Nekromanti Varulvsspel Chronicles - Runda III

Brynolf

Dum fan
Lukas said:
Det kan vara så att Nässe är en varulv och att varulvarna bara kan döda varannan runda (eller något liknande)
Jag har svårt att tro det, om det inte skulle finnas nåt annat sätt att kolavippa på. Typ en DTF som stryper folk utifrån egna motiv etc. Du har lagt fram den här teorin flera gånger nu, Lukas. Kan det vara så att du försöker få oss att tro att det inte är skumt att du fortfarande lever fast du gått ut som både brödraskapare och siare?

Brynolf

Dum fan
Röstläge litegranna

Just nu ser röstandet ut så här:

Nässe: Brynolf, Vicotnik, Krank

Många som inte röstat, med andra ord. Gör det!

Brynolf

Dum fan
Nässe said:
Säger din kraft att det uttryckligen finns fler Bauhaus, till exempel?
Vad skulle förmågan vara bra till om det enda man fick veta vore att man själv var grön? :gremcool:

Brynolf

Dum fan
Nässe said:
Lukas- du gärna kolla mig den här rundan så ser vi om jag pratar sanning eller ej.
Ja gör det, och så kan Korpa och Unfair kolla Lukas samtidigt. På det viset kan vi förhoppningsvis gröna eller röda någon av dem.

Lukas

Mannen i Gult
Brynolf said:
Lukas said:
Det kan vara så att Nässe är en varulv och att varulvarna bara kan döda varannan runda (eller något liknande)
Jag har svårt att tro det, om det inte skulle finnas nåt annat sätt att kolavippa på. Typ en DTF som stryper folk utifrån egna motiv etc. Du har lagt fram den här teorin flera gånger nu, Lukas. Kan det vara så att du försöker få oss att tro att det inte är skumt att du fortfarande lever fast du gått ut som både brödraskapare och siare?
Varulvarna har inte hunnit reagera på att jag är siare (gissa varför jag vänta till slutet på en runda med att avslöja det).
men jag håller med om att det är skumt att jag lever och jag försöker hitta en förklaring till varför.

men okej jag ska lägga en röst nu också och jag kommer inte hoppa på Nässe tåget eftersom han är värdefull om han faktiskt är väktaren.
Så då återstår Brynolf och Unfair.
jag kommer rösta på Brynolf eftersom jag tror att det är mer troligt att han är varulv än unfair eftersom jag tycker att unfair har varit mer hjälpsam mot byn.

Röst: Brynolf

Unfair

Hero
Jag håller med, att alla skulle rösta på Nässe vore dumt, det är smart att hålla två drev.

Motivering: Ska rösta på en av Nässe och Brynolf, men vill inte att det blir som förra rundan, att all koncentration riktas på en plats.

Nässe

Myrmidon
Jag är med på Brynolf- tycker h'n varit på mig med konstiga och skruvade argument.

Unfair

Hero
Brynolf said:
Nässe said:
Lukas- du gärna kolla mig den här rundan så ser vi om jag pratar sanning eller ej.
Ja gör det, och så kan Korpa och Unfair kolla Lukas samtidigt. På det viset kan vi förhoppningsvis gröna eller röda någon av dem.
Jag har nu skickat pm till spelledaren om att jag vill kolla Lukas. Hoppas Korpa gör det samma.

Den stora frågan är väll ändå: Vem av mig och Korpa ska avslöja sin upptäckt först i nästa runda?

Unfair

Hero
Nässe said:
Jag är med på Brynolf- tycker h'n varit på mig med konstiga och skruvade argument.

För att något ska ske, och jag är nyfiken, så:

Kan du citera några? Borde inte vara svårt då du om någon vet vart de är.
Det vore gött att få friska upp minnet lite :gremwink:

Unfair

Hero
Rösterna för stunden är då:

Nässe: Brynolf, Vicotnik, Krank
Brynolf: Lukas, Unfair, Nässe

Då är det väll bara Korpas röst kvar, vilket håll kommer vågskålen väga?

Korpa

Umenörd

Ingen av de känns grön, men Nässe känns mer grön. Han har (med stor sannolikhet) inte ljugit om sin korporation och är också den som varit på mig som mest, vilket gör honom än grönare då jag varit inaktiv och uttryckt mig otydligt tidigare. Hinner inte skriva mer nu, men om någon vill att jag utvecklar mitt argument säg till så gör jag det när jag kommer hem om 2-3 timmar.

Brynolf

Dum fan
Jaha, bring the anklagelser on!

Jag får väl lov att gå ut med min förmåga till att börja med, även om den i princip blir värdelös då. I sann cybertronic-anda har jag en cybernetiskt förstärkt kropp och tål mer stryk än någon av er. Kättarna måste skjuta mig två ggr för att jag ska tas ur spel.

Därmed är det inte otänkbart att det var mig de gav sig på runda 1, även om jag inte riktigt fattar varför de skulle göra det.

Unfair

Hero
Brynolf said:

Jag får väl lov att gå ut med min förmåga till att börja med, även om den i princip blir värdelös då. I sann cybertronic-anda har jag en cybernetiskt förstärkt kropp och tål mer stryk än någon av er. Kättarna måste skjuta mig två ggr för att jag ska tas ur spel.

Därmed är det inte otänkbart att det var mig de gav sig på runda 1, även om jag inte riktigt fattar varför de skulle göra det.
Känns väldigt underligt ifall du inte skulle upptäckt något ifall de stack kniven i dig men men. Rolig förmåga, har inte sett den förut i varulvsspel.

Nässe

Myrmidon
Titta på första sidan- och mitt svar. Spelar rollspel och hinner inte skriva mer :gremsmile: (har paus då SL plötsligt sprang in i angränsande rum...)

Brynolf

Dum fan
unfair said:
Brynolf said:

Känns väldigt underligt ifall du inte skulle upptäckt något ifall de stack kniven i dig men men. Rolig förmåga, har inte sett den förut i varulvsspel.
Jag får inte veta när min förmåga används, besvärligt nog.

Brynolf

Dum fan
Eftersom ingen verkar vilja anklaga mig för något, kan jag ju berätta lite annat kul.

Jag borde förmodligen ljugit och sagt att jag var brödraskapare vid outningen i runda 1, så kättarna kanske skulle försöka döda mig i stället för tex Lukas (som ju ändå lever av ngn anledning). Den här förmågan är som gjord för att dra till sig varulvs-ögon med. Nu tänkte jag tyvärr inte så långt, och om vi nu har så många siare som det påstås, kanske det var lika bra också. Men jag var rätt härsken på mig själv första rundan för att jag missade det.

Unfair

Hero
Jag är intresserad av detta och bumpar det därför:

unfair said:
Brynolf said:
Nässe said:
Jag har nu skickat pm till spelledaren om att jag vill kolla Lukas. Hoppas Korpa gör det samma.

Den stora frågan är väll ändå: Vem av mig och Korpa ska avslöja sin upptäckt först i nästa runda?

Brynolf

Dum fan
unfair said:
[/quote]

Tja, jag litar mer på dig än på Korpa i dagsläget. Så får jag bestämma får Korpa gå först.

Korpa

Umenörd
Jag har skickat ett meddelande där jag har skrivit att jag vill använda min förmåga på Lukas.

Jag vet däremot inte vem av oss som ska använda förmågan först då varken jag eller unfair känns som gröna i allas ögon. Kanske ska överlåta det beslutet till er övriga?

Brynolf: Jag har inte missat ditt önskemål, ska skriva om det i nästa inlägg.