Nekromanti VARULVSGATE RUNDA 1

Korpa

Umenörd
Jag baserar det på samma sak som jag baserar mig gissning att det finns en tredje faktion: kunskapen jag fått med min roll.

Korpa

Umenörd
Jag lär inte få tillgång till Internet igen förrän sent ikväll och jag känner att det inte kan skada att lägga en röst.

Röst: Konrad Konvalj

Motivering: En av de fyra som ännu inte skrivit något och en av de två som redan fått en röst. Jag hade kunnat lägga min röst på någon annan, men förhoppningsvis har Konrad hunnit skriva någonting innan ikväll så kanske jag får ändra min röst då.

Nuvarande röstläge:
Konrad Konvalj: Maniac, Korpa
Barcaii: xyas
Ingen: Vimes, Möller, Smrtihara, Konrad Konvalj, Barcaii, Lukas, Fain, Purgatory

Lukas

Mannen i Gult
Korpa said:
Vi har 11 deltagare i spelet och jag är lite fundersam på hur många varulvar vi har mot oss. Det har tydligen också funnits en tredje faktion i andra spel så det är något vi bör fundera över också.

Jag tror också att det finns en tredje faktion, en gissning jag baserar på fluffet i Stargate kombinerat med kunskap jag besitter.
Vad tror ni andra?
om det nu finns en tredje fraktion så ska vi bybor inte koncentrera oss på det, det är varulvarnas jobb.
vi måste koncentrera oss på varulvarna

Xyas

Swashbuckler
Lukas said:
Korpa said:
Vi har 11 deltagare i spelet och jag är lite fundersam på hur många varulvar vi har mot oss. Det har tydligen också funnits en tredje faktion i andra spel så det är något vi bör fundera över också.

Jag tror också att det finns en tredje faktion, en gissning jag baserar på fluffet i Stargate kombinerat med kunskap jag besitter.
Vad tror ni andra?
om det nu finns en tredje fraktion så ska vi bybor inte koncentrera oss på det, det är varulvarnas jobb.
Alltså jag håller med om att vi måste fokusera på varulvarna just nu, men varför skulle det enbart vara ett problem för varulvarna med en tredje faktion? Förlorar inte byborna om den tredje faktionen vinner?

Lukas

Mannen i Gult
xyas said:
Lukas said:
Korpa said:

Vad tror ni andra?
Alltså jag håller med om att vi måste fokusera på varulvarna just nu, men varför skulle det enbart vara ett problem för varulvarna med en tredje faktion? Förlorar inte byborna om den tredje faktionen vinner?
Det beror på hur den tredje fraktionen är uppbyggd i vissa spel vinner den gemensamt med någon av de andra fraktionerna och i en del så vinner den själv.

anledningen varför det är varulvarnas jobb att ta hand om DTF är:
1,bybor har tillräckligt mycket att lista ut ändå.
2, det är dumt för byborna att slösa bort en utröstning på en person som inte är Varulv. (eftersom de då är en mindre spelare vilket gör det mer troligt att varulvarna kommer upp i hälften)
medan varulvarna ändå bara vill få bort tillräckligt många spelare.

DesertRain

Hero
Håller med om att vi inte bör lägga allt för mycket energi på DTF, även om det kanske kan vara bra att spekulera lite i alla fall.

Själv skulle jag gissa på 3 varulvar, två är nog för lite. Normalt sätt brukar det vara ca 25% varulvar och 3 är typ det.

Dags att rösta också, håll inte inne med era röster! Det är genom att pressa folk vi får mest information.
Därmed röstar jag på Konrad Konvalj, mest för att det redan är två som gör det så lite extra press är bra. Dessutom är det för tidigt för att lägga en riktigt välgrundad ochvälmotiverad röst nu.

Röst: Konrad Konvalj

Xyas

Swashbuckler
Purgatory said:
Håller med om att vi inte bör lägga allt för mycket energi på DTF, även om det kanske kan vara bra att spekulera lite i alla fall.
Håller med, har folk information om ämnet så kan det knappast göra oss gott om de sitter på den. Att bara släppa det och säga "det är varulvarnas problem" känns naivt. Däremot så bör vårt fokus just nu vara på att hitta varulvar.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Då var jag med i spel.

Skall sätta mig och läsa igenom vad som skrivits, och kanske dra någon kommentar efter det.

NU:

Jag har varit med i ett tidigare varulvsspel, och det var Mutant Chronicles.

Där var jag bybo med en väktarpower. Jag kunde skydda valfri bybo under den nattliga räden, och jag var livrädd att någon av kättarna skulle få nys om detta. Hur som så ledde det till min död i första rundan eftersom jag bluffade om min tillhörighet vilket inte var så värst smart.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Korpa said:
Jag tror att det är 2-3 varulvar, förmodligen bara 2. Med 3 kommer det bli otroligt svårt för oss och det känns obalanserat. Jag tror också att det finns en tredje faktion, en gissning jag baserar på fluffet i Stargate kombinerat med kunskap jag besitter. Och apropå fluff, jag tror att det här spelet delvis är fluffbaserat!

Vad tror ni andra?
Jag tror som dig gällande varulvarna, 2-3 varulvar, men förmodligen bara 2.

Varför tror du spelet är fluffbaserat?

Jag själv har ingen koll på Stargate, och om det nu är fluffbaserat, som du tror gynnar inte det fluff-snubbarna?

Adrian Granberg

Veteran
Se där vad som kan hända, missade att varulvsspelet börjat och kommer hit och ser att man har en röst på sig. Ursäkta för det. :gremtongue:

Aja, det här är iaf mitt första varulvsspel så det blir lite av en inlärningsprocess. Tror att det kan bli roligt. :gremsmile: Finns det nått man kan basera sin gissning på i första ronden?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Barcaii said:
Finns det nått man kan basera sin gissning på i första ronden?
Oftast inte.

Jag är själv inte så erfaren, men senast jag var med och körde baserades oftast den allra första rösten på inaktivitet alternativt i bokstavsordning, typ random.

Du har ju fel namn om man räknar från A, och du har varit minst aktiv än så länge så. Inget man skall oroa sig över än så länge för rösterna kommer ju att spridas lite varstans tippar jag på till en början.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jag väljer att lägga min första röst på en av de som varit absolut minst aktiv nu när Barcaii anlänt.

Möller alternativt Smrtihara.

Jag kör på bokstavsordningen.

Röst: Möller

DesertRain

Hero
Barcaii said:
Finns det nått man kan basera sin gissning på i första ronden?
Sällan, men det händer. Särskilt när det har gått några dagar (IRL, inte i spelet) så kan det ha kommit fram info som gör att man kan lägga en röst som inte är helt random. Det betyder dock inte att man inte kan lägga en random röst såhär i början. Något som både jag och andra har gjort. Att mha röster pressa personer är mycket viktigt.

Xyas

Swashbuckler
Nu är Barcaii med i spelet så går min röst vidare till andra oaktiva. Följer Konrad för att sätta lite press på Möller.

DesertRain

Hero
xyas said:
Nu är Barcaii med i spelet så går min röst vidare till andra oaktiva. Följer Konrad för att sätta lite press på Möller.

Varför följer du inte oss andra som lagt röster på Konrad K. för att skapa ett starkare drev?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nuvarande röstläge:

Konrad Konvalj: Maniac, Korpa, Purgatory
Möller: Konrad Konvalj, xyas
Ingen: Vimes, Möller, Smrtihara, Konrad Konvalj, Barcaii, Lukas, Fain

Korpa

Umenörd
Konrad Konvalj said:
Varför tror du spelet är fluffbaserat?

Jag själv har ingen koll på Stargate, och om det nu är fluffbaserat, som du tror gynnar inte det fluff-snubbarna?
Jag sitter inne på information som, mest sannolikt, är fluffbaserat. Om det inte är fluffbaserat (vilket förstås är en möjlighet) känns det som väldigt märklig och framförallt oanvändbar information.

Däremot har jag ganska dålig koll på en hel del av fluffet och jag har verkligen ingen aning om HUR fluffbaserat det är, alltså min gissning/tanke att det delvis är fluff. Helt och hållet fluffbaserat har jag svårt att tro att det är, då har Stargatenördar bättre förutsättningar än vi andra som behöver kolla upp saker.

Vad vill vi veta av de vi röstar på? Kön? Tankar och idéer?