Nekromanti VARULVSGATE RUNDA #2

Smrtihara

Warrior
Jag förstår det helt och hållet. Men vi har några timmar kvar och flera spelare som inte svarat på ett bra tag.

Jag tänker gå ut med all info jag har innan rundan är över för att bli ett mindre hot och därigenom överleva. Det är en självklarhet.

DesertRain

Hero
Maniac said:
Informationen jag har är ganska bra för resten av gruppen att veta, jag avvaktar lite tills flera får chansen att säga vad dom tycker.
Ja nu när du sagt det kan du ju lika gärna säga vad det är du vet, vi måste ha information ifall vi ska besegra varulvarna.

DesertRain

Hero
Alltså rent allmänt, om du har information som du tror kan hjälpa byn säg inte bara att du har det utan att säga vad det är. Det gör dig bara till en måltavla. Om du bedömer att situationen inte är mogen för infon än så var tyst om det tills det blir lämpligt. Tror du att du kommer att åka ut så säg infon du har.
Om det inte är känslig information, och särskilt om den hör ihop med det som diskuteras så för guds skull säg vad du vet!

Jag vet att jag inte har lagt någon röst, och jag vet att det suger. Rent spontant tycker jag inte att någon är exceptionellt misstänkt. Eftersom de flesta som är med i denna rundan är folk som jag inte har spelat med tidigare så har jag heller inga "förkunskaper" om folks beteende. Jag vill inte bara slänga ur mig en röst, så imorgon tänker jag gå igenom rundan och se om jag hittar något och lägga en röst efter det.

Smrtihara

Warrior
Men tror du inte att för mycket info skapar grogrund för varulvarna att så desinformation i?

Vänta med informationen tills den går att ta in. Jag säger igen: Vi har flera spelare som säkerligen inte ens sett det som som skrivits ikväll.

Annars håller jag med dig. Om varulvarna ser en som måltavla så ska man ut med infon innan det är för sent. Men det finns tid imorrn med.

Fain

Warrior
Efter att ha läst igenom de flesta trådar här så måste jag säga att det är svårt att avgöra vem jag borde rösta på, mestadels då jag inte har funnit något att tolka på ett ensamt sätt. Att ge ut information ser jag som viktigt, och jag kommer självklart ge ut den information jag får. KK's skrivande kan tolkas aggressivt, men jag tolkade det hellre som ett försök att få igång diskussioner.

Som Lukas sa, varulvarnas stora fördel är att de vet mer än oss.

Adrian Granberg

Veteran
@Smrtihara

Du får ursäkta om mitt inlägg var otydligt. Jag var nog lite otydlig i in formulering. Det beteende jag syftade på som misstänksamt var att du inte kom med i första rundan förän exakt i slutet på första rundan. Du har ju nu dock visat dig rätt aktiv under denna runda så det är nog inget jag kan dömma dig för längra. Därför följer jag samma logik där inaktivitet jämställs med misstänksamhet och flyttar min röst till Fain.

Och det jag sa om att du påstod att korpas inlägg såg udda ut är enbart en blunder från mig. Nu när jag läser igenom ditt inlägg igen så ser jag inget åt det hållet, jag måste helt enkelt ha läst fel när jag skummade igenom ditt inlägg. Du får ursäkta mig, speciellt nu när du visat dig vara väldigt aktiv och villig till diskution.

Röst: Fain

DesertRain

Hero
Har tittat igenom denna rundan lite snabbt och tänker lägga en röst, och den faller på Fain. Han har skrivit väldigt lite (typ 6 inlägg över båda delarna av runda 1) och inget av dem har bidragit till någon diskussion. Har inte kommit med initiativ, och bara följt andra. Det är visserligen hans första spel men sådant här beteende är misstänkt. Inte minst för att det var i princip på det jag föll när jag var varulv.

Röst: Fain

Vimes

Sillkung
Jag är allde3les för full på Soplica (polsk körsbärsvodka) för att skriva något vettigt, återkommer imorrn"

Gamgolfi

Veteran
Då kan jag passa på med att gå ut med informationen, den informationen som jag har är att det finns en civil i vår grupp.

Kan även tillägga att jag nog blir lite mer upptagen idag än vanligt, men ska kolla forumet så ofta det går.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Lukas said:
Smrtihara said:
Jag vill påpeka för Lukas att jag tror att Konrad desperat försöker starta diskussion snarare än att han är så himla misstänkt. Jag känner lite likadant nämligen.
Jag är medveten att det kan vara så.
Lukas said:
det är motvilligt som jag kommer rösta på KK eftersom han faktist kan vara en Bybo som inte tänker sig för och som desperat försöker få igång en diskution men för tillfället anser jag att han är den skummaste personen i spelet.
Jag kan bekräfta det hela. Min tanke var aldrig att hålla kvar min röst på Maniac utan jag ville kort och gott ha igång lite snack.

Konrad Konvalj said:
Lite lösa frågor som jag kastar på Maniac som dessutom får min röst för tillfället.
Min måltavla blev Maniac för att det var så mycket snack om att vi skall snacka med varandra, och det följdes upp av inaktivitet.

Jag har fortfarande inte riktigt valt vart jag skall lägga min slutgiltiga röst, och det pågrund av att det är överjäfligt svårt att välja när det inte finns någon som jag anser är riktigt misstänkt.

Vimes är minst misstänkt, och han är även minst aktiv men det har ju sin förklaring. Jag tror att han kommer tillföra en hel del nu när han är tillbaka i Sverige så en röst på honom känns fel.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Så här har rösterna fallit så långt:

Smrtihara: Korpa,
Maniac: Konrad Konvalj,
Fain: xyas, barcaii, Purgatory
Barcaii: Smrtihara,
Vimes: Maniac
Konrad Konvalj: Lukas

Ingen: Vimes, Fain

Konrad Konvalj

Myrmidon
Maniac said:
Då kan jag passa på med att gå ut med informationen, den informationen som jag har är att det finns en civil i vår grupp.
Menar du att det finns en civil i gruppen bland kvinnorna?

Kvinnor: Barcaii, Lukas, Maniac, Xyas,

Vad är övriga tre då? Varulvar?

Eller menar du att det finns en civil bland oss alla, och resten är något annat?

Jag har inga fluffkunskaper, och civil kanske är något speciellt i Stargate som inte jag har en aning om.

Smrtihara

Warrior
Ah, intressant. Det förklarar den tredje fraktionen och varför vi är ojämnt antal.

Det är typiskt sådan info som är bra men värdelös för sig själv. Jag har info som gör det hela lite mer värdefullt:

Jag minns lite vagt att jag har blivit överfallen av kvinnor.

Min slutsats blir att det är kvinnliga varulvar. Vagheten i mitt minne förhindrar mig från att peka ut antal eller personer. Såja, lite mer handfast info.

Vad tror ni?

Korpa

Umenörd
Vi var 11 spelare med Möller och, förutsatt att han var bybo och därmed inte ljög, innebär det att SG-24 kan bestå av så många som 10 personer och att vi har med oss en civilperson om Maniac också talar sanning.

Män: Korpa, Smrtihara, Purgatory, Konrad Konvalj, Fain, Vimes

Kvinnor: Barcaii, Lukas, Maniac, Xyas,
Möller kan förstås ha varit civilperson, men jag tänker för diskussionens skull anta att han inte är det. om Möller var kvinna så hade det varit 6 män och 5 kvinnor, alltså blir civilpersonen en man. Om Möller var man så hade det varit 7 män och 4 kvinnor, vilket innebär att SG-24 som mest kan bestå av 8 personer och då är frågan vad de övriga tre är om vi bara har en civilperson.

Angående en tredje faktion:
Den finns mest sannolikt och består av minst 1 person, men jag tror inte att det är något vi behöver bry oss om just nu.

DFT tillhör inte SG-24, så fördelningen är då:
1 civil
1 eller fler DFT
Övriga SG-24

Och eftersom vi var 11 spelare så måste nästan DFT vara två, om det nu inte finns någon annan grupptillhörighet.

Smrtihara: "Minns lite vagt"? Det lät... skumt. Jag vet inte riktigt, det känns som märklig info att sitta på, särskilt då det bara är 4 kvinnor i spel. Om du inte ljuger är det förstås väldigt bra information just för att det är så få kvinnor, men jag vet inte om jag litar på dig.

Fain

Warrior
Även jag kan passa på att gå ut med den informationen jag har (Då det ändå ser ut som att jag kommer åka ut idag kan jag lika gärna delge min information så att de övriga byborna överlever)

I gruppen springer 2 st Androider omkring.

Med informationen från Smrtihara (att hon blev anfallen av en kvinna) så röstar jag på än av dessa, Maniac

RÖST: Maniac

Smrtihara

Warrior
Bra sammanfattning.

Ang. min information så kan jag inte hjälpa att det låter skumt. Jag delger det jag vet. That's it. Jag skräder inte direkt orden heller för att bli mer osynlig. Jag kommer utgå från det jag vet eftersom jag vet att det är sanning.

I min värld så är vi säkra om vi röstar ut alla kvinnor om man ska se krasst på det.

Smrtihara

Warrior
Två androider?

Okej..

I did not see that one coming.

Neje.. Det passar lätt inte fluffmässigt. Hittar du inte bara på nu?

För övrigt är jag man.

Korpa

Umenörd
Duglig sammanfattning, jag inser såhär i efterhand att inte alla resonemang var bra. Om Möller är kvinna betyder det inte nödvändigtvis att civilpersonen är man eftersom det finns en tredje faktion.

Och jag undrar varför androider inte passar in fluffmässigt, finns de inte i Stargate? Kan iofs kolla upp det själv också, google är min vän.