6/15
Fuska inte, Dragonborn!
Basenanji said:
Arvid said:
Jag håller med om att jag fiskade i Trasapans klassclaim, men vad är det som får dig att säga att Brynolf drev på och grönades av detta?
Men jag menar inte att Brynolf grönades av det här, utan att ni två (tillsammans med mig) var först och störst på Trasapa-bollen.
Arvid, vilka ulvpar ser du framför dig just nu?
Okej, param pam pam!
Jag tror att du LJSLarsson är ulvarna!
Ni bråkar alldeles lagom mycket och kärvänligt, du diggar att Larsson calls you out på falska misstankar och Larsson diggade ditt inledande inlägg, som du skrev i förhand, känns som att ni kommer in tillsammans med samma stämning och syn på det som händer, som att ni förberett er tillsammans och ser på verkligheten på samma (ulviga) sätt.
Kolla in LJSLarssons
första inlägg som svarar på Basses inledande inlägg, och
här så svarar Basse på Larssons fråga på värsta softa mys-sättet.
Jag och Basse har bråkat under spelet, vi håller på och fastnar i varandra jämt. Jag undrar om det är Basses ulvighet eller min egen paranoja som får det att hända, och egentligen är jag nog inte objektiv nog att göra bedömningen, men litar jag på magkänslan så lutar det ändå åt det hållet.
LJSLarsson vet jag inte ett skit om egentligen, och när jag insåg det blev han mer otäck än Dragonborn. Ska läsa igenom tidigare spel och jämföra med hans stil här.
Dragonborn är fortfarande skum som fan, men ska jag lita på magkänslan där också så blir det bara svårare och svårare att tro att han verkligen är ulv och inte en bybo som trasslat in sig i hela byns misstankar.
Här kommer det jag samlat på Brynolf, Dragonborn och LJSLarsson, nu måste jag ta en paus innan jag fortsätter. Så, jag känner inte att jag har hela bilden, men det känns viktigast att få ut något i tid.
-----
Dragonborn:
Jag tycker jag känner igen Dragonborn i varulvsliret från utanför varulvsliret, och han har ett gäng gröna tells. Det som är rödande tycker jag framförallt är hans förmåga och sega råttor-dubletten. Sedan är det ett helt gäng notiser jag gjort när jag gått igenom hans inlägg som kan gå either way. Hoppades på att han skulle komma igång mer runda 4 när han överlevt med en hårsmån, men det blev ungefär samma grej. Säger att han siade Empiricus som förmågehavare mellan runda 1 och runda 2, efter att Empiricus går ut med att han siat en godislögnare. Jag känner mig sjukt ambivalent, men det här ändå killen som mest pings samlats upp kring, så jag sätter honom på förstaplats.
? Är ”största killen”, förklarar det med att det är så han ser sig IRL. Kanske förväntade sig mer rollgestaltning i spelet? (Runda 1)
? Skriver antingen oförsiktigt (bybo-tell) eller slarvigt (ulv-tell)
? Röstar på Basse och Empiricus i runda 1 för att de ”outar att de är bybor” (Det här fattar jag inte)
? Vill hellre svara och försvara sig istället för driva och anklaga (
exempel) men hittar ändå lite deltagare att uttala sig om (BDG, Mjärden, Recca, högprofilare) och man kanske ska förvänta sig detta av en spelare som känner sig ny och förvirrad.
? Vad betyder
hans sista inlägg förra rundan? what is dis? ”Var vad det jag sa”-bybo som skriver i sista möjliga ögonblicket (forumklockan gick lite efter) eller ett sista desperat försök att få någon inloggad att byta röst?
?
Plockar upp Mjärdens ”Fnuk” i runda 2. Min tolkning är att han vill komma in i byn, köra vårt tugg, och det kan vara endast för att det är hans första spel, men det kan också vara ulvigt.
-
Här skriver Trasapa ”Jag har berört Dragonborn en gång och då sa jag tydligt att jag höll honom som tydlig nybörjarbybo men att det var farligt att slösa så många inlägg på ingenting. ” Och det skriver han också,
här. Men Trasapa
döljer samtidigt att han också skrivit
det här inlägget, där han försöker smeta Dragonborn på Mjärden. Smart drag om Dragonborn och Trasapa är ulvar ihop, så kan Trasapa peka på det här när Dragonborn visar sig vara ulv för att röda Mjärden. Misstänkt!
- Claimar förmåga för att hitta powerroller, vilket känns mer som en ulvförmåga. Dock, se nedan.
- Outar sega råttor efter att Brynolf har gjort det. Liksom, what? Nu har jag tänkt ett varv till på det här, och jag tänker att det kan vara att två bybor har samma snask, eller att en av dem är ulv med en oturlig chansning (kanske Dragonborn skumläst och registrerat ”sega råttor” omedvetet i tråden och sedan drar till med det?) eller att
bägge är ulvar som fått sega råttor som alibisnask och att Dragonborn råkar outa sega råttor utan att ha sett att Brynolf har gjort det. Men det finns ju ingen anledning till alibisnask i spelet, såvida vi inte har någon bybo som vet/visste vilka snask som står uppdukat på discot?
- Precis som Pix motiverar sitt rån (och Mjärden motiverar sin banankola),
så motiverar Dragonborn sin utklädnad utifrån sina egna erfarenheter
- Svarar inte på min fråga om han är miller eller ej, hänvisar till att han inte vet vad det är, trots att jag länkar till förklaring i mitt inlägg, min instinkt är att han frågar sina ulvkompisar... (Runda 2)
+ ...men när han väl svarar så verkar han inte svara utifrån kommité.
+ Och så
finns här Brynolfs väldigt logiska argument för att godisgröna sig själv, Dragonborn, Empiricus, Mjärden och Recca utifrån att Pix genast gav upp att han ljög om godis.
]+ Claimar samma förmåga som Trasapa. Märkligt om två ulvar skulle claima samma förmåga, känns vettigare att både byn och ulvarna har varsin spelare med samma förmåga isåfall.
+ Dröjde i det längsta att rösta på Lu-kaazh i runda 3, trots att alternativet var att bli utröstad själv.
+ Jag tycker inte att hans inlägg verkar vara skådespel, matchar hans forumpersonlighet
+ Vill bli
siad och
diska sig själv. Sjukt ballsy om han är ulv! Jag får känslan lite av att Dragonborns ork är slut. Det kan i sig vara ett lite ulvigt tell, men vem är jag att säga något? Både jag och Lu-kaazh har varit inaktiva.
LJSLarsson:
Känns som att jag inte har någonting på LJSLarsson. Jag kan konstatera följande, egentligen:
? Schysst mot nybörjarna Pix och Dragonborn, vilket är trevligt
? Gräver i Mjärdens Banana skids-historia, tror att Mjärden formulerat sig slarvigt men inte är en ulv
? Liten självmotsägelse här, som jag tror Larsson motiverar själv sen: Är också den tredje som röstar på Trasapa i runda 1, på grund av att Trasapa claimar New Refreshers, som är ett märkesspecifikt godis
? Misstänker Recca och xyas, xyas för att han är för tyst
? Plockar upp fourthgate och pressar Trasapa efter att jag och Tyr har frågat ”Fjärde klass, verkligen?”
- Känns som polare med Basenanji. Kolla in LJSLarssons
första inlägg som svarar på Basses inledande inlägg, och
här så svarar Basse på Larssons fråga på värsta softa mys-sättet.
- Jag har inte mycket att gå på med Larsson i det här liret. To his credit:
Här är inlägget, halvvägs genom runda 2 då jag tycker han kommer igång och böjrar bygga teorier om möjliga ulvkonstellationer
Brynolf:
Brynolf framstår som sjukt grön när jag kollar igenom honom. Det är det där märkliga med att han delar godis med Dragonborn, men Brynolf kommer också med ett
bra argument för att han och Dragonborn inte ljugit om godis. Det enda sättet en ulv-Brynolf kan ha kommit undan med det är om ulvarna har förmåga att se vem i byn som targetar vem med en förmåga, och fått meddelande att Empiricus siade Pix. Brynolf teoretiserar också en del över hur dansande och klasstillhörighet kan fungera i början på spelet. Det enda jag saknar är lite mer vågade ställningstaganden och strong choices, men det har väl överlag varit få sådana i det här spelet.
? Misstänksam mot Recca och Dragonborn från starten
? Tror inte att spelet har plats för så många siare, tror inte på Tyrs siarförlitlighet, men ser ändå Tyr som grönad efter fourthgate
? Hoppar på bandvagnen mot Trasapan efter att jag, xyas, LJSLarsson och Tyr röstat. ”Spiken i kistan på Trasapan”, att leta upp affischen som säger att det bara är klass 5 och 6 som är inbjudna tycker jag inte är grönande, Trasapa var dead man walking vid det laget.
+ Precis som jag gjorde får jag känslan av att Brynolf
här fiskar efter ifall Trasapan är en fjärdeklassmiller på ett sätt som inte får det att verka som att de är ulvar tillsammans.
+ Analyserar Trasapan-debaclet på ett sätt som känns trovärdigt och konstruktivt.
+ Skriver en schysst analys av [inlägg]878265 fourthgate[/inlägg.
? Skriver sin analys av fourthgate i slutet på runda 1, alltså innan Trasapa faktiskt bekräftats som röd.
+ Gör ett inlägg som jag tycker känns både genomtänkt och koncist med
bedömningar av alla spelarna
+ Känns avslappnad, skojar med mig och Tyr när vi grattar honom på födelsedagen, och så var det nåt tillfälle till som jag noterade det här på. Känns som han vill vara här, inte som en ulv som måste gå upp mot wrnu all-stars.
- Gör anklagelser mot Mjärden lite på skoj i hans första inlägg runda 1 och i inlägget med
bedömningar av alla spelarna. Betyder kanske inte något, men jag noterade det iallafall.
- Jag skulle vilja se nya tydliga ställningstaganden och teorier om ulvlaget från Brynolf
Param pam pam!
Röst: LJSLarsson
Jag vill få bättre koll på den här killen!