Nekromanti VARULVSGATE RUNDA #2

Fain

Warrior
Jag är ledsen för min inaktivitet, men då detta är mitt första spel så är jag inget vidare på att starta konversationer, och jag har inte sett en konversation där det har behövts min åsikt. Håller med dig om att vi måste ha lite mer snack, och så fort någon har kommit på något att diskutera kommer jag hoppa på tåget lite effektivare.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Som Korpa skriver är det viktigt att rösta. Jag har ännu inte valt att lägga någon röst på grund av inaktiviteten. Jag vet inget mer nu än jag gjorde i runda 1 förutom könet då.

Lite lösa frågor som jag kastar på Maniac som dessutom får min röst för tillfället.

Maniac said:
Detta är min första Varulvs spel så ni får ursäkta om jag tar lång tid på mig att svara
Varför skall det behöva ta lång tid att svara för att man är ny? Är det på grund av att du inväntar besked/hjälp från en varulvskollega?

Maniac said:
Om vi ska oss levande ur detta så är det vitalt att vi börjar prata med varandra och lär känna varandra för tillfället.
Har du lyckats lära känna någon ännu?

Maniac said:
Jag måste hålla med här, byborna finner egentligen ingenting till att ljuga om dom inte har något att dölja.
Att sitta tyst är lättare än att ljuga om man har något att dölja.

Maniac said:
Nu när konrad är aktiv så bör jag byta min röst.
Röst: Möller
Varför bör du byta din röst? Har någon sagt det till dig?

Maniac said:
Jag ställer mig bakom outningen och stödjer den, tystnaden är som sagt i nu läget dödligt för oss, vilken ordning kommer det bli isåfall?
Du talar väldigt mycket om att tystnaden är dödlig för oss, men du gör själv inget åt det? Vad beror det på?

Röst: Maniac

Gamgolfi

Veteran
Då så, tillbaka ifrån Ullared och ska svara på lite frågor som jag fick kastade på mig.

Med

"Detta är min första Varulvs spel så ni får ursäkta om jag tar lång tid på mig att svara" är mest för att jag är allmänt dålig på att skapa samt svårt att formulera mig för inlägg.

Fråga #2, Nej, tyvärr inte, det kommer bli en ackiles-häl för mig.

Fråga #3, jag har inget att dölja, ni kan fråga vad som helst, jag kommer svara ärligt.

Fråga #4, anledningen till jag bytte min röst var ju just för att sätta lite press på en spelare som inte kommit in i spelet ännu, sen när spelaren blev aktiv så tänkte jag att bäst att byta min röst eftersom den var mest (sam sagt) för att sätta lite press på spelaren.

Fråga #5, jag referar tillbaka till första frågan, jag är rent sagt skitdålig på att komma med svar som tillför till gruppen, detta tenderar mest på att jag blir tyst och observerar konversationerna tills jag kan komma med ett bra och framför allt givande inlägg.

Jag lägger inte min röst för tillfället.

Xyas

Swashbuckler
Jag ska nu erkänna att ja, jag har information relaterat till kön. Men jag är tveksam till att gå ut med den (se tidigare diskussion) men är villig att böja mig för majoriteten.
Notera dock att informationen som sådan är inte superrelevant för vår första utröstning.

Jag vill även ändra min röst. Motiveringen är inget mer än inaktivitet, som vi redan kommit fram till skadar oss alla.

Röst: Fain

Smrtihara

Warrior
Okej, jag kan droppa en konversationsstartare men jag håller fast vid att jag är rädd för att varulvarna ska få öppningar att så desinformation.

Möller berättade för mig innan han/hon tog sig av daga att det finns lika andel män som kvinnor i SG-24.

Det finns två alternativ här:

1. Möller ljög. Enda anledningen torde vara att sprida desinformation om han/hon var Gua'Uld.
2. Det finns en tredje fraktion eftersom vi är ojämnt antal Möller inräknad.

Min röst ligger på Barcaii. Röst: Barcaii
Motivering: Barcaii var suspekt avståndstagande till mig och lade ord i munnen på mig, utan att sedan besvara mina motfrågor.

Gamgolfi

Veteran
Jag kan också då passa på att säga att jag har information relaterat till SG-24, kan ge ut informationen ifall många samtycker

Smrtihara

Warrior
Vänta tills folk har bemödat sig med att fundera kring informationen jag gav. För mycket på en gång tror jag bara gagnar varulvarna.

Men, vad tror du om informationen? Eller ska du bara sitta tyst igen?

Gamgolfi

Veteran
Informationen jag har är ganska bra för resten av gruppen att veta, jag avvaktar lite tills flera får chansen att säga vad dom tycker.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Det första som slog mig var: Hur kommer det sig att Möller får berätta en sådan sak för dig?

Tillbaka till ämnet. Jag tror inte att Möller ljög utan det hela handlar om en tredje fraktion. Dock så behöver vi väl inte oroa oss för DTF just nu eller är jag ute och sneseglar? Det känns betydligt mycket viktigare att hitta varulvar i nuläget.

Passar på att lägga in en uppdaterad röstlista också.

Smrtihara: Korpa, Barcaii,
Maniac: Konrad Konvalj,
Fain: xyas,
Barcaii: Smrtihara,
Ingen: Vimes, Lukas, Maniac, Fain, Purgatory

Gamgolfi

Veteran
Jag väljer att lägga min röst på Vimes, mest för att han inte har några inlägg ännu.
Röst:Vimes

Smrtihara

Warrior
Fan vet varför, Konrad. Jag ifrågasätter inte varför själv.

En tredje fraktion är dock min tanke med, men du kan ha rätt i att vi inte berörs jättemycket av det i nuläget.

Jag är personligen inte jättesugen på att ha flest röster på mig i nuläget med tanke på att folk är så inaktiva att jag skulle kunna åka ut bara för att folk inte läser.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Smrtihara said:
Fan vet varför, Konrad. Jag ifrågasätter inte varför själv.

En tredje fraktion är dock min tanke med, men du kan ha rätt i att vi inte berörs jättemycket av det i nuläget.

Jag är personligen inte jättesugen på att ha flest röster på mig i nuläget med tanke på att folk är så inaktiva att jag skulle kunna åka ut bara för att folk inte läser.
Jag måste ju säga att informationen du fått av Möller känns skum.

Paxen said:
2. Man får inte diskutera spelet med varandra utanför speltrådarna på forumet, om inte ens rollbeskrivning uttryckligen tillåter det. Skriv inte något om vilka ni misstänker i Vrållådan, diskutera det inte med varandra om ni träffas i verkligheten.
Möllers rollbeskrivning kanske uttryckligen tillät det hela, men han togs ju bort ur spel om jag förstått det hela rätt.

Lukas

Mannen i Gult
Först vill jag be om ursäkt pga min inaktivitet men det är pga att det är sommar.

sen så är det högtid att lägga min röst och här har jag funderat mycket eftersom det är svårt att få någon uppfattning om folk när de inte skriver.

Men en av dem som skriver tycker jag sticker ut. och det är Konrad Konvalj.
och det han har gjort är att hoppa på Maniac, det i sig är inte så konstigt utan sättat han gör det på.

KK citerar saker och drar väldigt långsökta slutsatser. EX
Konrad Konvalj said:
Maniac said:
Skrivet av: Maniac
Nu när konrad är aktiv så bör jag byta min röst.
Röst: Möller

Varför bör du byta din röst? Har någon sagt det till dig?
han gör misstag vid andra spelare också som Smrtihara.
som att han missar uppenbara grejer som jag tycker att man bör ha tänkt på
Konrad Konvalj said:
Det första som slog mig var: Hur kommer det sig att Möller får berätta en sådan sak för dig?
Om KK kommer ihåg så sa vår spelledare i slutet av förra rundan att all kunskap Möller satt på skulle slumpas ut. och då bör man kunna lägga ihop ett och ett, om man nu inte var för upptagen med att tänka på annat när man skrev sitt inlägg(som att dölja sina huggtänder).

det är motvilligt som jag kommer rösta på KK eftersom han faktist kan vara en Bybo som inte tänker sig för och som desperat försöker få igång en diskution men för tillfället anser jag att han är den skummaste personen i spelet.

Röst:Konrad Konvalj

Lukas

Mannen i Gult
Maniac said:
Informationen jag har är ganska bra för resten av gruppen att veta, jag avvaktar lite tills flera får chansen att säga vad dom tycker.
MISSTAG
nu måste du nästan gå ut med informationen innan rundan är slut, eftersom annars kommer nog varulvarna döda dig för att blocka vårat informations flöde

Smrtihara

Warrior
Jag vet inte varför. Jag vet bara vad jag har fått till mig. Och ja, informationen känns skum, men det är vad jag vet.

Smrtihara

Warrior
Vi kan ju fokusera på informationen som redan flyter runt innan vi kränger fram mer.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lukas said:
Om KK kommer ihåg så sa vår spelledare i slutet av förra rundan att all kunskap Möller satt på skulle slumpas ut. och då bör man kunna lägga ihop ett och ett, om man nu inte var för upptagen med att tänka på annat när man skrev sitt inlägg(som att dölja sina huggtänder).
Något jag missat helt, och det förklarar säkert en hel del. Troligen har Smrtihara fått den informationen av Möller på Paxens order då.

Lukas

Mannen i Gult
Smrtihara said:
Vi kan ju fokusera på informationen som redan flyter runt innan vi kränger fram mer.
ja men nu vet ju varulvarna att du sitter på information som du är ganska redo att gå ut med.
och om jag var varulv så hade jag sätt all information till byborna som ett hot.
För det är varulvarnas stora fördel: de vet mer än oss.

Smrtihara

Warrior
Vad jag vill säga är att det inte är ställt bortom allt tvivel att Möllers ord är sanning. Det skulle kunna varit att han var Gou'uld och kunde sprida sådan desinformation. Jag har noll koll på vad folk kan och inte kan.

Jag vill påpeka för Lukas att jag tror att Konrad desperat försöker starta diskussion snarare än att han är så himla misstänkt. Jag känner lite likadant nämligen.

Lukas

Mannen i Gult
Smrtihara said:
Jag vill påpeka för Lukas att jag tror att Konrad desperat försöker starta diskussion snarare än att han är så himla misstänkt. Jag känner lite likadant nämligen.
Jag är medveten att det kan vara så.
Lukas said:
det är motvilligt som jag kommer rösta på KK eftersom han faktist kan vara en Bybo som inte tänker sig för och som desperat försöker få igång en diskution men för tillfället anser jag att han är den skummaste personen i spelet.