Re: Maniac, Maniac
Det här kan bli ett långt inlägg, vifåse.
Till att börja med så tänker jag lägga fram lite lösa tankar gällande saker och ting, och det från min synvinkel.
Fain har dragit en bluff i rädsla, och det kan jag köpa för jag gjorde precis samma sak i mitt första varulvsspel. Dock så har han gått från väldigt inaktiv till ultra aktiv nu på slutet. Troligen för att skapa gott mod, och förlåtas för bluffen han drog. Han är delaktig i det mesta trots att han är en nybörjare, och som det känns gör han ett bra bybo-jobb, men helt fri blir man ju inte för det. Följer man
Purgatorys nybörjar tips så skall man
ALDRIG ljuga!
Rösten han lägger på
Maniac (tillsvidare) baseras på
Lukas snack om:
Lukas said:
De här sakerna kan betyda två olika grejer enligt mig.
1. Oerfaren och klantig
2. Oerfaren och Varulv
Detta för mig raskt över till
Lukas som i ett tidigt skede brakade loss gentemot mig på grund av mitt påhopp av
Maniac. Han själv ansåg att jag skulle kunna vara en bybo med sug efter aktion, och
Smrt lade in sin åsikt gällande det också. Strax därefter bekräftade jag det hela, och förklarade mig rätt tydligt för
Lukas. Ingen reaktion från honom dock.
När det nystas upp mer och mer gällande könet, och hur många varulvar som kan tänkas finnas bland kvinnorna är jag själv hyperaktiv hela dagen, och studerar vilka som är inloggad och vad som händer. Många vill höra
Barcaii &
Lukas tala ut, men ingen svarar. Jag ser dem båda logga in några gånger under dagen, men inget händer.
Jag lägger ut ett inlägg där även jag är intresserade av vad de båda har att säga, och efter 6 minuter har vi ett svar från
Barcaii, och en minut senare har vi ett första svar från
Lukas. Båda gick ut rätt löst med sin info.
Barcaii var i det läget hårt ansatt med röster, men tycktes inte reagera så värst på det förutom att han yppade informationen rätt och slätt.
Lukas hade i det läget ingen röst på sig, och den röst han själv lagt låg kvar på mig sen mitt påhopp på
Maniac. Nån timme senare hade plötsligt
Lukas 2 röster på sig (varav 1 var
Barcaii´s), och då åkte proppen ur. Helt utan press på sig släppte
Lukas ut ytterligare lite knapphändig information.
I ett tidigare skede hade
xyas släppt en hel del information, efter att han ansatts hårt av
Vimes.
Jag ansåg då att allt
Vimes sade var bra, och det gör jag fortfarande. Den som är minst misstänkt i mina ögon är
Vimes, och jag köpte hans tankar gentemot
xyas. Dock så anser jag nu att rösten jag lade på
xyas inte skall ligga kvar där den gör eftersom han känns minst lurig av kvinnorna.
xyas har efter detta förbannat sig blå över att vi måste släppa, eller inte helt släppa kvinno-spåret, men även öppna ögonen för annat. Visst, det har han rätt i men just nu vet vi att det finns minst en varulv bland de tre.
Nu i runda 3 har både
Lukas &
xyas sagt mången bra ting, och av de tre kvinnorna känns de minst varulvslika.
Maniac kan mycket väl vara oerfaren och klantig, alternativ oerfaren och varulv som
Lukas säger (varpå han själv säger att han är oerfaren & klantig), men det jag ser är en oerfaren och rädd spelare.
Maniac har lixom redan gett upp kampen, och ursäktar sig väldigt mycket. Han vill ju absolut inte åka ut nu, men kan inte på något vis försvara sig gentemot vare sig
xyas,
Lukas, eller någon annan.
Maniac said:
Även om ni väljer att rösta på mig, även om jag skulle åka ut, så kan jag i alla fall säga att jag har varit helt ärlig emot er.
Maniac said:
Jag har inga egna tankar just, egentligen borde vi ta reda på det sista kvinnorna konmer ihåg och sedan utgå därifrån, vad säger ni?
Maniac said:
Det känns som att jag kommer åka ut denna rundan, ingen som stödde min idé om att ta upp det sista som vi kvinnor kommer ihåg?
Jag ser
Maniac som:
1. En oerfaren och rädd spelare, som är en bybo.
2. En erfaren varulv som gömmer sig bakom osäkerhet, och oförmåga, men troligen inte.
Från oförmåga tar jag mig raskt vidare till förmåga.
Smrt har gått från den som kom in sist, och hackades på. Han har fått röster på sig, och delat ut en åh annan omotiverad röst på bland annat
Korpa (inget konstigt i det ty det var första rundan, och en motivering behövdes ju då rakt av inte så magkänslan får la lov att duga). Jag ser
Smrt som en redig och gedigen bybo som gjort allt rätt för byn. Med tiden har
Smrt i mina ögon jobbat in sig bland de mest trovärdiga och bybo-lika, och detta leder ju över till
Korpa: Min bild har inte riktigt hunnit byggas upp ännu ty aktiviteten har kantats av diverse prylar. Dock så är dennes inlägg bra, och jag har inga misstankar gentemot
Korpa, eftersom denne inte sticker ut något alls. Eller är det en misstanke att inte sticka ut något alls?..
Vart leder allt mitt jäfla surr nurå? ( Jag har nu upptäckt att det är rätt bra rörelse i tråden sen jag påbörjade mitt skrivande, men luncher, barnskjutsning, och liknande har fått det att dra ut på tiden. ) Således tänker jag slutföra det hela.
Jo om vi skall gå på det kvinnliga varulvs spåret finns det minst 1 kvinnlig varulv kvar. Av de tre redan nämnda ser jag ingen som en renodlad varulv, men
Lukas är den i mina ögon som sticker ut mest.
Jag tror att
Barcaii och
Lukas hade ett samröre (innan Barcaii röstades ut), och nu när
Barcaii är bortröstad försöker
Lukas få bort all uppmärksamhet från sig själ, och skopar så mycket som möjligt gentemot
Maniac som absolut inte kan försvara sig. Från början riktades allt mot
xyas, men han kan ju försvara sig så därav var
Lukas tvungen att hitta ett lättare offer.
Nu har jag ju säkerligen flummat rätt hårt och missat ett och annat, men jag fyller säkerligen på under dagen.
Jag är fortfarande inte säker på om den röst jag nu lägger skall ligga kvar, men i nuläget får
Lukas den av mig.
Röst: Lukas