Nekromanti VARULVSGATE RUNDA #3

Fain

Warrior
Dags att få saker att röra på sig, så jag slänger ut en röst (seriöst, det har varit inaktivt lite väll länge nu).

Röst: Maniac
Övertalad av Lucas argument än så länge, motbevisa honom, vem som!

Smrtihara

Warrior
Jag håller med dig. Det blir inte många varulvar dödade på detta viset.

Röst: Lukas
Motivation: Jag vill fortsätta hålla jämn press mellan kvinnorna då det fortsätter vara rätt lama diskussioner dem emellan.

Jag vet att du skrivit bra hittills Lukas, men anyway.

Nu ska jag träna i ett par timmar och sedan kommer jag tillbaks med nya tag och ändrar troligtvis min röst.

Xyas

Swashbuckler
Smrtihara said:
Jag vill fortsätta hålla jämn press mellan kvinnorna då det fortsätter vara rätt lama diskussioner dem emellan.
Jag fattar att fokuset är på oss kvinnfolk just nu, men överdriver du inte lite? Alltså det som Lukas tar upp i sin text gentemot mig känner jag att jag redan har besvarat i mitt första långa inlägg. Så jag vet inte vad för diskussioner du efterfrågar? Om du vill att vi ska kasta skit på varandra så får jag göra dig besviken, jag har inte sådär väldans mycket mer skit att kasta i deras riktning. Inte just nu i varje fall.

Däremot så börjar jag tvivla på kvinnospåret överhuvudtaget. Men det argumentet är så self-serving och varulvs-likt att det känns lite fånigt att säga det.

Gamgolfi

Veteran
Det känns som att jag kommer åka ut denna rundan, ingen som stödde min idé om att ta upp det sista som vi kvinnor kommer ihåg?

Vimes

Sillkung
Maniac said:
Det känns som att jag kommer åka ut denna rundan, ingen som stödde min idé om att ta upp det sista som vi kvinnor kommer ihåg?
Nu tänkte jag egentligen inte skriva något mer idag, utan återkomma imorgon med något mer substansfullt, men såhär va, Maniac:

Det är inte alls hugget i sten att du åker den här rudan. Pressen är på, ja. Drevet på gång, ja. Men du kan ta dig ur det här. Du kan presentera varför du tror att Lukas eller Xyas är mer misstänkt, och är du bybo hoppas jag verkligen att du gör det. Även om du anser dig usel på att forumerla dig eller whatever så måste du göra det här om vi inte ska rösta ut dig. Och det skulle suga om du var bybo och vi röstade ut dig för att du inte vågade skriva av någon form av formuleringsrädsla. Kör på! Är något otydligt kommer vi ställa följdfrågor. Promiss! :gremwink:

Och, det kan vara aktuellt att outa mer info om era roller. Börjar rösterna hopas på dig så lär du i princip outa allt om din roll, men inte riktigt ännu.

Smrtihara

Warrior
Kolla rösterna. I nuläget betyder min röst inte så mycket direkt. Men du har rätt. När jag har varit med läkaren med min dotter och hon somnat så ska jag sätta mig ner och analysera lite mer och kanske komma med något vettigt!

Korpa

Umenörd

Jag saknar resonemang från Maniacs sida. Är man bybo och ligger illa till borde man kunna skriva sig från det, något som är svårare för en varulv, och så länge Maniac inte gör ens en ansats till att resonera kring Lucas och xyas vet jag vem jag misstänker mest.

Smrtihara

Warrior
Vi vet att det finns fyra SG-24 medlemmar. Alla 4 platserna är claimade. Två kvinnor och två män.

Vimes - Major, Man
Xyas -Civil, Kvinna
Maniac Menig, Kvinna
Smrtihara: Löjtnant, Man

(Barcaii kallade sig själv löjtnant i SG-24, btw)

Det finns två alternativ här: Antingen talar alla sanning och är därmed bybor eller så ljuger någon och Möller var den riktiga medlemmen.

Vi vet att det ska finnas en civil i gruppen Xyas är den enda som claimat detta och bör tala sanning om inte Möller var den civila kvinnan.

Vimes info stämmer med alla andras och jag har noll anledning att misstro honom.

Maniacs info är verkar stämma också. Ingen annan har claimat platsen som civilist i SG-24 utom Xyas.

Lukas är jag lite fundersam på däremot. De andra två kvinnorna förefaller sanningsenliga om man antar att Möller inte var SG-24 medlem.

Om man däremot antar att Möller var SH-24 medlem och någon ljuger så är det givetvis antingen Xyas eller Maiac.

Xyas påstår sig vara den civila som Maniac påstår finns. Men Xyas misstror själv Maiacs påstående. IOA ÄR civila btw fluffmässigt. Jag tror inte riktigt att det skulle vara en turlighet att Maniac råkar ljuga "rätt" och ge infon att det finns en civil i gruppen. Jag tror liksom inte att någon har den turen.

Så för mig är det antingen Xyas eller Lukas. Xyas har en lite bättre backstory. Men tyvärr säger han "Däremot så börjar jag tvivla på kvinnospåret överhuvudtaget." vilket är riktigt konstigt eftersom vi vet att det finns fler kvinnliga varulvar. Att någon har ljugit om sitt kön är inte omöjligt men inte så sannolikt. Det om något skulle vara en riskabel sak att ljuga om eftersom så få hade avslöjat om de hade info om kön innan könen outades.

Varför ta den risken om man är varulv?

Jag lägger min röst på Xyas
Röst: Xyas

Maniac: Jag stödjer helt din tanke. Jag vill att Xyas börjar berätta vad han (hon) minns.

Vimes

Sillkung
Maniac, Maniac

Jag har nu gått igenom det som skrivits lite närmare, och måste säga att caset mot Maniac är ganska starkt. Är det så att en till av kvinnorna är varulv ser det onekligen ut att vara Maniac. Dock vill jag se Maniac försvara sig, han har hitintills inte gjort någon ansats till att undkomma det här drevet. Och kommer det något vettigt ur honom kan det misstanke-vågen mycket väl smälla över (Lukas har hållit sig i bakgrunden, vilket kan vara varulveri, och Xyas har pingat i varje fall vid några tillfällen). Men så länge Maniac inte skriver något är det svårt att rikta pistolerna någon annanstans.

Well. Maniac, jag har fyra punkter:

1. Du har inte bidragit med något hitintills. Inga konkreta misstankar eller intressanta spekulationer som kan hjälpa oss.

2. Din information kring civila är märklig. Se Xyas tidigare inlägg.

3. Du är sist med att hoppa på Barcaii-drevet. Det ser onekligen ut som alibi-röstning.

4. Du inleder den här rundan med ett riktigt goddag yxskaft-inlägg: "Öh, då är det tre kvinnor kvar, va?" Att Barcaii var kvinna är ju en av huvudanledningarna till att an röstades ut, att inte vara med i matchen, i bybodiskussionen, är typiskt varulvigt, imo.

För att hjälpa dig på traven har jag några frågor:

1. Tror du att det finns en till varulvskvinna?
2. Tror du att det är någon av Xyas eller Lukas? Isf vem?
3. Kan du försöka tydliggöra vad din information säger? Hur många civila finns det? Säger din inof "civila" eller "Inte militärer"?
4. Hur många varulvar tror du det finns i spel? Om du måste välja, vilka tror du det är?
5. Hur kom det sig att du var så sen på Barcaii-drevet?

Så, det är enkla frågor. Så länge du inte svarar finns det ingen anledning alls att ändra detta:

Smrtihara

Warrior
Re: Maniac, Maniac

Jag vill inte försvara Maniac på något sätt jag vill bara gå igenom ditt resonemang (precis som jag vill att du gör med mitt).

Din punkt 2 funderar jag på. Jag förstod inte varför Maniacs info är märklig. Kan du förklara det? Har jag missat något?

Och framförallt tycker jag att Maniac har gjort för många "fel" för att vara en varulv som försöker flyga under radarn och verka bybo.

Lukas

Mannen i Gult

Vimes said:
(Lukas har hållit sig i bakgrunden, vilket kan vara varulveri,
Jag vet att jag är ganska frånvarande men det har jag känner att jag har väldigt lite att säga just nu som inte sagts.

Men jag ska åtminstånde lägga en röst

motivering: det som jag skrev i min "analys" av honom och det faktum att han inte försvarar sig.

Vimes

Sillkung

Smrtihara said:
Jag vill inte försvara Maniac på något sätt jag vill bara gå igenom ditt resonemang (precis som jag vill att du gör med mitt).

Din punkt 2 funderar jag på. Jag förstod inte varför Maniacs info är märklig. Kan du förklara det? Har jag missat något?

Och framförallt tycker jag att Maniac har gjort för många "fel" för att vara en varulv som försöker flyga under radarn och verka bybo.
Ja, alltså, Maniac är Oerfaren och klantig, och eventuellt varulv på det. :gremwink: Just nu vill jag mest se honom skriva lite, den största bristen är att han inte gör det. Min röst är inte huggen i sten. Den kan landa på Xyas eller Lukas, kanske på dig tillochmed! :gremwink:

Maniac har talat om att han har info som säger att det finns en civil i gruppen, men hitintills har ingen claimat att de är civila, snarare sagt: "Öh, jag antar att jag är civil" Därför är jag nyfiken på vad Maniac egentligen har för information, och ser gärna att han försöker utveckla och förtydliga lite (utan att citera, givetvis).

Angående

Vimes

Sillkung

Smrtihara said:
Fast Xyas har claimat civil. IOA ÄR civila fluffmässigt.
Jojo. "Öh, jag är nog civil tror jag". Jag vill veta mer om Maniacs info helt enkelt.

Vimes

Sillkung

Smrtihara said:
Fast Xyas har claimat civil. IOA ÄR civila fluffmässigt.
Såhär skrev Xyas:

"- Nærvaron av civila som Maniac påstår finns. Jag vill først sæga att om det ær en løgn, så ær det en ganska mærklig løgn, men det har iofs aldrig hindrat någon tidigare. Jag har dock blivit lite mer skeptisk till påståendet. Min roll anger inte explicit på något sætt att jag ær civil utan det ær en slutsats jag drog baserat på min vetskap om fluffet. Lukas roll sæger inget om civil status heller och som jag førstår det och ær en inføding. Ræknas han som civil? Gør jag? Jag ær inte så sæker och det får mig att fundera øver Maniacs påstående. Som information ær den dessutom ganska, ja, klen i brist på bættre ord. Framførallt om det nu inte finns någon som explicit ær civil." (min fetstil)

Smrtihara

Warrior

Jo absolut. Mer info är alltid bra. Själv är jag intresserad av vad folk minns. En varulv har nog svårare att formulera det så att det stämmer bra med byborna. Jag har ju ögonen på Xyas.

Btw. inga tankar kring mitt resonemang? Gör jag några logiska felsteg eller vad tros?

Xyas

Swashbuckler
Det ær ingen større press på mig i nulæget, men jag ser ingen anledning till att dra ut på att besvara de hær anklagelserna.

Smrtihara said:
Xyas påstår sig vara den civila som Maniac påstår finns. Men Xyas misstror själv Maiacs påstående. IOA ÄR civila btw fluffmässigt. Jag tror inte riktigt att det skulle vara en turlighet att Maniac råkar ljuga "rätt" och ge infon att det finns en civil i gruppen. Jag tror liksom inte att någon har den turen.
Jag TROR att jag ær den civila som Maniac pratar om, om Maniac nu talar sanning. Ordet "civil" næmns inte i min rollbeskrivning, så då kræver Maniacs information att man drar den fluff-mæssiga slutsatsen IOA=civil, vilket jag tycker verkar konstigt att førvænta sig av spelarna. Så det ær inte alls sækert att Maniac har "ljugit rætt". Inte heller finns specifikt "SG-24" med i min rollbeskrvning. Om jag ræknas som medlem i gruppen, utifrån Maniacs påstående, ær fritt att gissa om.

Smrtihara said:
Så för mig är det antingen Xyas eller Lukas. Xyas har en lite bättre backstory. Men tyvärr säger han "Däremot så börjar jag tvivla på kvinnospåret överhuvudtaget." vilket är riktigt konstigt eftersom vi vet att det finns fler kvinnliga varulvar. Att någon har ljugit om sitt kön är inte omöjligt men inte så sannolikt. Det om något skulle vara en riskabel sak att ljuga om eftersom så få hade avslöjat om de hade info om kön innan könen outades.

Varför ta den risken om man är varulv?
Ska jag misstænkliggøras før att jag gør något annat alls denna rudan førutom att førsøka misstænkliggøra Lukas och Maniac? Nu ær du dær igen och førsøker hetsa oss på varandra och dra bort fokus från alla andra tænkbara samtalsæmnen! Ær det medvetet eller omedvetet?

Men ja, jag ær helt med på att DENNA rundan bør vi røsta ut en kvinna (om inget radikalt sker). Men jag anser också att vi inte kan glømma alla andra spelare. Att jag uttrycker mig som att jag børjar tvivla på kvinnospåret beror på att jag kan inte peka på vaken Maniac eller Lukas och skrika "løgnare!". Det enda vi går på nu ær kvinnospåret och på analyser av vad folk skrivit.

Och att varulvarna skulle ljuga om sitt køn ær væl inte så orimligt? Det ær væl ganska vanligt som jag førstår det att någon sitter på information om var varulvarna finns baserat på sådana saker som køn/korporationstillhørighet/yrke/whatever. Så att ljuga om sådant ær en 50/50-chansning.

Smrtihara said:
Maniac: Jag stödjer helt din tanke. Jag vill att Xyas börjar berätta vad han (hon) minns.
Han. Och vad jag minns ær att våra motståndare ær fler kvinnor æn mæn.

Gamgolfi

Veteran

Hejsan, varit på kurs ända till nu, hinner med ett snabbt inlägg.

Tack för hjälpen med frågor :gremsmile:

1. Det bör det göra med tanke på att vi är som sagt 3 kvinnor kvar och det sista Smrtihara kommer ihåg att han attackerad av kvinnor (detta stämmer om jag kommer ihåg korrekt)

2. Hmm, bra fråga, jag skulle vilja höra det sista som vi kommer ihåg innan jag kan lägga ett mer korrekt uttalande.
Jag kan förövrigt säga att det sista jag kommer ihåg var att vi blev attackerade, kommer ej ihåg av vem/vilka tyvärr.

3.Min information säger att det finns EN civil iSG-24, det är allt den säger.

4.Jag skulle vilja tro att det finns 2 varulvar till, antagligen en man och säkerligen en til kvinna.
Jag vill tro att det är Xyas och Korpa.

5.Jag hade inte tid att läsa igenom tråden riktigt, dels det och att han var för inaktiv så min röst var för att sätta press på honom.

Nu vill jag gärna höra vad dom andra 2 kvinnorna har att säga.

Xyas

Swashbuckler

Smrtihara said:
Jo absolut. Mer info är alltid bra. Själv är jag intresserad av vad folk minns. En varulv har nog svårare att formulera det så att det stämmer bra med byborna. Jag har ju ögonen på Xyas.

Btw. inga tankar kring mitt resonemang? Gör jag några logiska felsteg eller vad tros?
Okej, du vill alltså ha specifik info om vad jag minns? Jag fattde inte det utifrån ditt førra inlægg.

Vad jag minns ær att jag ær utsænd av IOA før att ackopanjera ett SG-team på ett uppdrag. Jag vet inte vad uppdraget ær specifik, bara att IOA anser det viktigt att de får vara med. Det sista jag minns ær en diffus strid (non-kombatant, fick panik) och att fienden ær øverhængande kvinnor baserat på røster jag hør.

Xyas

Swashbuckler

Maniac said:
Nu vill jag gärna höra vad dom andra 2 kvinnorna har att säga.
Om vad? Førlåt min irritation men jag har ju skrivit mer æn du och Lukas tillsammans.