Basenanji
Postd20modernist
Blomma! Kärlek! Värme och rosa! Jag älskar er! SJs primal-ångest-terapi funkar verkligen, känner jag efter att ha vrålat mig in i en isoleringscell under restaurangvagnen!
Puss!
---
Okej Recca, jag pallar inte att gå genom ditt inlägg en gång till och se det ätas upp. Kort bara här, när jag är hemma med lyxig wi-fi ska jag skriva mer.
Så här skriver BDG om Brynolfs eventuella inblandning:
Ja, jag tycker ATT DET ÄR SYNNERLIGEN GRÖNANDE ATT
ULV 1: GÖR KLANTIG "MISS"
ULV 2: "HITTAR" "KLANTIG MISS"
ERGO: ULV 2 GRÖNAS<--------------!!!!!!!!111
Ditt intresse för mig är som den där historien om forskaren som har tappat nycklarna och sedan letar efter dem i skenet från en gatlykta med motiveringen att "det är bara där som det är ljust nog att leta!".
Då blir det logiskt att JAG kan tänka mig att offra Trasan och Pix men HELT OTÄNKBART ATT NÅGON ANNAN GÖR DET. Ser du hur din auto-pilot styr på mig vad jag än skriver? Du läser inte vad jag tycker, du bara vänder på det och gör det till scum-tells.
Att Dragon kan vara grön hänger ihop med att han claimar att du som är siad grön av Tyr inte har använt en förmåga när du har dansat. Det här tyder ju på att Dragons sieri faktiskt är vettigt, eftersom alla har förmågan att dansa. Det är ni som har stirrat er blinda på att vi har fått förmågan att dansa när det förmodligen är så att ulvjävlarna kan dansa OCH använda nån vidrig förmåga. Men du är ju vanilj så Dragon ser ingenting, right?
Okej, nu VET inte jag om Dragon är grön röd eller regnbågsfärgad, inte heller om Brynilf, xyas, KK eller fuckin' Kungen, är satan själv. Jag bara tror! Det är så man funkar som bybo och bybor kan ha fel. Ulvar VET däremot. Och jag TROR att det är en eller flera sluga ulvar som kläcker planen att offra Trasan, när han märker att han inte pallar att delta eller vilket fuckin' skäl han nu har. Det kan vara en idiotisk idé men det är ändå förbannat viktigt att diskutera möjligheterna, speciellt när Trasan går till historien som klantigaste ulven hittills och på köpet grönar massa spelare som just nu räddar Dragonborn ca två minuter efter deadline.
Så, nu ska vi se om jag kan få iväg det här inlägget och sedan svara Arvid.
Puss!
---
Okej Recca, jag pallar inte att gå genom ditt inlägg en gång till och se det ätas upp. Kort bara här, när jag är hemma med lyxig wi-fi ska jag skriva mer.
Så här skriver BDG om Brynolfs eventuella inblandning:
och så här ser Trasapa-gate ut i mina anteckningar. Kolla in vilka som "hjälper" tex Arvid att få upp bandvagnen mot Trasapa.BDG said:Men jo, jag håller nog med Recca om att den logiska slutsatsen här är att vi trots allt måste kolla närmare på Brynolf, jag har ju grönat honom för att han var den som plockade upp affischen i 4th gate, men han kan ju vara ulv som redan där insåg att 4th gate kommer sluta i trasapas död oavsett och därför bara hoppade på tåget, han hade ju ett inlägg där han försökte 'gröna' honom, och strax efteråt det där med affischen, jag har alltid utgått från att det var för att han kollade upp det och upptäckte affischen och ändrade sig, men det kan ju också ha varit en ulvpolare som sa 'Nej brynolf, det är kört! Hoppa på tåget istället." Brynolf: 'men det ser ju jätteskumt ut om jag byter utan anlending' Ulv2: 'jo.. men jag tänkte på det där med affishcen det är ju det som gör att det verkligen är kört, om du nämner det så kanske du blir lite grönare också'
2/9
10:01 Spelet startar
10:31 Trasapas första inlägg
14:23 KK anklagar Trasapa med att hans inlägg är "mellanmjölkigt", "Väldigt osäkert och väldigt mycket ?".
15:52 Trasapa svarar KK, outar New Refreshers
19:21 KK går på Trasapa igen. "lättfilsmjölksblandning" och vill att Trasapan ska "peka med hela handen".
3/9
09:49
Röstläget just nu:
Recca har 4 röster (Mjärden/KK, Empiricus, Trasapa och BDG)
Mjärden/KK har 1 röst (Brynolf)
Basenanji har 1 röst (Dragonborn)
Mukwa har 1 röst (Recca)
Arvidos MC har 1 röst (Basenanji)
Xyas har 1 röst (LJSLarsson)
Pix röstar blankt.
Arvidos MC, Xyas, Lu-kaazh, Mukwa och Tyr har inte röstat.
Här har Trasapa inte fått en enda röst på sig och den som varit mest drivande är KK.
16:01 Trasan försvarar sig, skäller tillbaka på KK och röstar på Arvidos
16:09 Trasan erkänner att han missat fluff om när dansandet redovisas
17:29 Arvidos röstar på Trasapa med det här klassiska inlägget:
18:36 xyas röstar Trasapa med nästa inlägg, där han tycker att Trasapas ursäkt för att ha missat fluffinfon "skriker scum tell".
19:02 KK fortsätter pressa Trasan, men röstar inte på Trasan.
Röstläget då (19:10):
Basenanji: Dragonborn, Empiricus, Brynolf
Recca: Mjärden, Trasapa, Björn den gode, Recca, Basenanji
[Blank]: Pix
Arvidos MC: Trasapa
xyas: LJSLarsson
Trasapa: Arvidos MC, xyas
19:36 Trasan svarar Arvidos och försvarar sig rätt skarpt och lägger in "Jag är en brådmogen 4'e klassare".
19:40 Arvid svarar Trasan med "Du går i klass 4?"
20:36 LJS röstar Trasan, men med motivering på att Trasan är säker på hur dansen fungerar och att trasan har märket New Refreshers.
21:04 Trasan försvarar sig
21:15 Nytt inlägg av Trasan
21:26 Tyr går in och frågar om Trasans klasstillhörighet
22:50 ser rösterna ut så här:
Recca har 4 röster
(BDG 2013-09-03 00.11, Recca 2013-09-03 11.13, Basenanji 2013-09-03 18.30 och Lu-kaazh 2013-09-03 20.02)
Basenanji har 4 röster
(Dragonborn 2013-09-02 11.30, Empiricus 2013-09-03 16.06, Brynolf 2013-09-03 17.43 och Mjärden/KK 2013-09-03 21.48)
Trasapa har 3 röster
(Arvidos MC 2013-09-03 17.29, Xyas 2013-09-03 18.36 och LJSLarsson 2013-09-03 20.36)
Arvidos MC har 1 röst (Trasapa)
Pix har röstat på ingen
23:28 BDG claimar ulvfynd
4/9
00:19 Arvid undrar varför trasapan är arg.
04:42 Trasan snackar dans
10:53 LJS tycker att Trasan är den "tydligaste ulven just nu" och återupprepar Arvids fråga.
16:47 Tyr röstar på Trasapa
19:20 Arvid lägger fram argument för att trasan är ulv:
Intressant är detta:
22:13 Brynolf spekulerar i Trasapans fall.
22:22 Brynolf läser inbjudningsaffischerna och röstar på Trasapan.
23:26 BDG röstar på Trasan.
5/9
00:02 KK röstar Trasan.
00:52 Här LÄMNAR Arvid Trasapa-drevet med motiveringen att det handlar om en bandvagn…
Trasapa har 6 röster (Xyas, LJSLarsson, Tyr, Brynolf, BDG, Mjärden/KK)
Recca har 2 röster (Recca och Lu-kaazh)
Mjärden/KK har en röst (Basenanji)
Dragonborn har 1 röst (Empiricus)
10:01 Spelet startar
10:31 Trasapas första inlägg
14:23 KK anklagar Trasapa med att hans inlägg är "mellanmjölkigt", "Väldigt osäkert och väldigt mycket ?".
15:52 Trasapa svarar KK, outar New Refreshers
19:21 KK går på Trasapa igen. "lättfilsmjölksblandning" och vill att Trasapan ska "peka med hela handen".
3/9
09:49
Röstläget just nu:
Recca har 4 röster (Mjärden/KK, Empiricus, Trasapa och BDG)
Mjärden/KK har 1 röst (Brynolf)
Mukwa har 1 röst (Recca)
Arvidos MC har 1 röst (Basenanji)
Xyas har 1 röst (LJSLarsson)
Pix röstar blankt.
Arvidos MC, Xyas, Lu-kaazh, Mukwa och Tyr har inte röstat.
Här har Trasapa inte fått en enda röst på sig och den som varit mest drivande är KK.
16:01 Trasan försvarar sig, skäller tillbaka på KK och röstar på Arvidos
16:09 Trasan erkänner att han missat fluff om när dansandet redovisas
17:29 Arvidos röstar på Trasapa med det här klassiska inlägget:
Ni som tycker att jag har en knäpp teori (=ulvarna väljer att offra Trasapan i runda ett), ser ni upplägget från Arvid?Arvidos said:Röstning:
Jag håller med Björn Den Gode och Mjärden om att Trasapa är lite väl ambivalent i sina inlägg. Känns nästan som att du leder oss lite i cirklar. Vilken klass går du i?
Röst: Trasapa
18:36 xyas röstar Trasapa med nästa inlägg, där han tycker att Trasapas ursäkt för att ha missat fluffinfon "skriker scum tell".
19:02 KK fortsätter pressa Trasan, men röstar inte på Trasan.
Röstläget då (19:10):
Basenanji: Dragonborn, Empiricus, Brynolf
Recca: Mjärden, Trasapa, Björn den gode, Recca, Basenanji
[Blank]: Pix
Arvidos MC: Trasapa
xyas: LJSLarsson
Trasapa: Arvidos MC, xyas
19:36 Trasan svarar Arvidos och försvarar sig rätt skarpt och lägger in "Jag är en brådmogen 4'e klassare".
19:40 Arvid svarar Trasan med "Du går i klass 4?"
20:36 LJS röstar Trasan, men med motivering på att Trasan är säker på hur dansen fungerar och att trasan har märket New Refreshers.
21:04 Trasan försvarar sig
21:15 Nytt inlägg av Trasan
21:26 Tyr går in och frågar om Trasans klasstillhörighet
22:50 ser rösterna ut så här:
Recca har 4 röster
(BDG 2013-09-03 00.11, Recca 2013-09-03 11.13, Basenanji 2013-09-03 18.30 och Lu-kaazh 2013-09-03 20.02)
Basenanji har 4 röster
(Dragonborn 2013-09-02 11.30, Empiricus 2013-09-03 16.06, Brynolf 2013-09-03 17.43 och Mjärden/KK 2013-09-03 21.48)
Trasapa har 3 röster
(Arvidos MC 2013-09-03 17.29, Xyas 2013-09-03 18.36 och LJSLarsson 2013-09-03 20.36)
Pix har röstat på ingen
23:28 BDG claimar ulvfynd
4/9
00:19 Arvid undrar varför trasapan är arg.
04:42 Trasan snackar dans
10:53 LJS tycker att Trasan är den "tydligaste ulven just nu" och återupprepar Arvids fråga.
16:47 Tyr röstar på Trasapa
19:20 Arvid lägger fram argument för att trasan är ulv:
20:35 Trasan försvarar sig.Arvid said:3) I samma inlägg claimar Trasapa att vara fjärdeklassare. Men klass 4 är inte en klass som står med i Vimes exempelroll i startinlägget. Han droppar det i förbifarten, så jag skriver ett dedikerat inlägg där jag endast ber om en förtydligan på detta. Han svarar inte på det heller.
Intressant är detta:
Det som är så spännande med detta är att Trasan motiverar sin lögn (New Refreshers) för att slippa outa. Men det måste ju ha känts skevt att så snabbt outa en grej som är en lögn? Hela resonemanget känns dåligt underbyggt och hänger inte riktigt ihop med vad vi nu vet om ulvarna (att några har alibin och andra inte). Jag tror nog snarare att trasan klämde i med en lögn för att kunna bli fångad på den grejen. Trasan VILLE få folks blickar på sig.Trasapa said:En av orsakerna till att jag outade godis tidigt utan påtryckning var för att jag kanske skulle slippa outa något mer på ett tag och avvakta för att se om det skulle dyka upp fler "avvikande" klasser. För tro mig, tanken har slagit mig att helt enkelt ljuga om min årskurs, men jag vill minnas BDG's påmaning både i tidigare lir och även detta att det aldrig gynnar byn att ljuga så jag provade.
22:13 Brynolf spekulerar i Trasapans fall.
22:22 Brynolf läser inbjudningsaffischerna och röstar på Trasapan.
23:26 BDG röstar på Trasan.
5/9
00:02 KK röstar Trasan.
00:52 Här LÄMNAR Arvid Trasapa-drevet med motiveringen att det handlar om en bandvagn…
Röstläget 09:15 (Arvids tidigare lista hade fel)Arvidos said:Nu ser jag en bandvagn rulla upp bakom Trasapa. Jag har sett en, kanske två, indicier på att Trasapa är grön, så han skulle kunna vara endera i min bok, men jag tänker att det är bättre att ge honom en chans att själv ta upp det. Hur som helst så ska jag nog plocka bort min röst på Trasapa. Det är en röst som funkar för att pressa, men jag tror inte att den pressen är konstruktiv just nu, han behöver lite space att spela på.
Trasapa har 6 röster (Xyas, LJSLarsson, Tyr, Brynolf, BDG, Mjärden/KK)
Recca har 2 röster (Recca och Lu-kaazh)
Mjärden/KK har en röst (Basenanji)
Dragonborn har 1 röst (Empiricus)
Ja, jag tycker ATT DET ÄR SYNNERLIGEN GRÖNANDE ATT
ULV 1: GÖR KLANTIG "MISS"
ULV 2: "HITTAR" "KLANTIG MISS"
ERGO: ULV 2 GRÖNAS<--------------!!!!!!!!111
Ditt intresse för mig är som den där historien om forskaren som har tappat nycklarna och sedan letar efter dem i skenet från en gatlykta med motiveringen att "det är bara där som det är ljust nog att leta!".
Då blir det logiskt att JAG kan tänka mig att offra Trasan och Pix men HELT OTÄNKBART ATT NÅGON ANNAN GÖR DET. Ser du hur din auto-pilot styr på mig vad jag än skriver? Du läser inte vad jag tycker, du bara vänder på det och gör det till scum-tells.
Att Dragon kan vara grön hänger ihop med att han claimar att du som är siad grön av Tyr inte har använt en förmåga när du har dansat. Det här tyder ju på att Dragons sieri faktiskt är vettigt, eftersom alla har förmågan att dansa. Det är ni som har stirrat er blinda på att vi har fått förmågan att dansa när det förmodligen är så att ulvjävlarna kan dansa OCH använda nån vidrig förmåga. Men du är ju vanilj så Dragon ser ingenting, right?
Okej, nu VET inte jag om Dragon är grön röd eller regnbågsfärgad, inte heller om Brynilf, xyas, KK eller fuckin' Kungen, är satan själv. Jag bara tror! Det är så man funkar som bybo och bybor kan ha fel. Ulvar VET däremot. Och jag TROR att det är en eller flera sluga ulvar som kläcker planen att offra Trasan, när han märker att han inte pallar att delta eller vilket fuckin' skäl han nu har. Det kan vara en idiotisk idé men det är ändå förbannat viktigt att diskutera möjligheterna, speciellt när Trasan går till historien som klantigaste ulven hittills och på köpet grönar massa spelare som just nu räddar Dragonborn ca två minuter efter deadline.
Så, nu ska vi se om jag kan få iväg det här inlägget och sedan svara Arvid.