Inlägg 3 av 15
Lu-kaazh, har vi fått någon motivering om ditt val av K.K som icke dansös?
Brynolf said:
Är man på metahumör kan man sysselsätta sig med misstankar om att Vimes sparade KK för att det inte skulle gå helt åt pipan för ulvarna.
Inte oväntat. Jag är glad att Vimes skonade mitt felsteg och jag tror jag bara skall spendera 14 inlägg för att kompensera den här rundan.
Empis said:
Skulle jag gissa så skulle jag gissa på följande:
En Ulv som helt behöver ljuga (Trasapa)
En Ulv som behöver ljuga om klass och godis, men som har dräkt (Pix)
En Ulv som bara behöver ljuga om klass men som har godis och kostym
En Ulv som är typ dvärgväxt, har fått gå om eller liknande och inte behöver ljuga.
(Alternativt en Ulv som bara behöver ljuga om utklädnad eller 2 Ulvar som bara behöver ljuga om klass som kvarvarande Ulvar.)
Jag vill inte vara ett neggo men de två första är ju rätt uppenbara så att du tror det är ju inte så konstigt. Det är ju ingen kvalificerad gissning att Ulvtrasan behövde ljuga om allt i och med att han gjorde just det. Utom hockeyhjälmen då, men den kanske han inte ens hade ljugit om i en outning? Det vet vi ju inte.
Att Pix har dräkten är ju också fakta.
Gällande elever som gått om en klass är jag osäker på. Alla ulvar (tror jag) går på högstadiet och Tyrs siande är den riktiga beefen ulvarna har att kämpa mot. Det nerfar ju din förmåga och det låter vettigt i upplägget. Ulvar med alibigodis kan ju ljuga ändå (det är ju bevisat från tidigare spel lixom) så din förmåga är fortfarande en potentiell fara för ulvarna.
Ulvarna som vi fällt är ju baserat på lögner. Det skriver du också Empis, men i lögnerna tycker jag mig skönja nån form av samröre.
Lixom, Trasapa är rätt nöjd med att han smulta New Refreshers i sitt första inlägg. Pix "försöker" smula men väljer att gå rakt ut med sitt rån.
Arvids outning är också en tydlig smulning som han är väldigt nöjd med och outfitten känns ulvig i mina ögon, men det är väl precis det Vimes vill åt.
Jag har tidigare snyltat lite i:
Hockeyhjälm-Discofluff-Knasig hatt.
Det känns ju rätt ulvigt alla tre med tanke på övriga kostymer. Känslan jag fick när Arvid outade i R2 var just: RÖST: ARVID men jag sket i det och väntade in R3 och nu har ju Arvid snäppat upp igen. Min främsta misstanke mot Arvid då var förutom outningen hans "gudomliga" R1 och hans bedrövliga R2. Nu i 3:an är Arvid lite på hugget igen så jag vet inte hur stor vikt jag kan lägga på den där knasiga hatten.
Empis said:
Jag förstår ditt resonemang här, men vi har exempelvis fått ut en outning på Popcorn från Arvidos MC, och det är ju mer saltigt än sött. Det finns ett gäng snacks som går att ha på skoldiskon, som inte är söta, men som ändå går att snaska på.
Jag använder mig lite av dina citat för att komma igång med mitt snack. Du är ju tydlig och bra så ta det som en komplimang.
Jo, jag gillade inte Tyrs läskedryck men Vimes har ju valt att förstöra mitt sinne. Skall jag kolla på listan bland snacksen så tycker jag inte att Sega Råttor passar in så väldans bra som typiskt discosnacks och ändå finns det två sånna. Det är ju sjukt lockande att hänga Dragonborn (eller Brynolf, men han har ju så mycket mer att komma med än Dragonborn som har diverse andra pings hängande över sig) bara just därför så det kan mycket väl vara en fälla för oss bybor.
Basse said:
Sedan KK, blev inte du grymt förvånad när Vimes startinlägg presenterades?
Med tanke på att jag inte dansade eller hur tänkte du? Nej, jag blev inte förvånad. Lu-kaazh valde mig men jag vet inte varför och vill veta per omgående. Eller vad det nått annat jag skulle förvånas över?
Jag klickade i dansa och dansade inte så att Lu-kaazh stoppat mig var rätt självklart.
Arvid said:
det är snack om den långa killen, fokus på att försvara sig själv trots att det inte är såååå brunt, eller hur? Och att Dragonborn tar över Mjärdens uttryck Fnuk, poängterad med inledande versal, tolkar jag som ett sätt att få "komma in i gänget". Inget fel med det egentligen, men det kan vara drivet av ulvighet.
Jag fastnade för att du lagt märke till Fnuket. Jag noterade samma. Nu när du lägger fram det så här snyggt så passar jag på att fälla in att Trasapa är min Fnuk-adept. Att du tar upp det får mig också att fundera över den där hatten du har på dig igen. Lixom, du är bra på att hitta sånna här små fina "pings". Jag lockas av att misstänka dig Arvid. Är det bra? Eller skall det fokas någon annanstans i R3.
Hörs om ett tag.