Okej, nu har jag samlat mig och ska delge mina åsikter om spelet.
För det första: det har varit SKITKUL. Trots att jag som vanligt förlorade måste jag säga att det här är det bästa varulvspelet sedan Mutant: UA. Jag lyfter på hatten på Paxen och alla deltagande.
För det andra: 3+DTF på 11 spelare är nog för mycket. Jag räknade på, när jag höll på med MC-spelet, att det krävdes iaf 13-14 spelare innan man kunde utöka varulvarnas antal från 2 till 3. Sedan kan jag nämna att jag hitintills inte sett en enda DTF-konstruktion som varit intressant eller fungerat.
För det tredje: Jag upplever annars att spelets upplägg har varit mycket bra och intressant. Det har alltid funnits saker att prata om och relevant information har skakats fram. Kön funkade bra, och jag tycker nog att symbiot-siandet var rätt intressant. Siarna kan sia varulvar och varulvar kan sia siare. Inte alls dumt.
Så, nu ska jag orda om vad som faktiskt hände ute på spelplan, så att säga:
* Jag tycker att byn var för dålig på att dreva. Det var i princip bara i sista rundan mot Korpa som det var ett ordentligt drev. Och det lyckades hon fria sig i från. Ett bättre drev mot Fain tidigare hade kunnat varit avgörande i slutet.
* Sedan vill jag vara ful nog att gnälla på två nybörjare. Fain och Maniac hjälpte inte direkt byn när de fick röster på sig. Som bybo måste man fajtas till sista blodsdroppen, och verkligen försöka gröna sig. Det är när rösterna verkligen börjar hopas på en som man måste börja jobba ordentligt. I sista rundan hade jag egentligen lika gärna nypt Xyas, men Fain reagerade som en varulv tyckte jag.
* Jag själv fick någon konstig roll i matchen efter Purg blivit dödad (och jag kommit tillbaka från Polen). Jag upplevde att jag fick oförtjänt mycket makt över vad som hände. Sådant tror jag aldrig är bra. Jag har en rätt dålig varulvsnäsa, och snurrar typ jämt bort mig om jag försöker teoretisera för mycket. Jag har inget emot att vara en bybomotor, men någon måste sköta tänkandet också!
* Min urflippning i sista rundan var för att göra varulvarna riktigt nervösa. Jag antog att de var två kvar och såklart skulle göra allt för att få ut en bybo i den rundan. Men istället för att de lungt skulle få sitta till slutet och välja det drev som var mot random bybo så ville jag skaka om och skaka fram dem. Xyas var jag helt säker på i slutet, men olyckligtvis tyckte jag även att Fain betedde sig varulvigt.
* Hade jag inte grönat Konrad så hade vi nog kunnat fixa det. Egentligen var det en dumhet av mig att mena att Konrad borde vara grön p.g.a. hans grönande av mig - för det började ju redan i första rundan. Det irriterande är ju att i början av sista rundan hade jag bra mycket mer varulvsping på K.K. än på Fain. SÅ det var synd att jag schabblade bort det.
Well, jag suger. Dock ett jävligt kul spel!