Du har rätt i mycket.Brynolf said:Kommentarer på detta? Tänker jag helt snett?
Japp, men vi räknar med att det är två för att vi är pessimistiska. Vi vill ju vara på den säkra sidanLukas said:Det kan ju vara så att det bara finns en varulv till.
OM det nu bara är en kättare kvar, innebär det ju att om Nässe skulle vara grön, så måste inte Lukas vara kättare. Den kvarvarande kättaren skulle i så fall vara du, Unfair.unfair said:Japp, men vi räknar med att det är två för att vi är pessimistiska. Vi vill ju vara på den säkra sidanLukas said:Det kan ju vara så att det bara finns en varulv till.
ja det låter som en ok plan.Brynolf said:OM det nu bara är en kättare kvar, innebär det ju att om Nässe skulle vara grön, så måste inte Lukas vara kättare. Den kvarvarande kättaren skulle i så fall vara du, Unfair.unfair said:Japp, men vi räknar med att det är två för att vi är pessimistiska. Vi vill ju vara på den säkra sidanLukas said:Det kan ju vara så att det bara finns en varulv till.
...
Det verkar som att vi just nu satsar allt på att Lukas är grön och har siat rätt. OM han skulle vara kättare känns det rätt kört, för då kan precis vem som helst vara det.
Dessutom ogillar jag planen då det innebär att det typ är vettigast att rösta ut mig.
Har någon nån annan fin plan?
Dessutom kommer troligtvis jag mördas inatt. Vilket drar in nätet ytterligare.Brynolf said:OM det nu bara är en kättare kvar, innebär det ju att om Nässe skulle vara grön, så måste inte Lukas vara kättare. Den kvarvarande kättaren skulle i så fall vara du, Unfair.unfair said:Japp, men vi räknar med att det är två för att vi är pessimistiska. Vi vill ju vara på den säkra sidanLukas said:Det kan ju vara så att det bara finns en varulv till.
...
Det verkar som att vi just nu satsar allt på att Lukas är grön och har siat rätt. OM han skulle vara kättare känns det rätt kört, för då kan precis vem som helst vara det.
Dessutom ogillar jag planen då det innebär att det typ är vettigast att rösta ut mig.
Har någon nån annan fin plan?
Lukas har siat två pers, vilket mer eller mindre grönat tre st. Behöver vi verkligen fler? Nästa runda kommer vi vara 5 pers och Lukas kommer förmodligen ha hittat en varulv, eller så är han en själv.Vicotnik said:jag jag ställer mig till skaran som anser att Lukas får leva en runda till och Nässe sätts på att beskydda honom.
Varför tror du det? Jag skulle gissa att kättarna skulle vilja ta ut någon av de totalt grönade, knappast dig eller mig då vi är halvmisstänkta.Nässe said:Dessutom kommer troligtvis jag mördas inatt. Vilket drar in nätet ytterligare.
Du får gärna gå lite mer i detalj på vad som vore mer lönsamt.Brynolf said:Lukas har siat två pers, vilket mer eller mindre grönat tre st. Behöver vi verkligen fler? Nästa runda kommer vi vara 5 pers och Lukas kommer förmodligen ha hittat en varulv, eller så är han en själv.Vicotnik said:jag jag ställer mig till skaran som anser att Lukas får leva en runda till och Nässe sätts på att beskydda honom.
Själv är jag ju partisk, men tycker att det är mer akut att snabbast möjligt få reda på om Lukas ljuger eller ej.
unfair said:Jag tycker att vi kan ha råd med det, kolla här:
I nuläget är vi 7 spelare, varav troligtvis 2 är kättare (och då 5 doomtroopers). Och vi förlorar endast ifall de blir lika många som vi är.
Om vi röstar ut lukas och han är oskyldig så blir det i nästa runda 5 spelare varav 2 är kättare, och vi har då väldigt dåliga chanser att fånga en kättare, då blir det jag(unfair), Nässe eller Brynolf, som bäst 66%. Inte bra.
Om vi röstar ut lukas och han är kättare så är det i nästa runda 5 spelare och 1 kättare, det är bra.
Om vi inte röstar ut lukas nu utan först i nästa runda så blir det ett av de två följande scenarion:
Om han är kättare så är det troligtvis 5 spelare och 2 kättare i nästa runda, och rundan efter det (nu röstar vi alltså ut lukas) 3 spelare och 1 kättare, stora chanser att klara oss då vi då förhoppningsvis vet vem som bör vara den sista kättaren baserat på röster m.m.
Om han inte är kättare så är det troligtvis 5 spelare och 1.5 kättare, och 3 sanna sianden, och vi har mer eller mindre vunnit.
Jag menar bara att om vi röstar ut lukas först nästa runda så har vi med största sannolikhet dödat minst en kättare på två rundor. Och eventuellt så kan vi få reda på tillräckligt mycket om lukas via mig och korpa tills nästa runda, vilket inte går om han röstas ut.
Finns det något bettre förslag så är jag alltid öppen för det, desto säkrare desto bettre. Men förklara gärna mer ingående.unfair said:Min idé utgår från att väktaren skyddar lukas denna rundan, och att ifall lukas dör så är väktaren kättare, så därför är jag säker på att lukas inte dör av kättare denna rundan.
Pressis som du säger så är ända sättet att verkligen veta om han är kättare genom att rösta ut honom, och då blir det ungefär så här:Korpa said:Röstläget just nu:
Brynolf: Lukas, unfair, Korpa, Vicotnik, Nässe
Lukas: Krank
Nässe: Brynolf
Något jag är orolig över är att Lukas är en kättarbrödraskapare.Om vi leker med tanken att han är det så har han iofs spelat dumt som grönat tre personer med två sianden, men sitter själv väldigt säker eftersom vi bara kan ta reda på vilken korporation han tillhör.
Som det ser ut nu kommer Brynolf röstas ut nu och någon kommer dödas av kättarna. OM Lukas inte är grön själv så finns risken att någon han har grönat är kättare och då behöver vi verkligen hitta vem det är nästa runda eller åtminstone rösta ut Lukas. Hur ska vi veta med säkerhet att Lukas faktiskt är grön? Går det ens?
Och är han grön så blir det förstås mycket lättare. Då är det tre personer som är misstänkta varav en blir utröstad den här rundan.
Jag håller för övrigt kvar min röst på Brynolf eftersom han redan tidigare var misstänkt av mig. Lukas står fortfarande med på den listan, precis som unfair och Nässe.
unfair said:Om vi inte röstar ut lukas nu utan först i nästa runda så blir det ett av de två följande scenarion:
Om han är kättare så är det troligtvis 5 spelare och 2 kättare i nästa runda, och rundan efter det (nu röstar vi alltså ut lukas) 3 spelare och 1 kättare, stora chanser att klara oss då vi då förhoppningsvis vet vem som bör vara den sista kättaren baserat på röster m.m.
Om han inte är kättare så är det troligtvis 5 spelare och 1.5 kättare, och 3 sanna sianden, och vi har mer eller mindre vunnit.
Jag menar bara att om vi röstar ut lukas först nästa runda så har vi med största sannolikhet dödat minst en kättare på två rundor. Och eventuellt så kan vi få reda på tillräckligt mycket om lukas via mig och korpa tills nästa runda, vilket inte går om han röstas ut.
Det finns ett hål eller en brist i min plan. Den vore ifall jag och nässe skulle vara kättare. Men jag är personligen inte orolig för det, det viktigaste är nog att ni andra kan lita på åtminstone mig, då jag inte kan svara för Nässe.Vicotnik said:Nu har jag funderat och försökt finns håll/problem med unfairs plan och jag lyckas inte finns någon brist i den. Så jag jag ställer mig till skaran som anser att Lukas får leva en runda till och Nässe sätts på att beskydda honom.
Där emot bör inte Lukas säga vem han siar just för att försvåra för kättarna att plocka ut den som Lukas försöker sia.
Så Brynolf du får ta en för laget.
Röst: Brynolf
Eftersom jag är väktare. Men jag kanske tänker snett.unfair said:Varför tror du det? Jag skulle gissa att kättarna skulle vilja ta ut någon av de totalt grönade, knappast dig eller mig då vi är halvmisstänkta.Nässe said:Dessutom kommer troligtvis jag mördas inatt. Vilket drar in nätet ytterligare.
Jag tror att du eller/ och Unfair är varulv och eventuellt Lukas.Brynolf said:Ni som röstar på mig får för övrigt gärna motivera varför, så det finns lite mer att gå på nästa runda.