Basenanji
Postd20modernist
[6/15]
Men Empiricus, den stora anledningen till att xyas ska outa sitt godis är att han själv har gått ut med att det inte är sött, men något som borde kunan vara med på disco SAMTIDIGT som vi vet att ulvarna behöver ljuga om sina roller (eller åtminstone några av dem).
Min poäng är då att xyas ulven antingen borde kunna outa sin alibi-information utan att vara orolig (vilket han inte har gjort) eller som nu: tvingas outa den. Att han håller på godisinformationen gör inte hans sak bättre, siare eller ej.
Jag borde ju svara "Nej såklart!" men å andra sidan så undrar jag vad vi har för nytta av en stum siare? Hursomhelst så borde ju den siare som har kunskap om folks dräkter då också markera detta genom att driva mot någon som denne har siat.Empiricus said:Basse, du vill att Xyas skall outa allt. Ponera att Mukwa inte alls var klädsiaren utan att det är någon av de som spelat med korten närmare västen. Har vi tre siare så känns det mindre troligt att vi också har en väktare, och det känns också mindre troligt att min siarförmåga kan ge mycket mer till byn.
Vill vi dra fram den kanske sista siaren i ljuset i det läget?
Men Empiricus, den stora anledningen till att xyas ska outa sitt godis är att han själv har gått ut med att det inte är sött, men något som borde kunan vara med på disco SAMTIDIGT som vi vet att ulvarna behöver ljuga om sina roller (eller åtminstone några av dem).
Min poäng är då att xyas ulven antingen borde kunna outa sin alibi-information utan att vara orolig (vilket han inte har gjort) eller som nu: tvingas outa den. Att han håller på godisinformationen gör inte hans sak bättre, siare eller ej.