Nekromanti VARULVSGATE RUNDA #2

Smrtihara

Warrior
Varför tar du så onödigt stort avstånd från mig? Jag har inte sagt att Korpas inlägg varit "udda". Det har inte varit något resonemang att ställa sig bakom heller.

Konrad Konvalj

Myrmidon
En första sammanställning för att underlätta för oss alla.

Män: Korpa, Smrtihara, Purgatory, Konrad Konvalj, Fain,

Kvinnor: Barcaii, Lukas, Maniac, Xyas,

Vimes återstår

Konrad Konvalj

Myrmidon
Purgatory said:
Det är nog rätt säkert att anta att han är kvinna.
(haha, skum mening :gremwink: )
Om vi räknar med att det är säkert så är uppdelningen 50/50.

Vad hjälper det oss?

Har könet någon betydelse rent fluffmässigt?

Vimes

Sillkung
Purgatory said:
Det är nog rätt säkert att anta att han är kvinna.
(haha, skum mening :gremwink: )
Tjing! Fran Sopot (polska rivieran, Ostersjons langsta sandstrand): jag ar, assymetriskt nog, MAN.

Jag ar tillbaka i Sverige imorgon och ska forsoka ta tag i det har spelet da. Pa aterhorande.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Slutgiltig könsräkning.

Män: Korpa, Smrtihara, Purgatory, Konrad Konvalj, Fain, Vimes

Således har vi 60% män och 40% kvinnor. Vad gör vi med denna informationen?

Lukas

Mannen i Gult
Konrad Konvalj said:
Slutgiltig könsräkning.

Män: Korpa, Smrtihara, Purgatory, Konrad Konvalj, Fain, Vimes

Således har vi 60% män och 40% kvinnor. Vad gör vi med denna informationen?
nu får vi hoppas att någon sitter med någon information om kön. så om någon vet något i stil med "det finns minst en varulv i varje kön" så är det här rätt läge att gå ut med det.

DesertRain

Hero
Hm, jag tror att det finns tre varulvar, två män och en kvinna.

Är det två ulvar skulle jag tippa på en av varje kön, samt en DTF som är man.

Jag själv har ingen information om kön, men om någon har något användbart så är det välkommet!

Xyas

Swashbuckler
Är det den allmänna uppfattningen? Att vi ska gå ut utan vidare med eventuell info om varulvar bland kön? För det finns ju två problem, dels kan varulvarna ha ljugit om sitt kön, och sen kan det dels vara så att eventuell information är en rökridå från varulvarna.

Smrtihara

Warrior
Jag kan också ställa mig frågande till om vi bara bör kräka ur oss all information för Goa'ulderna att frossa i.

Ju mer vi ger dem desto mer har de att förvränga.

Eller tänker jag fel?

Xyas

Swashbuckler
Nej det är lite så jag känner också. I Mutant Chronicles-spelet gick vi ut med den typen av information rätt tidigt och den identifierade kättare rätt tidigt. Men det hela blev så distorterat, dels av varulvarna och dels av paranoida bybor så jag är tveksam till om det gjorde mer skada än nytta.

DesertRain

Hero
Det är bara min egen gissning, tycker själv att det verkar rimligt. Visst kan varulvarna ha ljugit om sitt kön. Om någon har en förmåga att sia kön eller liknande är det rätt lätt att avslöja dem.
Och visst, varulvarna kan mycket väl sprida rökridåer. Det är därför som folk tenderar att bli sjukt paranoida i varulvsspel.
Så lita inte på allt folk säger, men tro inte heller att det folk säger inte kan vara användbart!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jag tycker att vi har ett rätt stort problem med aktiviteten, och det gynnar enbart varulvarna.

Purg skriver att man inte bör lita på allt som sägs, och det håller jag helt och hållet med om. Dock så skrivs ju inget, och där har vi problemet.

Jag gjorde en snabb koll på antal inlägg per spelare i omgång två. Se nedan:

Purg 5
Xyas 5
Smirt 5
K.K 5
Barcaii 3
Lukas 2
Korpa 1
Maniac 1
Fain 0
Vimes 0

Den här rundan tar slut i morgon 21.00 så vi måste få igång det hela, och röka ut ulvarna. Tystnaden hjälper oss absolut inte.

Korpa

Umenörd
Jag är hemma och känner mig som en människa först nu, så därför har jag inte skrivit något.

Jag känner att det måste finnas en anledning till varför alla roller har ett kön, det bör finnas någon spelare som sitter med information som kan hjälpa oss att hitta igen varulvarna. Om det inte finns någon information hos någon spelare som rör kön är det inte relevant annat än som spekulationskälla och då ger spekulationerna absolut ingenting.

(In)Aktiviteten är ett stort problem, det måste jag hålla med om, och jag vet faktiskt inte varför tempot är så lågt. Vet vi för lite för att kunna diskutera? Är det sommarvärme och sommaraktiviteter som kommer i vägen?

Den kunskap jag besitter har tyvärr ingenting med kön att göra så jag kan inte komma med något konkret som hjälper oss. :gremfrown:

Och en sak till, det behövs röstas mer! Det är bara fyra spelare som lagt sina röster än så länge och jag ser ingen anledning till varför man inte ska rösta. Den här rundan är nästan lika svår som första rundan, men då lades det ändå röster. Rösta!

Smrtihara: xyas, Korpa, Barcaii,
Korpa: Smrtihara,
Ingen: Vimes, K.K, Lukas, Maniac, Fain, Purgatory