Björn den gode
Swashbuckler
Alright, som en duktig liten kamphund så skäller jag när Recca visslar:
Slutresultatet av bland annat den här utväxlingen var ju att flera började misstänkta Trasapa och i slutändan dog han. Det kan förstås vara så att dom offrat en av sina egna direkt, kanske inte heller var riktigt meningen, men troligare är att det här pekar på att KK är grön. Rätt hårt faktiskt... men det faktum att han under hela 'bråket' ligger med sin röst på Recca tar bort lite av tyngden, och att han när han sen byter går till ingen och sen Basenanji. Fasen också att jag skulle fortsätta läsa tyckte KK kändes väldigt grön där ett tag. Men oavsett så står valet lite mellan att KK skulle vara grön eller en rätt dålig ulv som av misstag får en ulvpolare hängd runda 1, slutsatsen är ändå att KK kommer grönare ut ur 4th-gate, och att det till och med väger upp det röda han får från banan-gate.
Runda 2
För att få reda på vilket kan vi kika lite på KKs relation till Pix runda ett.
Eller så har han helt enkelt gått tillbaks och analyserat runda ett igen (det är ändå 4h mellan hans sista inlägg runda ett och första runda två) och hittat det här helt orelaterat till att det är Pix som råkar bli outad. Men rödande är det hur som helst.
Så häng KK? eh, nej, förstås inte, vi har ju en ulv på kroken redan, och skulle det vara så sjukt osannolikt att Pix fått värsta omöjliga rollen så kommer bland annat den här sista delen av analysen vara helt värdelös ändå så då får vi nog se hela spelet med nya ögon imorrn.
Mina gröna:
Brynolf
ArvidosMC
Det här betyder ingenting. Alltså hade det varit en nybörjare så hade det varit grönande, hade det varit typ Basenanji så hade det varit rödande. Men KK är en sån där som alltid står i rampljuset och gillar att göra det, så att försöka analysera en sån här uppenbar provokation från honom blir bara tomteskur. Så jag tycker inte det inlägg säger något om hans status.KK 1.1 said:K.K bränner sitt första inlägg!
KK 1.2 said:Trasapa säger inte nått vad han egentligen står för utan det är bara lösryckta tankar om inget. Det är inte ställningstagande till nått och sånt skrämmer mig med tanke på att Trasapa är en skicklig spelare och i min värld så vet jag att Trasapa kan bättre än att låta andra tänka åt honom.
Och så var det ju då det här med banankolor. Att KK inte förstår, eller inte låtsas förstå att det är ett problem att han ändrat namn på direkt fluffinfo tycker jag är konstigt. Jag kan inte se någon anledning för en ulv att göra så heller dock, men när han börjar försvara sig med att det alltid hetat så där han bor, så känns det som en nervös ulv, som inte är säker på vad som har hänt och därför går till motangrepp.KK 1.2 said:Jag är utklädd till en Dino Rider och gillar att snaska i mig 1 kronors Banankolor.
KK 1.3 said:Jag kommer att rösta på Recca.
Alltså KK fortsätter att vara på Trasapa rätt hårt, det här kan förstås vara spelat, men om vi då koller på hur Trasapa reagerar:KK 1.4 said:= K.K tycker att Trasapa i nästa inlägg skall peka med hela handen och visa på vart han har sina misstankar och med lite klara besked visa hur byboig han är annars är det ju bara att hänga av honom utifall Rysslandsvistelsen tär på aktivitet och psyke.
Visserligen ett skitlångt inlägg, men han har inga bra svar på attacken, det är lite motatacker men ingen comeback. Jag tycker att det här känns för oregisserat, om båda varit ulvar (det kan förstås vara bra att bråka som ulvar) så hade Trasapas svar här varit bättre, tillexempel hade han kunnat peka med hela handen som KK ville (kanske tom med tips av KK om vad han skulle peka på) och KK hade kunnat skriva typ "Ah, alltså jag har fortfarande Trasapa som starkt misstänkt men det var ändå ett ok försvar och nu tycker jag att xxx är ännu mer misstänkt".Trasapa said:Men mina misstänkta so far? Ni får inget annat än mjäkiga svar fortfarande eftersom jag är paranoid och har svårt att nåla någon på stört, så är det alltid för min del. I slutet av första rundan eller början av andra brukar jag oftast ha samlat nog med data för att kunna börja köra ångvält.
Slutresultatet av bland annat den här utväxlingen var ju att flera började misstänkta Trasapa och i slutändan dog han. Det kan förstås vara så att dom offrat en av sina egna direkt, kanske inte heller var riktigt meningen, men troligare är att det här pekar på att KK är grön. Rätt hårt faktiskt... men det faktum att han under hela 'bråket' ligger med sin röst på Recca tar bort lite av tyngden, och att han när han sen byter går till ingen och sen Basenanji. Fasen också att jag skulle fortsätta läsa tyckte KK kändes väldigt grön där ett tag. Men oavsett så står valet lite mellan att KK skulle vara grön eller en rätt dålig ulv som av misstag får en ulvpolare hängd runda 1, slutsatsen är ändå att KK kommer grönare ut ur 4th-gate, och att det till och med väger upp det röda han får från banan-gate.
Här är vi fortfarande inte överens (även om jag har Recca ganska grön av rån-gate då, och det är förvånande att KK tycker, eller låtsas tycka, att det är solklart. Jag kan helt klart se hans poäng också men solklart borde det inte kunna vara för någon.KK said:2 Vi kan snacka om det hela när Trasapa är nackad. Jag har lagt fram mina tankar om varför Recca grönas av en röd Trasapa. Jag tycker det framkommer solklart.
Runda 2
Det här tycker jag låter som att KK jobbar för att gröna sig själv. Om det var så att han var mest säker på Trasapa så är det ju märkligt att han inte röstar på honom. Inte ens efter det där citatet som är väldigt fällande så röstar han på honom, istället så ligger han kvar med rösten på Recca, för att sen gå till ingen och sen till Basenanji. Först efter 4de klass outningen kommer KKs första röst på Trasapa. Så om du nu var mest säker på Trasapa och fått en väldigt fällande kommentar av honom varför tog det så lång tid och en massa annat tryck innan din röst hamnade där?KK said:Trasapa är den jag är mest säker på och där frodas det av pings senare under rundan när han försvarar sitt första inlägg och även drar upp den där "haru nå pärsonlit mot mä älle!" det var i mina ögon väldigt fällande.
KK är dessutom på Pix direkt när rundan startar,från sitt första inlägg. Det ger ju ett grönande skimmer nu när vi vet att Pix är ulv (eller ja nästan säkert vet, återigen ett skäl till att göra analyser och ta beslut så sent som möjligt) eftersom KK ju inte kunde veta att Pix skulle åka dit så har han annars återigen dragit ljuset mot en ulvkompis i onödan. Eller rättare sagt, det är så KK vill att vi ska tänka om han är ulv. För i den där olyckliga 02.50 konferensen (olyckliga för ulvarna) där dom ber pix gå ut med allt (i princip) för att förekomma empi, så råkar dom avslöja något. Vi vet nu nämligen att ulvarna visste att Pix var den enda som hade kunnat bli avslöjad av Empi (allt annat är bara för konstigt). Då är det ju tvärtom väldigt smart av KK att tidigt hoppa på Pix, och att Empi fångat någon vet KK redan när han gör sitt första inlägg.KK said:Från röven plockar jag fram lite RÅN. Det måste jag klura lite på. Hela Pix outning av rån känns lite sådär (kan ha att göra med hur väl rånet är förklarat och hur Pix ser på rån i vanliga fall utanför detta spel).
Jag vill att du citerar vart du outar din dress. Asså, jag är sjukt dålig på att leta eller så har du inte outat. Du har snackat lite Batman och lite HE-man men i min värld har du inte outat någonstans. Jag vill ha din outning citerad innan jag kan släppa det här.
2. Det här med rån. Din outning är i mina ögon en så kallad "Lilliana-outning". Den är väldigt invecklad. Mitt snacks går verkligen inte att missta med något annat och jag kan inte tolka det på nått annat vis än vad det verkligen är så jag är väldigt brydd gällande din outning.
För att få reda på vilket kan vi kika lite på KKs relation till Pix runda ett.
'KK said:Pix har jag ingen koll på från tidigare lir, men Pix tycks ha koll på mig. Jag tycker du skall fatta egna beslut och inte följa strömmen. Du har röstat på mig baföatt, men jag släpper det nu. I övrigt så tycker jag att du tar ställning i ditt första inlägg och det är ju bra.
KK said:Jag noterar att bland de 15 deltagarna så har vi hela 2 nybörjare. Pix och Dragonborn.
KK said:Dansa
...
Pix
Det här var allt jag kunde hitta att KK skriver om Pix. Ingenting om ett skumt rån alltså, ingenting som är anklagande, ingenting som tyder på att han vill pressa Pix, och framförallt ingenting om att rån som outning är skum, fast det tas upp till diskussion av andra. Vad är det som händer under natten som gör att vi går från det till:KK som svar till Pix said:Intressant. Hur kom du att tänka på det här? Jag har hela tiden varit inställt på att om jag väljer att dansa så kommer Vimes skriva att K.K har dansat. Inte nån pajas utklädd till en Dino Rider.
Är det som du tro ger det ju oss sjukt mycket att stoppa upp exempelvis Empis på scen och se om någon Cowboy dansar. Gör det inte det så är det ju hallelulja moment. Hur kom du fram till det här? Jag vill veta mer.
Jag anar en setup. Inte någon konspiration direkt utan att KK direkt inser att det är Pix som råkat illa ut (hans första inlägg kom inte jättesnabbt inpå Empis heller, ca en timme efter, och därför väljer att plocka upp det här med rånet för att i vart fall gröna sig själv lite.KK said:Från röven plockar jag fram lite RÅN. Det måste jag klura lite på. Hela Pix outning av rån känns lite sådär (kan ha att göra med hur väl rånet är förklarat och hur Pix ser på rån i vanliga fall utanför detta spel).
Eller så har han helt enkelt gått tillbaks och analyserat runda ett igen (det är ändå 4h mellan hans sista inlägg runda ett och första runda två) och hittat det här helt orelaterat till att det är Pix som råkar bli outad. Men rödande är det hur som helst.
Så häng KK? eh, nej, förstås inte, vi har ju en ulv på kroken redan, och skulle det vara så sjukt osannolikt att Pix fått värsta omöjliga rollen så kommer bland annat den här sista delen av analysen vara helt värdelös ändå så då får vi nog se hela spelet med nya ögon imorrn.
Mina gröna:
Brynolf
ArvidosMC