Konrad Konvalj
Myrmidon
Inlägg 11 av 15
1. Du är ulv och Pix är grön. Du vill inte vara med och hänga Pix trots att det är mycket som talar för att det är en bra deal.
2. Du är grön och Pix är grön. Du har känslan av att rollen är meckig och har helt rätt i det.
3. Du är grön och har inte läst Pix så värst bra eftersom Pix är ulv.
4. Båda är ulvar och du försöker med en räddningsmanöver.
Jag läskar mig ju mest på alternativ 1 där du vet att Pix är grön för att du själv är ulv.
Jag fetade det hela och anser ju att du skohornar in att det är så på ett litet smidigt vis.
I mina tidigare resonemang så har Empis gjort något så konstigt att han har kört lotto och fått jackpot. Empis förklaring till att han valde Pix har inget med rånen att göra.
(ur röven)
1. Empis spenderar hela R1 på att ignorera Pix och nämner Pix 2-3 gånger och då gällande att han (har skrivit hon tidigare, men det gör nog inget) inte lagt någon röst.
2. Empis har 5 ulvar på sin lista. Dragonborn-Mjärden-Recca-Arvidos-Trasapa
3. Empis väljer att använda sin förmåga på Pix eftersom Pix har gått ut med att han skall dansa (mer tydligt än andra) och det är det som fäller avgörandet.
4. Empis har valt att använda sin snask-siande-förmåga på någon som han inte tror är en ulv vilket är rätt udda. Förmågan är trots allt till för att fälla ulvar.
Jag har inte bytt namn. Jag har skrivit att jag käkar banankola eftersom jag är från en plats i sverige där det ALLTID har hetat Banankola.
På vilket vis har Banankola pajat diskussionen generella/märken på godiset?
Och på vilket sätt skall jag vara rädd för en godissiare? Lixom, Banankola är samma sak som Banana skids som är samma sak som rymdbanan.
---><---
De som dansade (vart har allt snack om dansen tagit vägen??)
Arvidos MC
Björn den Gode
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
Mjärden
Pix
Recca
Tyr
xyas
De som inte dansade
Basenanji
LJSLarsson
Mukwa
Trasapa
Lu-kaazh
Varför dansade inte Basse och Larsson? Har ni delgett oss den informationen?
Lu-kaazh vågade inte dansa och använda sin förmåga för att riskera att blockera en siare om någon sådan fanns. Okay. Du hade inga ulv-kandidater alltså? Du hade ingen misstänkt av 14 spelare? Det fanns ju ett gäng spelare som hintat om förmågor så dessa skulle du ju kunna fokusera på. Inte vet jag men det här tycker jag ser lite konstigt ut:
---<<<>>>---
Mukwa nackades och han dansade inte. Betyder det att en ulv som inte dansade tog hand om honom?
Basenanji
LJSLarsson
Lu-kaazh
Trasapa
Mukwa kan mycket väl ha haft en betydande roll och det ända ulvarna hade att gå på var Prom queen dressen. Mukwas outning kom efter ding-dongen så givet kan det vara Hockeypulver som är den egentliga ledtråden, men det visste ju inte ulvarna förens dådet var utfört.
Om ulvarna sitter på info om Mukwas-dress = Powerroll så betyder ju det att ulvarna har mer info än det Pix har i sitt protokoll. Alltså, ulvarna har både info om dressar och snacks. Skall vi göra det antagandet och att ulvarna inte har alibiroller så lär det ju finnas visst svängrum för att bygga egna roller utifrån den info ulvarna har.
Pix sniffar tändargas men har info om Pommac och Hallonremmar men väljer att outa RÅN? Det är ju i mina ögon en aning udda. Trasapa väljer refreshers (kanske lokalt? vad vet jag, men på våra discon här i söderhamn var refreshers bra skiit). En annan ulvkandidat (Dragonborn) outar samma sak som Brynolf och det är sega råttor. Det känns ju i så fall rätt dumt av ulvarna att inte alls snacka igenom den info de sitter på och komma fram till några vettigare outningar än rån och samma outning som en annan deltagare outat.
Enligt Pix så är Empis-Hallonremmar (kan det va va??) och Tyr´s läskedryck två saker som kan förknippas med Powerrollerna.
Varför i hela hundan nackades då inte Empis som tidigt outat både att han har en förmåga och dessa Hallonremmar? Det är ju inte direkt försvarbart att som ulv hoppa över att nacka en powerroll som man garanterat har information om.
Varför har Tyr en läsk som FAVORIT SNACKS? Är det lokalt i Stockholm? Är det snaskigt att dricka läsk?
Finns en massa kula grejer att snacka om så den här rundan tycker jag verkligen att alla skall använda sitt maxtak av inlägg och prutta ut sina tankar oavsett om de är bra eller dåliga.
Just nu vill jag höra vad Lu-kaazh har att säga. Lixom, jag tycker det finns lite att snacka om där.
Röst: Lu-kaazh
Okej. Jättebra att du slänger in det här Lu-kaazh för det öppnar ju upp för lite paranoia. Du prickar in Pix som grön. Det är intressant.Lu-kaazh said:jag ska nu skriva ett inlägg som jag kommer få så mycket skit för om jag har fel. Men jag tänker försvara Pix.
BDG har rätt i att jag första rundan underveck att säga något om Pix och det gjorde jag för att jag inte blev riktigt klok på hur jag skulle tolka hans inlägg. JAg känner pix i verkligheten och han är en mycket speciell man och jag kan i verkligheten läsa honom bättre än jag tror han vill erkänna (han kan säkert läsa mg bättre än jag vill erkänna) och jag tyckte i första rundan att det kändes som han dolde något, men samtidigt så tycker jag inte han kändes som en ulv. Jag skyllde min förvirring på att jag faktiskt inte är van att analysera text från Pix. Men nu när jag läst hans förklaring så tycker jag allt faller på plats. Jag tror att Pix är grön och fått värdens jobbigaste roll.
1. Du är ulv och Pix är grön. Du vill inte vara med och hänga Pix trots att det är mycket som talar för att det är en bra deal.
2. Du är grön och Pix är grön. Du har känslan av att rollen är meckig och har helt rätt i det.
3. Du är grön och har inte läst Pix så värst bra eftersom Pix är ulv.
4. Båda är ulvar och du försöker med en räddningsmanöver.
Jag läskar mig ju mest på alternativ 1 där du vet att Pix är grön för att du själv är ulv.
Du har jobbat jättemycket och skrivit jätte mycket Recca! Härligt. Jag skall läsa det hela mer noggrant senare, men just nu så vill jag att du förklarar det här lite mer ingående.Recca said:Som sagt, om Vimes lekt med variablerna på ulvrollpm's så blir ju faktiskt inte siarna overpowered egentligen. Vi hade ju tur där på Pix egentligen (jag ifrågasatte ju inte hans rån som om det var världens ulvping utan mer på att det lät lite småskumt - varpå Empis antagligen snappade upp diskussionen kring rånet och körde sitt siande där (han har väl förklarat och jag glömt)).
Jag fetade det hela och anser ju att du skohornar in att det är så på ett litet smidigt vis.
I mina tidigare resonemang så har Empis gjort något så konstigt att han har kört lotto och fått jackpot. Empis förklaring till att han valde Pix har inget med rånen att göra.
(ur röven)
1. Empis spenderar hela R1 på att ignorera Pix och nämner Pix 2-3 gånger och då gällande att han (har skrivit hon tidigare, men det gör nog inget) inte lagt någon röst.
2. Empis har 5 ulvar på sin lista. Dragonborn-Mjärden-Recca-Arvidos-Trasapa
3. Empis väljer att använda sin förmåga på Pix eftersom Pix har gått ut med att han skall dansa (mer tydligt än andra) och det är det som fäller avgörandet.
4. Empis har valt att använda sin snask-siande-förmåga på någon som han inte tror är en ulv vilket är rätt udda. Förmågan är trots allt till för att fälla ulvar.
Överreaktion?BDG said:Oh no you didn't! Helvete alltså, varför skulle du byta namn på ditt godis? Du vet ju att det är dåligt att ljuga, och du vet hur petnoga folk är med fluffinfo! Till exempel så var det ju ett resonemang ett tag om att vissa fått generella saker och vissa fått märken, den debatten har ju nu blivit sämre för att du ljugit. Jag kan inte låta bli att undra om det fanns en anledning till att du ville påverka den debatten kanske. Jag tycker alltid att alla lögner pingar ulv, men sen så känns ju den här lögnen så meningslös och dum, särskilt när han sen erkänner den, men han kan iofs varit lite rädd för godissiaren. Nä KK flög upp på min radea.
Jag har inte bytt namn. Jag har skrivit att jag käkar banankola eftersom jag är från en plats i sverige där det ALLTID har hetat Banankola.
På vilket vis har Banankola pajat diskussionen generella/märken på godiset?
Och på vilket sätt skall jag vara rädd för en godissiare? Lixom, Banankola är samma sak som Banana skids som är samma sak som rymdbanan.
---><---
De som dansade (vart har allt snack om dansen tagit vägen??)
Arvidos MC
Björn den Gode
Brynolf
Dragonborn
Empiricus
Mjärden
Pix
Recca
Tyr
xyas
De som inte dansade
Basenanji
LJSLarsson
Mukwa
Trasapa
Lu-kaazh
Varför dansade inte Basse och Larsson? Har ni delgett oss den informationen?
Lu-kaazh vågade inte dansa och använda sin förmåga för att riskera att blockera en siare om någon sådan fanns. Okay. Du hade inga ulv-kandidater alltså? Du hade ingen misstänkt av 14 spelare? Det fanns ju ett gäng spelare som hintat om förmågor så dessa skulle du ju kunna fokusera på. Inte vet jag men det här tycker jag ser lite konstigt ut:
Lu-kaazh said:Jag tror som sagt att ulvarna har förmågor eftersom min förmåga är värdelös om det inte finns något incitament för ulvarna att dansa (och ja min förmåga aktiveras om jag dansar så jag förutsätter att allas förmågor fungerar så)
Du röstar på Trasapa, du säger att du måste dansa för att din förmåga skall funka och du misstänker att övriga förmågor funkar så. ÄNDÅ väljer du att inte använda din förmåga på Ulvapan?Lu-kaazh said:nej inte ens att påstå att du har en förmåga kan rädda dig från misstaget att låtsas gå i en klass som inte är med i spelet
---<<<>>>---
Mukwa nackades och han dansade inte. Betyder det att en ulv som inte dansade tog hand om honom?
Basenanji
LJSLarsson
Lu-kaazh
Mukwa kan mycket väl ha haft en betydande roll och det ända ulvarna hade att gå på var Prom queen dressen. Mukwas outning kom efter ding-dongen så givet kan det vara Hockeypulver som är den egentliga ledtråden, men det visste ju inte ulvarna förens dådet var utfört.
Om ulvarna sitter på info om Mukwas-dress = Powerroll så betyder ju det att ulvarna har mer info än det Pix har i sitt protokoll. Alltså, ulvarna har både info om dressar och snacks. Skall vi göra det antagandet och att ulvarna inte har alibiroller så lär det ju finnas visst svängrum för att bygga egna roller utifrån den info ulvarna har.
Pix sniffar tändargas men har info om Pommac och Hallonremmar men väljer att outa RÅN? Det är ju i mina ögon en aning udda. Trasapa väljer refreshers (kanske lokalt? vad vet jag, men på våra discon här i söderhamn var refreshers bra skiit). En annan ulvkandidat (Dragonborn) outar samma sak som Brynolf och det är sega råttor. Det känns ju i så fall rätt dumt av ulvarna att inte alls snacka igenom den info de sitter på och komma fram till några vettigare outningar än rån och samma outning som en annan deltagare outat.
Enligt Pix så är Empis-Hallonremmar (kan det va va??) och Tyr´s läskedryck två saker som kan förknippas med Powerrollerna.
Varför i hela hundan nackades då inte Empis som tidigt outat både att han har en förmåga och dessa Hallonremmar? Det är ju inte direkt försvarbart att som ulv hoppa över att nacka en powerroll som man garanterat har information om.
Varför har Tyr en läsk som FAVORIT SNACKS? Är det lokalt i Stockholm? Är det snaskigt att dricka läsk?
Finns en massa kula grejer att snacka om så den här rundan tycker jag verkligen att alla skall använda sitt maxtak av inlägg och prutta ut sina tankar oavsett om de är bra eller dåliga.
Just nu vill jag höra vad Lu-kaazh har att säga. Lixom, jag tycker det finns lite att snacka om där.
Röst: Lu-kaazh