Nekromanti VARULVSGATE RUNDA #3

Smrtihara

Warrior
Kul med mer aktivitet allround igen!

"Nu ær du dær igen och førsøker hetsa oss på varandra och dra bort fokus från alla andra tænkbara samtalsæmnen! Ær det medvetet eller omedvetet?"

Det förstår jag inte riktigt. Jag tycker jag försöker uppmuntra till att lyfta nya saker samtidigt som jag vill att vi inte glömmer gamla spår helt. Misslyckas jag med det? Självklart fokuserar jag på er kvinnor och är provocerande. Det gör väl alla andra också, du med?

Jag tycker att du har jättebra poänger där! Hade jag inte skrivit något hade du inte heller skrivit det här inlägget så jag är nöjd!

Jag tycker också vi följer upp kvinno-spåret denna rundan och jobbar vidare med de kvinnor vi har.

Barcaii ljög troligtvis inte om sitt kön för övrigt.

Om Barcaii ljög om sitt kön så är det däremot ÄNNU mer troligt att det av de kvarvarande kvinnorna är varulv.

Om någon har ljugit om sitt kön så skulle de troligtvis påstå att de är män annars stämmer vårt spår ändå. Om en kvinnlig varulv påstår att hon är man så vem skulle det vara i så fall?

Jag gillar ditt resonemang kring Maniacs info och hur man måste kolla wiki för att få tydligt sammanhang. Jag är inte själv säker på att jag tycker det är jättekonstigt, men jag har aldrig varit med i ett varulvsspel innan så jag vet inte om det är kutym att inte behöva fluffkunskaper alls.

Smrtihara

Warrior
Re: Maniac, Maniac

Det där var ett riktigt viktigt inlägg känner jag! Good stuff. Om Lukas och Maniac kunde göra likadant hade det varit bra.

Lukas

Mannen i Gult
Smrtihara said:
Jag gillar ditt resonemang kring Maniacs info och hur man måste kolla wiki för att få tydligt sammanhang. Jag är inte själv säker på att jag tycker det är jättekonstigt, men jag har aldrig varit med i ett varulvsspel innan så jag vet inte om det är kutym att inte behöva fluffkunskaper alls.
Jag tycker att ordet Civil borde stå någonstans på min eller Xyas rollbeskrivning men det nämns inte (inte oss mig i alla fall), när ni började tala om militärrank så blev jag förvirrad eftersom jag inte ens visste att vi hade dem.

så jag tror att den här förvirringen kommer av förirrande rollformulär istället för att en måste ha ljugit.

Gamgolfi

Veteran

Ursäkta, men det kändes som att det blev ignorerat förra gången jag skrev det.

Korpa

Umenörd
Jag vet inte om jag håller med om att det är förvirrande rollformulär. Man är militär om det står att man är militär, civil tillhörande SG-24 om det står det, android om det står det, o.s.v.

Det är olika rollformulär, ja, men jag vet att åtminstone mitt är tydligt nog.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Det här kan bli ett långt inlägg, vifåse.

Till att börja med så tänker jag lägga fram lite lösa tankar gällande saker och ting, och det från min synvinkel.

Fain har dragit en bluff i rädsla, och det kan jag köpa för jag gjorde precis samma sak i mitt första varulvsspel. Dock så har han gått från väldigt inaktiv till ultra aktiv nu på slutet. Troligen för att skapa gott mod, och förlåtas för bluffen han drog. Han är delaktig i det mesta trots att han är en nybörjare, och som det känns gör han ett bra bybo-jobb, men helt fri blir man ju inte för det. Följer man Purgatorys nybörjar tips så skall man ALDRIG ljuga!

Rösten han lägger på Maniac (tillsvidare) baseras på Lukas snack om:

Lukas said:
De här sakerna kan betyda två olika grejer enligt mig.
1. Oerfaren och klantig
2. Oerfaren och Varulv
Detta för mig raskt över till Lukas som i ett tidigt skede brakade loss gentemot mig på grund av mitt påhopp av Maniac. Han själv ansåg att jag skulle kunna vara en bybo med sug efter aktion, och Smrt lade in sin åsikt gällande det också. Strax därefter bekräftade jag det hela, och förklarade mig rätt tydligt för Lukas. Ingen reaktion från honom dock.

När det nystas upp mer och mer gällande könet, och hur många varulvar som kan tänkas finnas bland kvinnorna är jag själv hyperaktiv hela dagen, och studerar vilka som är inloggad och vad som händer. Många vill höra Barcaii & Lukas tala ut, men ingen svarar. Jag ser dem båda logga in några gånger under dagen, men inget händer.

Jag lägger ut ett inlägg där även jag är intresserade av vad de båda har att säga, och efter 6 minuter har vi ett svar från Barcaii, och en minut senare har vi ett första svar från Lukas. Båda gick ut rätt löst med sin info.

Barcaii var i det läget hårt ansatt med röster, men tycktes inte reagera så värst på det förutom att han yppade informationen rätt och slätt.

Lukas hade i det läget ingen röst på sig, och den röst han själv lagt låg kvar på mig sen mitt påhopp på Maniac. Nån timme senare hade plötsligt Lukas 2 röster på sig (varav 1 var Barcaii´s), och då åkte proppen ur. Helt utan press på sig släppte Lukas ut ytterligare lite knapphändig information.

I ett tidigare skede hade xyas släppt en hel del information, efter att han ansatts hårt av Vimes.

Jag ansåg då att allt Vimes sade var bra, och det gör jag fortfarande. Den som är minst misstänkt i mina ögon är Vimes, och jag köpte hans tankar gentemot xyas. Dock så anser jag nu att rösten jag lade på xyas inte skall ligga kvar där den gör eftersom han känns minst lurig av kvinnorna.

xyas har efter detta förbannat sig blå över att vi måste släppa, eller inte helt släppa kvinno-spåret, men även öppna ögonen för annat. Visst, det har han rätt i men just nu vet vi att det finns minst en varulv bland de tre.

Nu i runda 3 har både Lukas & xyas sagt mången bra ting, och av de tre kvinnorna känns de minst varulvslika. Maniac kan mycket väl vara oerfaren och klantig, alternativ oerfaren och varulv som Lukas säger (varpå han själv säger att han är oerfaren & klantig), men det jag ser är en oerfaren och rädd spelare.

Maniac har lixom redan gett upp kampen, och ursäktar sig väldigt mycket. Han vill ju absolut inte åka ut nu, men kan inte på något vis försvara sig gentemot vare sig xyas, Lukas, eller någon annan.

Maniac said:
Även om ni väljer att rösta på mig, även om jag skulle åka ut, så kan jag i alla fall säga att jag har varit helt ärlig emot er.
Maniac said:
Jag har inga egna tankar just, egentligen borde vi ta reda på det sista kvinnorna konmer ihåg och sedan utgå därifrån, vad säger ni?
Maniac said:
Det känns som att jag kommer åka ut denna rundan, ingen som stödde min idé om att ta upp det sista som vi kvinnor kommer ihåg?
Jag ser Maniac som:

1. En oerfaren och rädd spelare, som är en bybo.
2. En erfaren varulv som gömmer sig bakom osäkerhet, och oförmåga, men troligen inte.

Från oförmåga tar jag mig raskt vidare till förmåga.
Smrt har gått från den som kom in sist, och hackades på. Han har fått röster på sig, och delat ut en åh annan omotiverad röst på bland annat Korpa (inget konstigt i det ty det var första rundan, och en motivering behövdes ju då rakt av inte så magkänslan får la lov att duga). Jag ser Smrt som en redig och gedigen bybo som gjort allt rätt för byn. Med tiden har Smrt i mina ögon jobbat in sig bland de mest trovärdiga och bybo-lika, och detta leder ju över till Korpa: Min bild har inte riktigt hunnit byggas upp ännu ty aktiviteten har kantats av diverse prylar. Dock så är dennes inlägg bra, och jag har inga misstankar gentemot Korpa, eftersom denne inte sticker ut något alls. Eller är det en misstanke att inte sticka ut något alls?..

Vart leder allt mitt jäfla surr nurå? ( Jag har nu upptäckt att det är rätt bra rörelse i tråden sen jag påbörjade mitt skrivande, men luncher, barnskjutsning, och liknande har fått det att dra ut på tiden. ) Således tänker jag slutföra det hela.

Jo om vi skall gå på det kvinnliga varulvs spåret finns det minst 1 kvinnlig varulv kvar. Av de tre redan nämnda ser jag ingen som en renodlad varulv, men Lukas är den i mina ögon som sticker ut mest.

Jag tror att Barcaii och Lukas hade ett samröre (innan Barcaii röstades ut), och nu när Barcaii är bortröstad försöker Lukas få bort all uppmärksamhet från sig själ, och skopar så mycket som möjligt gentemot Maniac som absolut inte kan försvara sig. Från början riktades allt mot xyas, men han kan ju försvara sig så därav var Lukas tvungen att hitta ett lättare offer.

Nu har jag ju säkerligen flummat rätt hårt och missat ett och annat, men jag fyller säkerligen på under dagen.

Jag är fortfarande inte säker på om den röst jag nu lägger skall ligga kvar, men i nuläget får Lukas den av mig.

Röst: Lukas

Lukas

Mannen i Gult

Jättebra analys av mig och jag tror att det är jag som kommer bli utröstad den här rundan för som du säger
Konrad Konvalj said:
men Lukas är den i mina ögon som sticker ut mest.
och det stämmer min karaktär är jätteskum jämfört med alla andra men jag vill att ni tänker på två saker innan ni röstar på mig

1.om jag skulle ljuga om min roll tror ni inte att jag skulle vara smart nog att hitta på något som inte låter fullkomligt absurt och ut-stickande?

2.
Konrad Konvalj said:
Från början riktades allt mot xyas, men han kan ju försvara sig så därav var Lukas tvungen att hitta ett lättare offer.
det här argumentet får mig att fundera, jag har väll inte inte gått mot Xyas någon gång det här spelet?
om jag bara villa hoppa på någon så borde jag väll lämpligen hoppat på Xyas när alla andra var på honom?

Konrad Konvalj

Myrmidon

Lukas said:
2.
Konrad Konvalj said:
Från början riktades allt mot xyas, men han kan ju försvara sig så därav var Lukas tvungen att hitta ett lättare offer.
det här argumentet får mig att fundera, jag har väll inte inte gått mot Xyas någon gång det här spelet?
om jag bara villa hoppa på någon så borde jag väll lämpligen hoppat på Xyas när alla andra var på honom?
Som sagt var det ett allt för mastigt inlägg att skriva, och jag kommer nog inte ge mig på det igen. Vissa fel och håligheter i mitt resonemang visste jag att det skulle dyka upp, och du har hittat ett här ovan som jag kan hålla med dig om.

Du har inte gått emot xyas någon gång.
Men du vill dock uppmärksamma oss om vissa saker.

Lukas said:
Xyas verkar i det stora hela som en ganska oskyldig person. Han har spelet på samma sätt så som han spelade förra spelet.
Han har haft bra motiveringar varför han röstar på folk och varit hjälpsam.
Men det finns några saker jag vill uppmärksamma:
1. Var emot att vi skulle gå ut med information om vad kön innebar, och det tycker jag är konstigt eftersom vi innan vi gjorde det inte hade något att prata om, så Xyas ville du att vi hellre satt i tystnad än släppte lite information?
2. Din hjälpsamhet att samla fakta kan också tyda på ett varulvsarv eftersom det är en klassisk sak som inte tillför så mycket men som grönar en själv ganska mycket.
3. Jag tycker också att vi skall uppmärksamma att du utryckt ogillande mot Vimes

Hur som så menar jag i själva verket att du har valt Maniac som offer på grund av att xyas har kommit fram med väldigt bra saker.

Citerar mig själv också:
Konrad Konvalj said:
Du såg klart och tydligt vart det hela ledde med xyas, och jag själv var bland de som riktade allt mot xyas. Tack vare Vimes utomordentliga analys. Nu har jag gjort min högst personliga analys, och jag anser att du valt Maniac på grund av att det är lättare att fälla honom än xyas för att klara din egna ulvapläd.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Nuvarande röstläge:

Maniac: xyas, Vimes, Fain, Korpa, Lukas,
Lukas: Konrad Konvalj,
Xyas: Smrt,
Ingen: Maniac,

// K.K, fanimäj dags för ett dopp

Fain

Warrior
Blev övertid här, och jag kommer jobba likadant imorgon och kanske fredag med. Jag kommer sätta mig och skriva ett inlägg om allt som har sagts när jag kommer hem

//Fain som ursäktar sig

Xyas

Swashbuckler
Närvaro-disclaimer:

Imorgon lämnar jag mitt jobb strax innan fyra för färd åter till moder svea. En färd som är slut vid halv tio på kvällen. Förhoppningsvis kan jag fixa internet på tåget, men det är inte alltid det funkar. Och även om jag kan det så lämnar jag tåget strax efter åtta.

Likaledes är min fredag (om jag nu inte skulle röstas ut eller nattmördas) extremt upptagen så min närvaro är inte garanterad.

Vänligen ha överseende med detta.

Fain

Warrior
Jag kan ju lägga till en sak innan jag går på de stora sakerna, en sak som kan vara viktig, men som jag av någon anledning har missat att lägga till.

Vad jag vet är att det har utbrutit strid här (alltså verkar det som att jag kom hit efter alla andra) och jag vet också att det finns Goa'Ulds symbioter här. Då jag inte vet så mycket om stargate så har jag tagit detta för en sammanslagen mening (att Goa'Ulds alltid har symbioter i sig) men då andra kanske vet mer så ger jag ut denna informationen.

Nu ska jag analysera lite vad folk har skrivit och svara.

Fain

Warrior
Börjar med närvaro disclaimern:

Jag förstår detta, då jag själv som jag sa jobbar nu tills fredag och någon dag i helgen utan tillgång till internet. Att jag syns inne då och då beror på att jag har denna sidan uppe i webläsaren i mobilen och uppdaterar när jag hittar tid. Tyvärr så hinner jag inte ens skriva något snabbt innan jag måste tillbaks till jobb, det är ett tufft liv att vara sommarjobbare :gremwink:

Fain

Warrior
Slänger in ett svar på punkten om förvirrande rollformulär.

Jag som inte vet en massa om Stargate universet hade lite problem med det här med Tok'ra, därav min lögn, då det inte står något om vare sig rang eller annat som man kunde svara på, så fick jag lite panik när folk frågade om min rang. Nu inser jag att det kanske var bäst, för vilka saker hade man inte fått kastade på sig om man skrev "civil" som det i nuläget verkar vara närmast att man är?

Smrtihara

Warrior

Ahem.. Inte för att vara ett komplett a-hole, men vore det inte vara smart av varulvar att sprida sina roller. Jag menar dom borde ju ha snackat ihop sig innan de började ljuga. Smartast vore det väl att en poserade som SG-24 och en som något helt far-off, och en tredje som ytterligare något.

Om de lägger alla ägg i samma korg är det väl en större risk att alla knäcks samtidigt?

Ang. röster så håller jag fast vid att det är viktigare HUR folk röstar än på vem. Än en gång giftbägarresonemang™.

Jag måste dock säga att jag tycker att varulvarna lyckas tokbra denna rundan. Jag känner mig ganska villrådig.

Gamgolfi

Veteran

Jag kan bara hålla med om man känner sig villrådig, dock tjänar det inte något till att jag lägger en röst då mitt öde är ganska utstakat.

Jag kommer inte på något vettigt att skriva i nuläget, jag skriver väl ett längre inlägg senare om jag kommer på något vettigt.

Lukas

Mannen i Gult

Maniac said:
dock tjänar det inte något till att jag lägger en röst då mitt öde är ganska utstakat.
.
jag skulle uppskatta om du la en röst och motiverade den väl(om du inte tänker göra en bra motivering så kan du lika gärna hoppa över att rösta).

Då har vi något att utgå ifrån nästa runda.

Fain

Warrior

Först, ett riktigt bra inlägg. Att jag drog en bluff i rädsla är så sant, och mitt förra inlägg förklarade varför. När man som första gångs spelare får sån press på sig så känns det att man måste göra något, för mig var det enkelt, bli aktiv. Såhär i efterhand borde jag ha följt Purgatorys tips, men frågan är, vad skulle jag skriva då som rang? När alla hivar ut sig rang hit och ditt tog jag det enda jag tyckte passade från den infon jag fått och gick ut för fullt med det. Min röst på Maniac var mest för att få ut lite snack, men när jag själv vet hur det är (Hade ju ett antal röster på mig i början som folk kanske minns) så kommer jag i slutet av inlägget att byta röst.

Det första jag tänkte på när jag läste din sammanfattning av Lukas var: "Jahopp, han och Barcaii var inloggade mycket utan att skriva något när båda hade blivit tillfrågade att gå ut med information, kan det vara så att de (om jag inte helt minns reglerna fel nu, så får varulvarna hålla kontakt med varandra) kan ha loggat in och ut för att prata med varandra? Åtminstone Barcaii hade ju press på sig och kanske försökte få en mer erfaren Ulv att hjälpa honom hur han skulle göra"

Jag måste säga att jag har en konstig känsla när jag läser det Vimes skriver, å ena sidan kan han vara en bybor som försöker hjälpa första gångs spelare och få ut så mycket information som möjligt samtidigt(från alla då), dels så kan han vara en väldigt ensam spelande ulv som försöker få bybornas förtroende för att sen ta dem en och en själv, då de slåss inbördes. För tillfället vill jag dock se Vimes som en bybo, så jag låter det vara där nu.

Xyas har jag inte så mycket att säga om just nu, mer än att jag förstår att han vill släppa kvinno spåret, då varulvarna mycket väll kan gömma sig bland männen. Dock är jag inte riktigt beredd på att ge upp det än, utan jag tycker vi väntar med detta och se hur detta spåret går nu.

Hos Lukas måste jag hålla med, han verkar gå lite väll hårt på en av alla första gångs spelare Maniac. Och det är mestadels för att jag förstår pressen på Maniac som jag flyttar över min röst på Lukas, men även av den anledningen att han var inloggad upprepade gånger utan att skriva, som KK sa.

Kom på att jag höll på att glömma Smrtihara, men detta är nog mest då jag inte har något att påpeka för tillfället.

Kom även på att jag har glömt skriva om Korpa, men det får bli lite senare när jag har ett klarare huvud(trött).

Röst: Lukas

//Fain som nu kommer spamma alt-f5

Fain

Warrior

Röstläge efter min ändrade röst:

Maniac: xyas, Vimes, Korpa, Lukas,
Lukas: Konrad Konvalj, Fain
Xyas: Smrt,
Ingen: Maniac,

Xyas

Swashbuckler

Fain said:
Xyas har jag inte så mycket att säga om just nu, mer än att jag förstår att han vill släppa kvinno spåret, då varulvarna mycket väll kan gömma sig bland männen. Dock är jag inte riktigt beredd på att ge upp det än, utan jag tycker vi väntar med detta och se hur detta spåret går nu.
Sluta säg att jag vill släppa kvinnospåret. Det är inte vad jag menade med mitt inlägg och anser inte att vi ska släppa det. Det är det enda vi har att gå på just nu.