Men vaf…
Nåja, vi har tagit två ulvar så det känns väl rätt okej ändå. Sedan måste vi ha en mer aktiv by, speciellt om man hamnar i en situation som Lu-kaazh. Han hade alltså missat att deadline var framflyttad?
Sitter på centralen, ska ta morgontåget till Malmö 05.20. Idag seminarier och möten, kommer titta in vid 18-tiden.
Jag har några frågor innan jag avlossar teoribatteriet:
1. Arvid, utveckla tankarna kring rösten på Lu-kaazh.
Vilka vill du ha kvar i spel till nästa runda? Hur mpånga ulvar tror du är med i spel?
Har ulvarna några speciella förmågor?
2. Brynolf, vilka vill du se i nästa runda?
3. Dragonborn, du var aktiv på slutet men inte innan. Vem använde du din förmåga på, varför var ditt deltagande så dåligt fram till alldeles inpå slutet?
4. BDG, vad har du för snask?
Okej, teorier:
En ulv kvar
Om vi bara har en ulv kvar är det ändå enligt Occams rakkniv Dragon som är den sista ulven. Det förklarar också hans sista poster som antyder lite panik och sista-posten-fuck-you-vibbar. Jag har svårt att se hur Arvid/Brynolf/xyas/annan skulle ha varit så tyst och frånvarande om någon av de var ensam ulv kvar.
Två ulvar kvar
Om vi har två ulvar kvar blir det genast jobbigare, men just detta faktum är värt att fundera lite kring. I så fall har vi Dragon + en till och nu är det erfarna typer kvar så då ska vi leta efter folk som gömmer sig där:
Arvidos
BDG
Brynolf
Larsson
Mjärden
Recca
xyas
De som röstade på Lukas var: Xyas, Arvidos MC, BDG och Empiricus. Det får bli en första ledfyr, för jag tror ju att Dragonborn är em av de sista ulvarna och de som då röstar på Lu-kaazh har särskilt motiv att ha Dragon kvar i spel. På listan blir det då:
xyas
Arvid
BDG
Här står det väl mellan xyas och Arvid, även om BDG:s uteblivna outning av snask gör det krångligt att lämna honom helt utanför. Men ändå, mina prime suspects om det handlar om två ulvar är Dragon+xyas alternativt Dragon+ Arvid.
I mina anteckningar hittar jag följande rörande Trasapa:
2/9
10:01 Spelet startar
10:31 Trasapas första inlägg
14:23 KK anklagar Trasapa med att hans inlägg är "mellanmjölkigt", "Väldigt osäkert och väldigt mycket ?".
15:52 Trasapa svarar KK, outar New Refreshers
19:21 KK går på Trasapa igen. "lättfilsmjölksblandning" och vill att Trasapan ska "peka med hela handen".
3/9
09:49
Röstläget just nu:
Recca har 4 röster (Mjärden/KK, Empiricus, Trasapa och BDG)
Mjärden/KK har 1 röst (Brynolf)
Basenanji har 1 röst (Dragonborn)
Mukwa har 1 röst (Recca)
Arvidos MC har 1 röst (Basenanji)
Xyas har 1 röst (LJSLarsson)
Pix röstar blankt.
Arvidos MC, Xyas, Lu-kaazh, Mukwa och Tyr har inte röstat.
Här har Trasapa inte fått en enda röst på sig och den som varit mest drivande i spelet är KK.
16:01 Trasan försvarar sig, skäller tillbaka på KK och röstar på Arvidos
16:09 Trasan erkänner att han missat fluff om när dansandet redovisas
17:29 Arvidos röstar på Trasapa med det här hyperintressanta inlägget:
Arvidos said:
Röstning:
Jag håller med Björn Den Gode och Mjärden om att Trasapa är lite väl ambivalent i sina inlägg. Känns nästan som att du leder oss lite i cirklar. Vilken klass går du i?
Röst: Trasapa
Min fetstil
I mina ögon är det alltså Arvid som drar igång hela 4th-gate. Jag tror alltså att det är Arvid som ligger bakom "offrandet" av Trasapa eller åtminstone bjuder in till hela karusellen. Lite senare byter sedan Arvid röst från Trasan till Recca (5/9) som i det läget har tre röster. Jag undrar om det inte kan vara så att Arvid får lite kalla fötter av hela Trasapa-drevet och tänker sig att det lär synas hur "het" han var på att gå på det, varpå han byter röst för att försvinna lite. Eller så hoppades ulvarna faktiskt vinna tid och byta röst till någon annan?
Nu kan det här hänga ihop med att jag fick lite skumma vibbar av Arvids tjat på mig i början av runda ett. Det som gjorde mig extra misstänksam var att han ställde så mycket frågor utan att det ledde till någon direkt avgörande slutsats - snarare såg det ut som att han bara ville svärta ned mig.
I runda två försvinner Arvid, inte otänkbart som en följd av Emps siande. Vad ska Arvid bidra med i det läget? Tre inlägg på hela rundan, vilket iofs kan förklaras av att hans helg ahr varit "kaoz". Han outar popcorn och lustig hatt.
Sedan skriver han det här som gör mig lite svag i magen:
Arvidos said:
Strålande! Håller med Tyr, temat och texterna är grymma. Kudos, Vimes!
Jag köper Pix-caset utan tvekan. Vad är caset mot Dragonborn, att han har en märklig förmåga som låter ulvig?
Vad gäller balans, vad kan vi ha mot oss? Fem ulvar, med förmågor?
Ska försöka få tid till något mer konstruktivt inatt eller imorgon. Nu forumsöl!
Röst: Pix
Hm. Fem ulvar MED förmågor? Vet du något om det här Arvid?
---
Slutsats:
Jag tror att Arvid och Dragonborn är våra kvarvarande ulvar. Vem jag till slut röstar på i morgon kväll (?) låter jag vara osagt, men för att få igång snack och aktivitet:
RÖST: Arvidos