4/15...tror jag...
Först svar till Larsson:
LJS said:
Varför blev jag grön för dig i början av runda 2 med tanke på allt det här?
Faktiskt jättebra fråga! Jag vet inte egentligen, du bara försvann från händelsernas centrum liksom. Det lilla jag har sett av dig i det här spelet är en del rätt vassa frågor och krumelurigt spel. Du är liskom en av de där som sitter på en gunga på verandan och tuggar snus och så rätt vad det är komemr en bitsk kommentar. Men jag har inget jättestarkt intryck av dig och som någon sa så är du överhuvudtaget lågflygande.
Men, det ska sägas, jag tror inte att närvaron på dansgolvet spelar så stor roll faktiskt. Ulvarna ser ju ut att döda var folk än befinner sig. Dansgolvet ser jag mer som något vilket fungerar ihop med förmågeanvändande.
---
Okej, jag har gått genom outningarna, men inte med något superdetaljerat excelark, utan mer kollat på första rundan och hur folk outade. Det beror på att jag undrar om vi inte kan få nåt vettigt ut ur hur folk har outat med take på att en del ulvar har haft alibin medan andra inte haft det. Syftet är liksom att se hur potentiella ulvar har outat och den vägen se om de tex har duckat för siare. Just nu är xyas min toppkandidat och jag kommer också rösta på honom.
Jag skulle nog vilja se hur två-tre kandidater ställs mot varandra för att därefter kunna analysera hur folk positionerar sig.
xyas är i mina ögon både rutinerad och bra. Det som brukar försvåra min analys av honom är att han deltar mycket mindre än jag, kanske för att han är en bättre spelare och hellre skriver med kvalitet än bombar spelet med 1000+ poster. Ändå stör det mig att han har skrivit så lite i det här spelet, hållit tillbaka på outningar och dessutom vid flera tillfällen unnat sig att skriva små "onödiga" inlägg.
xyas said:
Lite grann tycker jag nog Recca fiskar efter dansandet, och själv tror jag helt ogrundat att det är viktigt på ett eller annat sätt. Så vad tycker du om att dansa egentligen Recca? Borde man dansa eller inte? Vill du dansa med mig (eller nej, det är jag alldeles för blyg för att fråga ). Tror du att högstadiemobbarna kanske är för coola för att dansa, eller är de så coola att de dansar hela tiden?
Jag funderade på om vi borde berätta huruvida vi avser dansa, i och med att vilka som dansat kommer redovisas i början på nästa runda. Men jag tror inte det är en bra just nu (vi kan lägga den i idelådan så länge) då det mycket väl kan vara så att högstadiemobbarna bara kan "nattmörda" genom att skratta ut någon som dansar till den milda grad att dansaren ifråga springer hem gråtandes.
Det här är xyas andra inlägg och det jag studsar på är att han fiskar efter att få dansa med Recca som vi nu vet är siad grön av en varulvsmördad Tyr. Det känns lite som att xyas i det här inlägget vill åt Recca liksom. Eller vill veta om Recca kanske kommer dansa.
Därefter resonerar xyas kring att det är farligt att i förväg avslöja att man ska dansa. I likhet med mig vill han alltså försöka utröna hur dansmekanismen fungerar.
Det som är intressant med xyas är att han är en av de som väljer att outa lite och sent. Hans fokus mot dansen skulle kunna vara ett fiske efter potentiella siare alternativt ett sätt att undersöka om dansen hänger ihop med olika förmågor. Jag tror att xyas ulven är skraj för att bli avslöjad av en siare, och att han förstår att dansen måste hänga ihop med sieriet på något sätt. Det tyder också på att ulvarna haft liten/dålig kontakt med varandra.
Därefter har xyas en bra post där han riktar misstankarna mot Trasapa:
xyas said:
Trasapan:
Skit där kom K.K med en grej som jag helt missat och nu får mig att se ut den idiot jag är. Att det framgår i flufftexten att dansandet redovisas nästa runda hade gått mig förbi faktiskt(jag är sjukt dålig på att läsa flufftext, vill bara börja läsa inlägg).
Då blir ju delar av mitt förra inlägg menlöst.
Och nu hänger jag med i varför ni vill tvinga vissa att dansa såklart. Vi antar att ulvarna bara kan dräpa om de dansar. Men borde inte det innebära att de bara kan dräpa de som också är uppe på dansgolvet? Det tycker jag låter rimligast.
Alltså, om ingen dansar denna runda så borde ingen bli nattmördad eftersom ulvarna måste dansa för att mörda. Och om någon dör så ser vi ju facit nästa runda vem det var som var uppe och slängde sina lurviga. Kan det vara så enkelt?
xyas:
Det här är mest magkänsla, så ta det för vad det är. Men det här bara skriker scum tell för mig. Jag får känslan av att du stressar upp dig som fasen över att du missat något, och försöker följa upp med ett stressat resonemang för att förstärka din bybostatus. Men det är så tunt.
Röst: Trasapa
Och jag som tror att ulvlägret faktiskt offrade Trasan tidigt börjar se ett mönster här. Grejen är att Trasan kommer med ett resonemang som är rätt vettigt (för att vara Trasan i det här spelet) och som spekulerar i huruvida ulvarna måste/måste inte dansa. Trasan kommer faktiskt fram till något som också Lu-kaazh varit inne på tidigt: att om byn låter bli att dansa kommer kvarvarande dansare på dansgolvet vara bybor.
Alltså, xyas har väl inga jätteröda pingar när jag börjar läsa genom hans poster, men å andra sidan har jag väldigt svårt att köpa att han skulle klanta sig som ulv. Det blir liksom nästan tvärtom: en sådan spelare som xyas blir mer misstänkt ju mer cleant han spelar, för bybor gör enkla misstag, misstänker varandra och har sig, medan coola varulvar (som xyas) kan stå lite laid-back i baren och sucka över att folk är så "himla nittital liksom…".
RÖST: xyas
Jag vill att du:
1. Outar allt om din roll
2. Gärna pedagogiskt förklarar för mig varför det har varit så farligt att outa för din del.
3. Öht deltar mer i den här rundan
4. Förklarar varför det blev så litet deltagande förra rundan.
---
Nu tänker jag försöka gå genom i tid vem som outade vad i början och hur drevet mot Trasapa startade och utvecklades. Om någon sitter på komplett info om outningar och tid från första rundan får ni gärna förekomma mig med den typen av info efter som jag är så himla slarvig. Men kom då ihåg att jag i första hand bara är intresserad av outningar av klass/godis/kläder och inte förmågor.
De kan vi kika på senare.