Sneaky inlägg!
Tada! Ett sista-minuten-inlägg med instruktioner för framtiden, om jag skulle ryka ikväll.
Först och främst är det viktigt att ni inte stirrar er blinda på min lista. Precis som jag skriver
här så kan den inte ersätta själva inläggen, och
vi måste ha statistik på röstdynamiken för att få hela bilden. Är jag med nästa runda ska jag försöka fixa det, samt köra logg över de fyra som åkte ut dag 1 och 2.
Nu hade jag tänkt delge mina tankar om Foggmock:
Foggmock:
+ Foggmock har nästan spelat fläckfritt. Han ger förstås Hellzon ett lamt försvar
här. Han outar TAMAGOTCHI TIM vilket är till hjälp för användarna, men inte så stor.
+ Han menar menar att Linköpingsmaffian inte är en bluff, och uppmanar användarna och trollen att banna Linköpingsmaffian först. (Gör Genesis också, förvisso) så jag tror inte att han är med i Linköpingsmaffian.
+ Not: Har röstat på magoo, som jag också misstänker.
+ Så vad är problemet med Fogge undrar ni? Jo, han röstade på mig. Nu är det både lamt och misstänkt att rösta på någon som röstat på sig själv, men det här är mina argument:
- Han röstar på mig med motiveringen
att jag är skum. Inte en så stark orsak, men okej.
Detta var just som Rising publicerat rösträkningen som sa att jag ledde över Johan K i röster, 4 mot 3. (5 med Foggmocks röst.)
- 13:13 publicerar jag min lista. Foggmock är online till 14:55, då han postar
det här inlägget. Hittills så är Fogge den enda som verkar skeptisk.
- 15:08 postar jag
det här inlägget där jag försvarar mig och släpper fler ledtrådar om min roll. Jag vet inte om han fortfarande är online och läser detta, dock.
Nu kan man ju inte fördömma någon bara för att de inte följer strömmen, vilket faktiskt är ett ganska fint drag. Betänkt dock detta:
- Motivationen för att rösta på mig är för att jag är "skum".
- Jag har droppat bra mycket mer information (Om min roll och vad som har hänt) än de flesta i spelet.
- Jag leder i röster.
- Jag har inte fått någon press på mig att avslöja min roll, förklara mig, eller komma med teorier om användarna.
Slutsats: Jag får intrycket att Foggmock vill få någon utröstad snarare än få klarhet för användarna.
Här, 18:34, byter han röst till w176. Då har w176 9 röster. Johan K ligger tvåa och har 3. Jag har 2 röster, w176 och VildKatt. (Byter också efter Foggmocks inlägg) Eftersom jag inte tror att Foggmock tillhör maffian (Jag är tämligen säker på att
siarna bara hittar varulvar, Jokern var iaf immun mot siande i Gotham) så skulle jag verkligen rekommendera ett siande av honom för att se om han är ett troll.
---
Efter att ha kollat igenom min lista lite så kom jag fram till att jag behövde utöka listan över inaktiva från Marco, w176, Johan K, Ofeus och omgitburns. Följande bedömmer jag har antingen skrivit väldigt lite, eller inte motiverat sina röster, eller varit väldigt vaga. Kort sagt, inte direkt bidragit med något konkret till spelet.
Marco Behrmann (Reko enligt magoo)
omgitburns (Reko enligt Genesis)
Orfeus/Tell (Reko enligt Genesis)
Nightowl
thark
Johan K
Vicotnik
w176
Traffaut (I gränstrakten: Vag)
Vildkatt (I gränstrakten: Vag)
---
Här har vi de mer aktiva och konkreta. Visserligen så borde man vara mer misstänkt här, men jag kan se off-anledningar till att de inaktiva deltagarna är inaktiva (Förutom thark), så min gut feeling är att leta efter troll och mafiosos här:
Dnalor (Kanske reko enligt magoo)
Arvidos
magoo
Anders Åstrand?
Andersson?
Dr.Markehed
Johoohno?
Pilzeman?
Lindenius?
---
Dessa har jag starkt förtroende för:
walium - Har kört sin roll som TAMAGOTCHI TIM klanderfritt.
Brasklapp: Iofs så kanske han bara bestämde sig för att köra det från början. Det är en hyfsat safe bet att ingen riktig TAMAGOTCHI TIM skulle dyka upp, eftersom han är så obskyr. TAMAGOTCHI TIM är en så Risingsk idé dock, att jag tvivlar på att walium hade hittat på den själv, men Foggmock tyckte ju förstås att det var uppenbart.
Genesis - Körde ett avancerat resonemang som hållt bra i praktiken. Han drev hårt för att sätta dit ett troll.
Brasklapp: Här så föreslår han att skulle kunna vara med i Linköpingsmaffia, kanske att han även egentligen skulle vara ACKERFORS. Det är inte så långsökt egentligen: Ingen skulle kunna sätta dit honom på hans signaturstil om han inte avslöjat den själv. Lindenius är inte en garanterad roll i forumspelet egentligen. Det är möjligt att Linköpingsmaffian fick LINDENIUS namn som ett säkert namn att bluffa med, det fick vi hjältar i Gotham. Vi var garanterade att Twoface eller Penguin inte skulle dyka upp, så det gick att ta hans namn. Lite ruggigt om användarombudsmannen är Linköpingsmaffians marionett.
Nå, nu var det inte Genesis jag skulle prata om här. Jag har fortfarande ett starkt förtroende för honom (Varför skulle han ens påpeka möjligheten att han var med i Linköpingsmaffian själv?) men jag vill att ni andra ska kunna ta del av den här tanken om jag blir flejmad i natt. Vidare:
---
Dessa tre har jag misstankar mot, och skulle vilja få förklaringar från.
w176
Jag skulle ta upp henne som en misstänkt eftersom hon aldrig motiverar sina röster eller kommit med några resonemang, men det verkar ju tämligen onödigt nu.
magoo
* magoo har kommit med några misstankar
här som hon dock aldrig motiverat. Jag känner förstås igen det från Gotham, men samtidigt är hon ganska konkret när det gäller just Genesis, som hon nog är längst med att inte ha förtroende för.
1,
2, [
3.
*
Här blir hon dock påhoppad av Hellzon, och
här kontrar hon genast en röst från Hellzon genom att rösta på honom själv. Jag tror inte att hon är en av trollen.
* Men framförallt så går hon i god för Marco Behrmann, en annnan användare som jag misstänkte, och det är därför jag vill ha en förklaring. Ifall hon flejmas inatt och visar sig vara en vanlig användare så kan vi nog lite på Marco, såvida hon inte är en av forumets snällpellar (möjligen naiv siare) eller flumputtar (möjligen galen siare).
Traffaut
Anledningen till att jag har så många citat av Traffaut i min logg på alla är att jag har svårt att förstå exakt vad han menar många gånger. När jag gick igenom allas inlägg så slogs jag av att han inte säger så mycket konkret egentligen, vilket jag hade fått intryck av. Jag vet inte, kanske har han lurat mig?
Här
förminskar sig själv och spelar paranoid. Som troll så vill man ju dels spä på paranoian och dels framstå som ofarlig. Samtidigt så är han inte korkad.
se här bara. Nu gjorde jag iofs en likadan feltolkning av Anders Åstrand under Gothamspelet, tyckte att det var lite misstänkt hur han formulerade sig för att framstå som okunnig och oanselig trots att han spelade ganska hyggligt...
Traffaut har röstat på Hellzon, men det var när det var uppenbart att Hellzon skulle åka ut, så det talar inte för honom.