Vettigt resonemang. Just nu bygger väldigt mycket på att vi tror på Lukas utsagor. Det enklaste men mest korkade sättet att avgöra lukas tillförlitlighet är att rösta ut honom, så vi kan få det bekräftat svart på vit, men som sagt det är inte en bra metod, då vi med största sanolikhet förlorar 2 doomtropers om vi röstar ut Lukas.unfair said:Vänta nu, detta känns underligt, vi får inte släppa på våran försiktighet riktigt ännu.krank said:Jamen strålande! 33%!Lukas said:så det betyder att det finns en eller två varulvar bland Nässe, unfair, Brynolf.
(Om nu inte du Lukas är kättare, men det tror jag inte)
Nå; liksom Vico vill jag nog pressa Nässe. Det jag vill ha från Nässe är lite analyser av förra rundan, samt en motiverad röst.
Röst: Nässe
Jag vet ju att jag inte är kättare, vilket innebär att vi borde få tag i alla kättare nu på två rundor (om inte folk blir överdrivet misstänksamma mot mig så här i slutet), och vi kan då inte förlora (ifall nässe är doomtrooper så blir det ändå inte lika många kättare som doomtroopers så vi klarar oss). Därför anser jag att det som bör pressas nu inte är nässe eller Brynolf, utan mig (Unfair) och Lukas, vi vill ju inte falla på mållinjen bara för att vi tror för gott om folk
Det bästa hade varit ifall lukas siat någon som givit signaler som Kättare, för då hade vi kunnat verifiera lukas utsagor.
Man kan trots allt väldigt lätt som Kättare leka siare då man redan vet vilka som tillhör vilka fraktioner.