Nekromanti VARULVSGATE RUNDA #2

Smrtihara

Warrior
Jovisst. Google hjälpte mig med. Tydligen finns det fler androider i Stargate än jag trodde. Det räcker tydligen inte att ha sett typ 80% av alla avsnitt ibland.

Jag tar tillbaks mitt påstående att det inte passar fluffmässigt.

Korpa

Umenörd
Jo, det var det jag också såg.

Så, tror ni att androider är varulvar eller bybor (eller både och?)

Lukas

Mannen i Gult
Smrtihara said:
Två androider?

Okej..

I did not see that one coming.

Neje.. Det passar lätt inte fluffmässigt. Hittar du inte bara på nu?

För övrigt är jag man.
Här måste jag nog gå in och försvara Fain. jag hade en passiv kraft som sa att jag vet att det finns androids med i spelet.

Korpa

Umenörd
Lukas: Du behöver inte försvara Fain, Smrtihara tog tillbaka det han skrev om.

Min röst ligger just nu på Smrtihara, men ju mer han skriver desto mindre tror jag att han är varulv och jag ändrar därför min röst.

Röst: Vimes
Motivering: Inaktivitet, jag förstår varför och ser fram emot att läsa inlägg av honom när han kommer tillbaka till spelet. Förhoppningsvis får jag anledning då att ändra min röst igen.

Nuvarande röstställning:
Fain: xyas, barcaii, Purgatory
Maniac: Konrad Konvalj, Fain
Vimes: Maniac, Korpa
Barcaii: Smrtihara,
Konrad Konvalj: Lukas

Smrtihara

Warrior
Jag ändrade mig. Kollade upp fluffet och köpte tanken på androider.

Två personer som skriver det är bra skit. Särskilt som Fain är man och enligt mitt nuvarande resonemang inte borde vara varulv.

Smrtihara

Warrior
Ingen som köper min tanke om Barcaii, eller är jag kanske onödigt hård mot honom (henne) för att det var mig han gick på i starten?

Xyas

Swashbuckler
Okej, eftersom vi uppenbarligen går ut med information hejvilt hær så gør væl jag det med då. Framtiden får avgøra om det var vettigt gjort eller inte.

Min information sæger att det finns fler varulvskvinnor æn det finns varulvsmæn.
Eftersom jag personligen kænner att det vore orimligt med 4 varulvar på 11 spelare så tolkar jag detta som att den antingen finns 3 varulvar (2 kvinnor, 1 man) eller 2 varulvar (2 kvinnor, inga mæn).

Den information vi har ær alltså:
- Goa'uldkvinnor > Goa'uldmæn (xyas)
- Androider = 2 (fain)
- SG-24 mæn = SG-24 kvinnor (Møller/Smrtihara)
- Civilpersoner > 0 (Maniac)

(har jag missat något?)

En fråga ær såklart vilka grejer ovan som går att kombinera. Kan man till exempel vara Android och SG-24? SG-24 och Goa'uld? Civil och Android?

Fan, jag vet inte alls vem jag ska røsta på længre. Men jag behåller den på Fain i nulæget, fortfarande på grund av inaktivitet. Nu har vi massor med information att gå på, så inaktivitet ær i mina øgon det mest misstænksamma vi har just nu.

Røst: Fain

Fain

Warrior
Väldigt bra sammanställning, och jag förstår varför man håller sin röst på inaktiva personer, och därför är det dags för mig att vara lite mer aktiv. Att det är 3 eller 2 varulvar låter vettigt, 4 låter för mycket. Det jag mest undrar är var androiderna kommer in i bilden. Är de med oss bybor eller varulvarna, eller är de en lite egen grupp? Jag är inte så värst insatt i SG världen, men jag ska göra mitt bästa den tiden jag är kvar.

Vimes

Sillkung
Done!

• militär grad
  • nationalitet (d.v.s. vilken nations armé man tillhör)
  • vilken SG enhet man tillhör (SG-24 är det som diskuterats, men jag kan tro att det finns flera)

DesertRain

Hero
Okej nu börjar det komma igång!

Jag tror att de som är androider inte är varulvar, baserat på fluffet.

Jag tror fortfarande att det är tre varulvar (2 kvinnor, 1 man) verkar lagom många tycker jag baserat på att vi var 11 från början.

Då vi har 4 kvinnor och vet att antal kvinnor = antal män i SG-24 lämnar det två kvar. Är dessa två då androider? Jag vet inte om jag vill tro att det är så, låter för enkelt.

Den civila kan vara DTF, men återigen så låter det lite simpelt. Det kan också vara så att den civila inte är en goa'uld.

Lite spekulationer bara efter att ha läst de nya inläggen.

Xyas

Swashbuckler
Re: Done!

• militär grad
  • nationalitet (d.v.s. vilken nations armé man tillhör)
  • vilken SG enhet man tillhör (SG-24 är det som diskuterats, men jag kan tro att det finns flera)

Smrtihara

Warrior
Ja, du har missat att jag minns att jag har blivit överfallen av kvinnor. I plural.

Smrtihara

Warrior
xyas said:
Min information sæger att det finns fler varulvskvinnor æn det finns varulvsmæn.
Fast det kan också innebära att det inte finns några varulvsmän alls.

Xyas

Swashbuckler
Vilket jag också skrev som ett alternativ i mitt inlægg.

DesertRain

Hero
Smrtihara said:
xyas said:
Fast det kan också innebära att det inte finns några varulvsmän alls.
Fast det tror jag är mycket osannolikt. Om det är tr varulvar och alla är kvinnor så är det en kvinna som inte är varulv. Och då har vi redan vunnit.

Smrtihara

Warrior
Anywhoo...

Om vi har 4 kvinnor sammantaget och MINST 50% är Goa'Ulds så är det en rätt bra grund att stå på.

Så pressa kvinnorna på info tror jag är viktigt.

Jag tycker inte att några män ska avslöja mer info, men att kvinnorna ska avslöja lite mer om sig själva. Det är ändå bara fyra stycken så informationen varulvarna får genom avslöjanden blir begränsad.

Vimes

Sillkung
Re: Done!

xyas said:
Jag håller med om att det har gått aldeles før fort med informations-outande. Men att du då samtidigt tycker vi ska gå ut med mer info? Jag håller inte med, och om vi ska gå ut med sådan information så ær jag bombsæker på att vi vinner på att gå ut med den synkroniserat, inte "pågående". Det ger ju varulvarna massor med utrymme att justera sig efterhand.
Nej, vi vinner inte på att försöka nå något fom av konsenus kring att vi ska ut med information. Det kommer ta för lång tid för oss att komma i ordning kring något sådant, medan varulvarna ler i mjugg och viftar på svansarna i kulisserna. Du har genomgående varit väldigt skeptisk till att gå ut med information hitintills ser jag, vilket förvånar mig, med tanke på att i MC-spelet (det enda du varit med i) tjänade byn enormt på tidig outning. Det kommer aldrig vara bombsäkert att vi vinner på att gå ut med info, däremot måste vi röra om i den här grytan.

Jag vill påpeka att jag alltså inte anser att vi ska outa fler mentala (passiva) förmågor för tillfället. Utan tt vi ska gå ut med saker som militär grad och liknande. Grejen är den att på grund av att alla passiva förmågor inte är ute så vet inte varulvarna vilken information som är farlig för dem att claima. Det ger byn ett övertag i information, just nu är det inte ett dugg svettigt för varulvarna.

Jag har claimat att jag är militär. Jag vill gärna se att vi börjar röra runt i det här. Jag kan även berätta att jag har information som om vi börjar claima rollinfo kan vara mycket värdefull.

Jag ser helst att Xyas claimar något. Däremot har Fain flest röster, och bör kanske också spilla några bönor.

Jag återkommer snart med en röst. Det drevas förjävla dåligt. Spridda skurar. Pissar i havet. Nu ska jag gå igenom vad som skrivits medan jag äter en krówka (en polsk kola, namnet betyder "liten ko"), sedan återkommer jag.

Vimes

Sillkung
Smrtihara said:
Anywhoo...

Om vi har 4 kvinnor sammantaget och MINST 50% är Goa'Ulds så är det en rätt bra grund att stå på.

Så pressa kvinnorna på info tror jag är viktigt.

Jag tycker inte att några män ska avslöja mer info, men att kvinnorna ska avslöja lite mer om sig själva. Det är ändå bara fyra stycken så informationen varulvarna får genom avslöjanden blir begränsad.
Bra, det är rätt ände att börja i. Kvinnfolk, spillbönorna! Pronto!

Smrtihara

Warrior
Jag ser gärna mer info från Barcaii btw.

Jag upprepar även Röst: Barcaii
Motivation: Jag hoppas att fler ställer sig bakom min röst och sätter press.

DesertRain

Hero
Fain och Xyas får gärna ta och claima något som Vimes sa. Jag har inget emot rollinfoclaimande men vi bör vara försiktiga så vi inte råkar avslöja något som hjälper varulvarna.

Och det drevas kasst, ni som ligger som ensamma röster på en person bör flytta dem till någon av de som har flera röster. När det är såhär utspritt vinner varulvarna jättemycket för att de nu kan mycket lätt påverka vem som åker ut. Så det är dags att börja klumpa ihop rösterna.