Nekromanti VARULVSGATE #4

Xyas

Swashbuckler
Vimes - har inte pingat varulv en enda gång för mig. Det är inte mycket mer än magkänsla och det faktum att om jag skulle försöka argumentera för att han är varulv vet jag inte ens var jag skulle starta.

Smrtihara - har jag varit på en hel del, men jag har efterhand blivit klar på att det bara är hans spelstil. I och med att jag siade Smrt och fick bekräftat att han är en man så blev det spiken i kistan.

Dessa två är, för mig och i relation till övriga, gröna för nu.

Då återstår Konrad, korpa och Fain.

Konrad misstänkliggörs av att han har en symbiot och att han gick ut med att han är en Tok'ra efter Fain, men egentligen inte så mycket mer.

Fain har jag argumenterat för tidigare i tråden, men jag börjar dra lite paralleller till korpa här. Om Fain är en varulv, vilket jag tror, så kommer ju påståendet om att det finns 2 androider från honom. Korpa påstår sig därefter vara android. Men androidpåståendet har inte veriferats av någon. Fluffmässigt har SG androider men de är inte alltför vanligt förekommande, vilket gör det till en praktisk lögn att köra på i och med att vi tappade en spelare (Möller) utan att få någon information.

Så om Fain är varulv, är rimligtvis korpa det också. Korpa är dessutom väldigt inaktiv, trots hävdande att hon minsann ska kolla mig till exempel. Så med förhoppning om att få igång henne, för om jag kan gröna Korpa så känner jag att jag kan gröna Fain:

Röst: korpa

Konrad Konvalj

Myrmidon
Re: Kort om kön.

Fain said:
Ändrar du din röst till Korpa? Såg inte om du skrev ut "Röst:" någonstans.
Nej, men jag kommer att ändra min röst.

Jag ser Vimes som grön eftersom jag siat honom. Han gör ett bra jobb för byn, men ibland kan det bli lite väl mycket så att det rör till sig en aning. Dock ett bra jobb.

Smrt ser jag som grön. Jag har inga belägg för det, och har inte siat denne. Det mest misstänksamma som hänt och skett är att han dök upp strax innan utröstningen i omgång 1 som redan då säkerligen var fastställd som testrunda.

Fain vill jag ju se som grön, och det enbart för byns bästa. Vi är två som kan sia, och sköter vi våra kort rätt vinner vi.

Xyas ser jag inte som grön. Han är en kvinna, och det spåret har inte jag släppt helt. Dock så är min tanke att sia denne under denna runda.

Korpa ser jag som en varulv. Min röst kommer att läggas på Korpa, och förklaringen till det finns ovan.

Jag tror att vi bybor tjänar på att försöka hitta ett par här, och jag sätter Korpa i fack 1. I fack nummer 1 har jag xyas/Fain.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Fain said:
Sen undrar jag om du missade med att ge informationen som du sa dig sitta på eller om du bara struntade i det?
"Till att börja med. Jag har lite fler saker att komma med, men min bror kom precis från Norge så jag måste ta hand om honom.

Jag kommer inte sitta tyst i den här frågan så jag ber att få återkomma."

De saker jag hade att komma med var att jag började misstänka Korpa, och i viss mån även dig vilket jag fortfarande gör.

Jag har aldrig påstått att jag sitter inne med någon hemlig information.

Fain

Warrior

Ledsen för mitt missförstånd, jag tog för givet att det var mer info om Tok'ra läget efter mitt påhopp, jag ursäktar mig för detta.

Fain

Warrior
Om jag inte minns fel så bekräftade Lukas i samma runda som jag uppgav den infon att han hade information om att det fanns Androider här.

Fain

Warrior

Även jag lägger min röst på Korpa och håller tummarna för att vi få ut en varulv denna runda, annars är det trots allt kört för oss.
Jag lägger även denna röst på honom då jag tycker han har varit inaktiv.

RÖST: Korpa

Fain

Warrior

Och med detta återgår jag till jobbet, får se om jag kan logga in för att skriva mer senare!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Fain said:
Om jag inte minns fel så bekräftade Lukas i samma runda som jag uppgav den infon att han hade information om att det fanns Androider här.
Det kan jag inte minnas, och inte hitta någonstans.

Däremot så har Korpa gått ut som ensam android.

Var Möller Android? Var Purgatory android, och Tok´ra på samma gång?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Fain said:
Jag tror att jag kommer kolla Vimes eller Smri denna runda, mest för att jag redan har kollat dig och sen även för att det är som du säger, ett guld läge för oss att få ut vem som är varulv.
Att kolla Vimes är en dum idé eftersom han är grön, och bär ingen symbiot.

Om du skall låta oss bybor bestämma tycker jag att du skall ta den samme som mig, det vill säga xyas.

Nattmördas jag får ändå byn reda på om han bär symbiot eller inte.
Alternativet är Korpa.

Jag tror jag kan gå i god för smrt.

Fain

Warrior

Även jag var inne på spåret att kolla samma, och jag tror det blir bäst.

Hittade var Lukas svarade på detta med androider, andra rundan andra sidan.

"Här måste jag nog gå in och försvara Fain. jag hade en passiv kraft som sa att jag vet att det finns androids med i spelet."

Konrad Konvalj

Myrmidon

Jag må vara för slapphänt helt enkelt. Tyckte mig läsa igenom hela runda 2, men så var icke fallet.

Fain

Warrior

Fick personligen bläddra igenom rundorna två gånger så du var inte den enda son hade problem med det.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Så.

Möjliga varulvs konstalationer så som jag ser på det:

1. Korpa/Fain

1. Korpa/xyas

2. Fain/xyas

3. Fain/K.K

3. xyas/K.K

4. Korpa/Smrt

5. Fain/Smrt

Utöver dessa är alternativet att Barcaii endast hade en varulvskamrat. En tanke som helt plötsligt känns helt främmande eftersom det springer runt en väldans massa med symbioter här.

Purgatory, Fain, Konrad Konvalj, alla har eller har haft en symbiot inom sig om alla talar sanningsenligt. Det hela kan ju vara skapat så att alla dessa symbioter är till för att skapa förvirring.

Jag och Fain kan sia symbiot, Purgatory kanske kunde sia symbioter, ulvarna kan troligen upptäcka symbioter.
Det skapar ju rejäl förvirring, och många sätts på pottan tack vare att det finns En eller flera Tok´ra + varulvarna.

1. Korpa
2. xyas/Fain
3. Konrad Konvalj
4. Smrt.

Jag misstänker således inte Vimes på något vis.

Om Vimes skulle vara en varulv tordes det finnas en förmåga som döljer symbioten. Då är vi alla väldigt lurade.

Smrt. misstänker jag inte heller riktigt, men han klassas in på de båda listorna ändå.

Konrad Konvalj

Myrmidon

En tanke som helt plötsligt känns helt främmande eftersom det springer runt en väldans massa med symbioter här.

* En tanke som helt plötsligt INTE känns helt främmande eftersom det springer runt en väldans massa med symbioter här.

Fain

Warrior

Den enda stora frågan är, vilka är det som är varulvar? Jag måste säga Konrad, att som det är nu så ser det mörkt ut. Imorgon slutar denna runda, och får vi inte ut någon varulv är vi körda. Om vi däremot får tag på en varulv så köper vi oss en extra runda, men vad gör det? Vi står ändå bara och stampa. Jag gissar på att den som kommer nattmördas är du, allt för att kasta extra ljus mot mig.

Jag har dock en sak som gör att det antingen GARANTERAT är att det är du och jag som är varulvarna eller grön förklarar åtminstonde mig, så länge inte purtagoy även han kom till platsen senare, och detta är att du har intfo om att en Tok'ra kom senare, efter striden. Eftersom Goa'ulderna kom under striden(vad jag har förstått) så inser jag nu att jag litar mer på dig nu, då du sa att en Tok'ra kom senare.

(Mitt ovanstående inlägg blev JÄVLIGT svår förstått men jag vet inte hur jag ska förklara mig annars, det jag vill säga är att jag tror på Konrad som det är nu.)

Fain

Warrior

Fain said:
Jag har dock en sak som gör att det antingen GARANTERAT är att det är du och jag som är varulvarna eller grön förklarar åtminstonde mig, så länge inte purtagoy även han kom till platsen senare, och detta är att du har intfo om att en Tok'ra kom senare, efter striden. Eftersom Goa'ulderna kom under striden(vad jag har förstått) så inser jag nu att jag litar mer på dig nu, då du sa att en Tok'ra kom senare.
Note to self, läs igenom innan du postar:
Jag har dock sett en sak som du har sagt som antingen garanterat gör att vi båda är varulvar eller grön förklarar oss ska det vara, och åter igen är det jag skriver förmodligen bara babbel, men vi måste få igång något!! Diskussioner driver ut varulvar!! GO GO!

Vimes

Sillkung

Vimes kommer skriva det ultimata inlägget för den här rundan under kvällen, stay tuned!

Xyas

Swashbuckler

Gärna med lite marginal så man hinner ändra sig kanske?

Vimes

Sillkung

Fain said:
Även jag var inne på spåret att kolla samma, och jag tror det blir bäst.
Ja, det är självklart. Om en av er är varulv blir det hårigare förstås.