Magoo äntligen på banan
Grattis till gårdagens fina vinst! Mitt nät gick olyckligt ner igår så jag fick sitta på jobbet och titta utan att kunna medverka
Lindenius din räv, du är verkligen övertygande i din skrift. Det kändes rentav olustigt att behålla rösten på dig, men tji fick du din lögnhals!
Nu till min färska analys. Här är alla röstningar igen:
Dnalor:
1 Vicotnik, Thark
2 Hellzon 23/2 17:10
3 Thark, w176
4 Johan K
5 Vildkatt
6 -
Dnalor har röstat bra och vettigt. Jag ser inget troll i hans kommentarer. Hellzonrösten kan självklart vara en fint. Jag tycker att Dnalor kan gå ut med sin identitet om han törs.
Foggmock:
1 Dnalor, krank
2 magoo
3 Thark, w176
4 Pilzeman
5 Thark
6 Lindenius
Jag är ganska misstänksam mot Foggmock. Dock spelade han TROBERG-spåret konsekvent, å andra sidan är det en ganska bra och lätt bortförklarad troll-taktik. Det är ju faktiskt logiskt att rösta ut TROBERG.
Lindenius (bannad):
1 Foggmock, Vildkatt
2 Hellzon 24/2 22:46
3 Thark, Arvidos, w176
4 Dnalor
5 Vildkatt
6. VildKatt
Nightowl:
1 -
2 Hellzon 23/2 13:22
3 w176
4 Dnalor
5 –
6: Walium
Nightowl är väldigt trollig för mig. Han röstade tidigt på Hellzon men det kan ha varit en taktik för att undgå misstanke. Det går ju alltid att byta röst om det blir jämnt och blir det en jordskredsseger som i det här fallet så har trollet ett kanon-alibi. Johoohno såg en koppling mellan Nightowl och Hellzon - kanske hade han information som han som moderator ville sprida till allmänheten? Här finns
det inlägget
Pilzeman:
1 Vicotnic, omgitburns, Thark
2 Hellzon 24/2 19:27
3 Orfeus/Tell/DeBacy, w176
4 Orfeus/Tell/DeBacy, Johan K
5 Thark
6. Lindenius
Pilzeman har jag inte så mycket åsikter om. Han kan visst vara BASENANJI, hans röster känns motiverade.
Vicotnik:
1 Marco Behrmann, omgitburns, Thark, w176
2 Hellzon 24/2 21:47
3 Vildkatt, Johan K, w176
4 Pilzeman, Johan K
5 Vildkatt
6 -
Vicotnic är ett misstänkt troll för mig. Hellzon röstade på honom, men det kan vara en trolltaktik att rösta på varandra inledningsvis, när alla röster ändå flyger och far. Sen röst på det andra trollet Hellzon, låg profil inledningvis. Jag tycker nog att Vicotnic gott kan pressas lite framöver även om han outat sig som KRANK.
Vildkatt:
1 w176
2 Genesis
3 Arvidos, w176
4 Dnalor
5 Dnalor
6 Lindenius
VildKatt verkar nu vara friad av många från att ha varit synnerligen trollmisstänkt. Från att ha varit motvalls och röstat tvärtom hoppade hon helt plötsligt på Lindenius-röstningen utan att tveka. Har röstat Dnalor flera gånger. Jag vill avvakta med VildKatt...
Walium (flamead):
1 Herr Nils, krank
2 Hellzon 23/2 21:06
3 Nightowl
4 Orfeus/Tell/DeBacy, Nightowl, Johan K
5 Vildkatt
6. Vildkatt
Jag tyckte att det här var en nyttig förlust eftersom Walium var besvärlig för mig. Han hade varit en storslagen och svårslagen motståndare.
Genesis
1: Hellzon, Andersson
2: Hellzon 18:36
3: w176
4: Nightowl, Arvidos
5: thark
6. Lindenius
Är den här mannen ett troll förtjänar trollen att vinna.
Magoo:
1: Foggmock
2: Hellzon, ingen, Hellzon
3: Pilzeman
4: Nightowl
5: thark
6. Lindenius
Jag är faktiskt STORUGGLA - spela lite kesojazz så blir jag på gott humör!
Dr.Markehed
1. Vicotnik, thark, omgitburns
2. Hellzon
3. Pilzeman, Arvidos, ingen, w176
4. Nightowl, Dnalor, thark
5. VildKatt, thark
6. Lindenius
Inget troll, men synd på avslöjandet!
omgitburns
1. thark, herr Nils, ingen, krank, magoo
2. ingen
3. magoo, ingen, w176
4. -
5. –
6 -
omgitburns är borta, för gott? Tråkigt att inte kunna prata ostört med någon men behovet blir mindre och mindre.
Sammanfattningsvis:
På min misstänktalista finns:
Foggmock
Nightowl
Vicotnic
VildKatt
Jag börjar med att rösta på:
Röst: Nightowl
Så ser vi vart det leder!
/Magoo, på väg till kurs