Empiricus
Hero
Oklart, han filurar i den posten på om jag gömmer mig i excelark eftersom jag verkar lågflygande så jag skulle kunna gissa att han tycker jag var för inaktiv. När den posten kom hade jag checkat ut för kvällen och spelade archery tag innan jobbmiddag.Empiricus [R1] Analyserande, grön, men gul enligt basse #289. Tycker personligen att han är en keeper, väldigt detaljerad i sina utlägg.
Kan ju vara en taktik förvisso...
@Empiricius - Varför tror du att du var gul för Basse?
Gällande Genesis - Svårt att svara på, xyas drog upp på misstänkt zombielista nu denna runda. Går in på det nedan. Men just kan xyas bara rimligen vara zombie i team med dig, Vimes. Är Xyas inte zombie är du inte det heller, och då är Genesis trolig zombie i mina ögon. Ulv mindre troligt med tanke på att min scumbild på Genesis bygger mycket på hur Genesis kommunicerat kring powerroller och systematiskt missrepresenterat regler kring zombier.Frågor till Empi:
- Hur ser du på Genesis nu? Tror du fortfarande att han är zombie?
- Vilka andra misstänkte du i slutet av rundan (efter att du flyttat tillbaka din röst till Genesis)?
- Var Xyas aldrig ett alternativ för dig?
Zombiexyas: Jag satt och läste igenom i em med hann inte skriva klart en post innan jag var tvungen att lämna datorn, och då var xyas zombie i mitt huvud med tanke på massoutningsgrejen för att få ur sig ett spökclaim som känns falskt men som kunde vara en möjlig täckmantel för en trackerping. Sedan kom din jämrans outning in i bilden vilket ger mig tre distinkta tankar:
1 - Ni är bägge zombies som täcker upp för varandra med meddelandeavvikelserna
2 - Ni är bägge gröna och talar sanning
3 - Du ljuger, och hoppas på att kunna passa lagom in i de två avvikelserna i meddelande som X nämner. Då är du antingen zombie eller ulv, och tar chansen för att kunna överleva en runda snarare än för att trackas avvikande.
Xyas som ensam lögnare tror jag inte på. Då hade det ju varit helt lotto för X att plocka upp att det fanns skillnader i roll-PM som överensstämmer med sanningen du i så fall har i ditt PM.
Gällande misstankar i slutet av förra rundan - Jag checkade ut från datorn och drog på archerytag vid fyra, sedan var det direkt vidare till middag med enheten och hem vid elva. Så jag har inga misstankar som väcktes under det kritiska skedet med Basses outning utan när jag loggade ut så hade jag Genesis som zombie, ingen tydlig bra känsla för att hoppa på ett Bassedrev som du körde, och xyas hade börjat prata.
Hellzon, Korpa, Tant Ragnar och Stövelkatten hade jag inget ordentligt på, Halo gruppade jag med Genesis, Sidd vet jag inte vars jag har eller hade, KrilleW likaså och KK var inte speciellt skum alls i min bok.
Xyas hade väl varit ett alternativ efter Genesis och kanske Halo. Du seglade ju upp i täten efter att ha varit i toppen och sniffat för att sedan sjunka undan men det var ju först när jag läste rundans slut.
Kan vi inte ta och hänga dig för att antingen fånga dig som scum eller bekräfta dig som spöke (och då gröna Xyas)? Det vore väl rimligast tycker jag såhär efter midnatt mot en utröstningslördag.
Also:
Att Xyas outat något som du nu säger att du kan verifiera rimmar illa med att du efter den outningen ändå sätter honom som röd och misstänkliggör hans outningsgrej. Det är lite underlag för att åtminstone du är på balansen trolig lögnare.Dags för lista.
De här tror jag är röda (i ordning hur mycket jag tror det)
Empiricus
Stövelkatten
Xyas
Halo9000
Stövelkatten har jag gillat tidigare i spelet, men mitt intryck nu är att han mest glider runt utan att säga så mycket av substans egentligen. Stövelkatten är kanske en glidare i och för sig, men här känns han mest nöjd och belåten och ointresserad av att bidra med något. Xyas är ovetbar på grund av låg aktivitet, men massoutningsgrejen är wierd, jag ser inte behovet - en möjlig ulvrationalitet för xyas är att sparka igång den för att ha det som sin grej(TM). "Vadå? Jag bidrar visst. Jag tycker saker! Jag är ju Massoutningskillen!". Halo9000 har jag haft lite feeling för till och från. Han känns lite mer timid än han brukar vara, och jag har svårt att minnas något inlägg alls av honom. Undflyende.
Jag har för övrigt varit ohyggligt frånvarande i dag och ber om ursäkt för det, kommer med mer utförliga tankar under morgondagen. Så därför flyttar jag inte min röst.
Men, efter genomläsning av denna runda så har jag som viabla kandidater för utröstning: Vimes, Sidd, KrilleW, xyas. Genesis är gulröd för mig men som presumtiv zombie inte ett primärt galgmål när ingen ulv ännu nackats.