Inlägg 10 av 15
Okej, jag skall försöka vara strukturerad men det är så jävla svårt. Ni hajar inte hur mycket jag lider av det här 15 inläggs liret. Det är sjukt svårt men en kul utmaning.
Brynolf said:
KK (3,5UP) - Har svaga outningar som lätt skulle kunna vara framljugna (det heter ju för fan Banana skids, inte banankola. Och Dino riders är såå obskyrt). KKs gröning av Recca känns inte särskilt välgrundad heller. Har i övrigt kommit med en del gött och outade ju trots allt tidigt.
Du är ju skön Brynolf och du knäckte Banana skids just i detta nu. Du har absolut rätt i att det heter Banana skids och det är just det snackset Vimes har tilldelat mig. Grejen är ju dock att jag är från "Norrland" och här heter det Banankola och dom kostade 1 spänn när jag gick på disco senast.
Dino Riders kan jag inte göra så mycket åt. Jag valde att outa allt utom klass väldigt tidigt för att jag ansåg att byn och jag själv skulle tjäna mer på det. Dessutom ville Basse (massoutaren nr.1) att vi skulle hålla igen med outningarna. Det var en bidragande orsak det med.
Empis kan sia snacksen på någon av de som dansar om han dansar själv. Är Empis bybo har han presenterat sin förmåga på bästa vis vill jag påstå, men det pajar ju lite i och med att Tyr brakar in och grönar Recca. Det pajkar lite av Empis användning av förmågan i och med att Recca var ett av de få mål Empis kunde sia.
Dragonborn/Brynolf sitter på samma snacks
Pix sitter på rån
Recca sitter på nonstop
Mjärden sitter på banankola
Emps said:
Och för att svara på frågan också, så är det så enkelt som att Pix gick ut och sa att hen skulle dansa, ingen annan var lika tydlig med att de skulle göra det, så jag kände mig rätt säker på att kunna göra min granskning. Det var lite lotto med andra ord att jag prickade in en lögn.
Empis kör lottovarianten och nu blev det jackpott!
Kikar vi igenom Empis R1 så nämns Pix 2-3 gånger och då i samband med att Pix inte har röstat. Nån reflektion gällande rånen finns inte unt so weiter.
Däremot så finns: Mjärden-Recca-Dragonborn på din Ulv-lista och Dragonborn är den du röstar på. Asså, det är ju i mina ögon rätt underligt att som bybo ha möjlighet att chansa på att få dansa en sväng om med en ulv och då välja just en ulv.
Du har ju valt en lottovariant med Pix inblandad främst för att hon skev att hon skulle dansa. Nu är ju Pix nästa till galgen utan tvekan, men jag skulle ändå villa att du fördjupade dig lite i det här valet.
Du tycktes inte lägga nån energi på Pix i R1, men din plan kanske var att gröna en spelare istället för att röda en spelare? Nu fick du ju röda en spelare på din lottorad så jag skall inte klaga (jag vet! men jag kan inte hålla mig).
Detta för mig ju över till Pix.
Pix said:
Väldigt bra tänkt! det står inte att jag är en miller. Jag gissar på att det betyder att ulvarna inte kan sia. Det enda som är off är att det står tändargas. Inget annat. Vad brukar det stå på millerroller i andra spel?
Det står inte att du är miller men du sniffar tändargas. Vimes kan ju omöjligt ha varit så jäklig så att han lottar ut en roll med tändargas och sedan står det bybo efter det lixom.
Det bör ju stå Miller om du är miller. Det tycks ju inte direkt vara så att du vet helt 100 på vad en miller är och det känns också lite udda. Sen är det ju inte ulvarnas uppgift att hitta en miller med hjälp av någon förmåga direkt. Det är din uppgift som bybo att berätta för oss att du är en miller innan du sias som röd av en siare, alltså innan Empis kollar vad du äter för snacks.
Varför inte gå ut med tändargasen och förklara att det är nått som är skevt istället ljuga ihop ett rån? Det stinker ju bullshit så här när det står klart att Emps har siat någon av: Mjärden-Pix-Dragonborn-Brynolf-Recca och du vet med dig att du har ljugit om saken. Du vet att du kommer att dingla så det är ju klart att du precis som Trasapa gör din grej för att rädda nacken, men du måste nog slita betydligt hårdare.
Men vattafnuk. Åter till saken.
Pix du är miller säger du.
VARFÖR släpper du den informationen nu??
Empis said:
Om jag är och dansar, då så kan jag kolla in någon annan. Dansar den personen så får jag reda på vad han eller hon gillar att stoppa i sig mest i hela världen.
Jag har dansat, jag har granskat och jag har ett resultat som gör mig alldeles glad och nöjd.
Grejen här är ju att om du är bybo Pix och du tror att Emps är bybo, varför i hela världen pajar du möjligheten att få det bekräftat att Emps har kollat vad du gillar att stoppa i dig mest i hela världen.
Det räcker ju inte med att Emps skriver att du inte äter rån. Det skulle ju fälla honom själv mer än dig lixom. Nu slänger du fram din miller-status och tändargasen innan Emps har öppnat munnen. Det är lixom som gjort för att du skall hängas.
På min lista ovan (Mjärden-Pix-Dragonborn-Brynolf-Recca) var du ett av valen Emps skulle kunna tänkas ha gjort. Att Tyr förstör festen och skriver att Recca är grön tar bort ett namn från listan. Du var alltså i det här skedet redan på det klara med att övriga namn inte hade kontrollerats av Emps så du väljer att redan långt innan det är skrivet i sten att det är dig han valt gå ut med en miller-roll.
Det är ju ren och skär ulv-panik. Det är inte bybomässigt för fem öre.
Nu har jag fått svar av Empis också.
Empes said:
Det innebär, rent konkret, att när jag försökte ta reda på vilket favoritsnask som Pix helst förlustade sig med så fick jag beskedet att det var Tändargas. Alltså, som tidigare i dag avslöjats, så ljög Pix för oss.
Also, anledningen till att jag kände att det var viktigt att släppa att släppa på informationen att det var Pix som jag dansade på var ju som jag skrev i inlägget att Basse plötsligt verkade antingen synsk eller på något sätt sitter på informationen att det då bara var Pix på dansgolvet som kunde vara den jag granskat.
Den insikten gjorde att Basse plötsligt blev väldigt Ulvig i mina ögon.
Tack! Det gick snabbt.
Jo givet fick du tändargas, men guuud så mycket trevligare det hade varit om du presenterat det före ulv-miller-Pix. Eller. Jag tror ingen förstår hur jag tänker här. Du har gjort ett bra jobb (bäst att skriva det så att ingen väljer att misstolka mig totalt).
Nu är jag lite irriterad på både Pix och Tyr här, men det kommer så klart gå över när vi nackat Pix och fått ännu ett rött namn i rullarna.
Vad får vi ut av det här då?
Jag Pix måste ju dingla galge så klart.
Röst: Pix
New Refreshers och Rån är inte en hållbar kombo för ulvarna. Även Ulvapans favoritsnacks IRL och även Pix favoritsnacks IRL. Konstigt. Kvarvarande ulvar då?
Vi måste styra hur och vad Tyr skall göra i nästa dansning. Hans huvud skall ju ryka för att ulvarna skall ha en rimlig chans att komma igen. Lu-kaazh kan sätta stopp för att Tyr dansar (om jag kommer ihåg rätt) så där får vi lite svar på Lu-kaazh.
Alltså --> Tyr SKALL dansa och dö för att bli helt grön.
Dansar Tyr och lever så skall en väktare ha skyddat honom och vi skall inte tappa någon.
Står Tyr kvar och kollar på utan att använda sin förmåga har han:
1. Tvingats kvar av Lu-kaazh
2. Stannat kvar självmant för att få oss att hänga Lu-kaazh
Okay. Tyr är huvudperson nästa dans. Han har också nån form av läskedryck.
Det är väl inget snask? Tyr har smulat det, men det är inte grönande. Kolla på Trasapans smulande bara, det hjälpte ju inte den ulven.
Asså, Dragonborn har ju också outat alldeles för udda, men nått udda måste vi ju ha för att krångla till det lite för byn. Det är ju så här det inte skall få kännas. Det får ju aldrig kännas att det är för lätt lixom.
Hmmpf. Kanske är får många tecken nu, men jag har lite ork kvar och det är en sak som jag måste komma ihåg att lägga med i texten.
Varför nackade ulvarna Mukwa?
Ulvarna vissta troligen att Mukwa var utklädd till nån form av dansande kvinna i och med hans första mini outning.
* Arvid spelade bra i R1 till skillnad motför Mukwa och hade enbart outat klass 6.
* Tyr/Larsson hade enbart outat klass 5.
* xyas hade inte outat något.
* Lu-kaazh hade hintat om en förmåga och outat inget? Möjligen klass 5.
* BDG hade outat klass 6.
Enligt Pix så vet hon att powerrollerna har Hallonremmmar och en gul läsk (champis? eller vad det nu var? Fanta skulle ju jag gissa på om den är gul).
Således var Mukwas hockeypulver enligt Pix inget av värde. Varför sitter Tyr ihop med Ulv-Pix?
Okay. Varför Mukwa? Det kan ju vara fullt rimligt på grund av att Mukwa är en grym spelare och något ulvarna fruktade i framtida rundor. Dock återkommer jag i mina tankebanor till det xyas skrev tidigare under dagen hela tiden. Det är nått i det jag stör mig på, men jag kan inte sätta fingret på vad.
xyas said:
I och med att Mukwa hade outat godis är det inte orimligt att tro att ulvarna känner sig säkra på att de plockat en siare och då riskfritt kan claima den rollen och kasta en grönande outning mot sin ulvkompis. Det är ett risky move, men känns inte helt inkonsekvent med hurbjag cker Recca och Tyr spelat för i världen.
Försöker reda ut det för mig själv öppet i tråden.
Mukwa outade efter gong-gongen vilket candy han gillade att snaska på. Enligt xyas är det då inte helt orimligt att ulvarna i R2 fattar att han outade hela sin roll för att han var siare?
Det är alltså det Tyr har gjort och med Pix hjälp så får han ännu mer alibi, men det blir ju ett fett bakslag i och med att Pix åkt dit tack vare sitt rån-debacle.
Sammanfattningsvis:
Trasapa goofar sig och outar 4:e klassare.
Tyr hakar på så snabbt det bara går för att få bra bybo-cred.
Trasapa hängs och ulvarna väljer Mukwa för att han är en skicklig spelare och har legat lågt med outningarna.
Andra potentiella val: Arvid-Larsson-xyas-BDG-Lu-kaazh om vi snackar folk som inte outat gärnet. Här borde ju Lu-kaazh som snackat förmågor varit ett aktuellt val kan man tycka. Varför inte Empis? Om ulvarna har info om powerroller via Pix så borde Hallonremmar (tror det var det va?) ha gett tydliga utslag på vem som skulle nackas, men han dansade ju OM nu det har någon betydelse?
Mukwa släpper sin roll och ulvarna jublar för att de nackat snubben med hockey-pulvret! Alltså, den riktiga siaren. Snabbt som katten tar Tyr rollen som siare och grönare Recca av någon anledning.
Pix har ju ljugit om sitt snacks och vet att Empis mycket väl kan ha prickat in henne så varför inte förstärka Tyrs äkthet och kanske överleva med hjälp av en miller roll? Den där champisen som Tyr sörplar på är ju långt ifrån likhet med övriga outningar så det kanske kan vara bra att hjälpa till att få den att se bättre ut.
Hmmpf. Näj, det är för långsökt. Recca måste väl också upp för räkning här eftersom Tyr grönat henne, men det tror jag mer är baserat på att Recca ansågs som röd i R1 och jag själv tror ju att Recca är gröna i R2 nu med Trasapa ute ur bilden. Pjewh. Det är ju så mycket lättare att bara hänga Pix först och sen paranoia ner sig i det hela.