Vimes
Sillkung
Julen närmar sig. På nordpolen samlar Tomtefar sina tomtenissar i sin tomteverkstad. Stämningen är upprörd. Hela året har tomteverkstaden drabbats av sabotage efter sabotage.
Tomtefar tar till orda: "Ho ho ho, jag har upptäckt att De Onda Leksaksföretagen har inflitrerat vår tomteverkstad för att stjäla våra hemligheter och sabotera våra maskiner. De gillar nämligen inte att vi skänker bort klapparna. Det måste få ett slut! De medarbetare som varit stygga behöver omedelbums entledigas (i närmsta isvak). För fria leksaker till alla barn!"
De samlade tomtenissarna jublar.
Men jublet tystar snart. I den bakre delen av klungan återfinns den unge lärlingsnissen spetsad på en julstjärna. Blodet är rött som tomtefars luva.
Tomteverkstaden står under attack! Under årets mest kritiska månad också! Leksaksföretagens infiltratörer måste kastas ut!
---
Spelstart andra advent, söndagen den 8:e december.
Jag vill ha 9 spelare.
24 timmarsrundor (förutom under helgen).
Inläggstak: 10 inlägg.
Man blir inte diskad om man inte skriver under en runda, om man däremot missar två rundor blir man det.
---
Anmälan är stängd, men du kan fortfarande anmäla intresse för att vara reserv!
Anmälda hitintills:
1. Trasapa
2. KK
3. !Paxen
4. Arvidos MC
5. Basenanji
6. Hastfer
7. xyas
8. Brynolf
9. Mukwa
---
10. Empiricus
11. Recca
?. LJSLarsson
Tomtefar tar till orda: "Ho ho ho, jag har upptäckt att De Onda Leksaksföretagen har inflitrerat vår tomteverkstad för att stjäla våra hemligheter och sabotera våra maskiner. De gillar nämligen inte att vi skänker bort klapparna. Det måste få ett slut! De medarbetare som varit stygga behöver omedelbums entledigas (i närmsta isvak). För fria leksaker till alla barn!"
De samlade tomtenissarna jublar.
Men jublet tystar snart. I den bakre delen av klungan återfinns den unge lärlingsnissen spetsad på en julstjärna. Blodet är rött som tomtefars luva.
Tomteverkstaden står under attack! Under årets mest kritiska månad också! Leksaksföretagens infiltratörer måste kastas ut!
---
Spelstart andra advent, söndagen den 8:e december.
Jag vill ha 9 spelare.
24 timmarsrundor (förutom under helgen).
Inläggstak: 10 inlägg.
Man blir inte diskad om man inte skriver under en runda, om man däremot missar två rundor blir man det.
---
Anmälan är stängd, men du kan fortfarande anmäla intresse för att vara reserv!
Anmälda hitintills:
1. Trasapa
2. KK
3. !Paxen
4. Arvidos MC
5. Basenanji
6. Hastfer
7. xyas
8. Brynolf
9. Mukwa
---
10. Empiricus