Efter den traditionella omröstningen leder Riddar Andy styrkorna mot den tredje encountern. Den trehövdade hunden Kerberos!
- Är det bara jag som tycker det är töntigt med unika monter? Liksom, om det bara finns en och vi dödar den så är det ju bara en onödig sida i monstermanualen sen.
- Snodd från den grekiska mytologin är den också.
- Tyst nu, vi snackar en arg enorm hund som kan bita arslet av dig tre gånger! Samtidigt!
- Anfaaaaaall!
Två riddare faller i striden. Dels Riddar Andy som går främst och tar första hugget, och dels Riddar Pilzeman som vad det verkar knuffas fram och inte hinner med en parering. Båda riddarna får komma med ett farväl till sina kamrater (om de önskar) innan de åker över floden styx (och möter Kerberos igen... uhm?). Bådas föremål förstörs i striden, och Pilzemans sköld ger ifrån sig blå rök, vilket är ett tecken på magi.
Tatueringskollande ger följande information:
- Två Kardier igen!
- Och Pilzeman har ateisternas röda måne!
- Skit i ateisterna, jag bryr mig bara om att hitta Zorakier och det går inget vidare!
- Din mamma är ing... det var inget.
Vi tackar Andy och Pilzeman för spel.
Följande loot hittas i en hög (och fråga inte vad en varelse utan tummar samlar på sånt här för).
1 Run-prydd kroksabel
1 Run-prydd stridsklubba
Deltagarlistan med utslumpade föremål ser nu ut som följer:
Andersson : Topas-prydd stav, Run-prydd kroksabel
Arvidos : Slipad stridsgaffel
Björn den gode : Smaragd-prydd sköld
Dice : Rubin-prydd sköld
Embergem : Safir-prydd sköld
Feliath : Diamant-prydd stav
Gurgeh : Topas-prydd sköld
Halvtand : Diamant-prydd sköld
krank : Smaragd-prydd stav, Run-prydd stridsklubba
Måns : Vass pinne
Rising : Rubin-prydd stav
Snow : Läderbälte
Wilmer : Rostig dolk
Sen lite regelförtydligande.
Jag har sagt att det är frivilligt att skicka dummy-pm till mig just för att jag inte kan dela ut straff till folk som låter bli (eller tja, jag kan ju ge dem röster, men den taktiken har jag redan dissat vad gäller inaktivitet. Så nej.) Skicka jättegärna dummy-pm allt vad ni orkar, men det är inget krav. Skicka jättegärna mail istället för pm med era förmågor. Min mail står i min profil.
Inaktiv-regeln består:
Om en spelare inte skriver ett endaste inlägg under en hel runda så kommer den riddaren att utgöra ett extra dödsoffer i strid.
- Är det bara jag som tycker det är töntigt med unika monter? Liksom, om det bara finns en och vi dödar den så är det ju bara en onödig sida i monstermanualen sen.
- Snodd från den grekiska mytologin är den också.
- Tyst nu, vi snackar en arg enorm hund som kan bita arslet av dig tre gånger! Samtidigt!
- Anfaaaaaall!
Två riddare faller i striden. Dels Riddar Andy som går främst och tar första hugget, och dels Riddar Pilzeman som vad det verkar knuffas fram och inte hinner med en parering. Båda riddarna får komma med ett farväl till sina kamrater (om de önskar) innan de åker över floden styx (och möter Kerberos igen... uhm?). Bådas föremål förstörs i striden, och Pilzemans sköld ger ifrån sig blå rök, vilket är ett tecken på magi.
Tatueringskollande ger följande information:
- Två Kardier igen!
- Och Pilzeman har ateisternas röda måne!
- Skit i ateisterna, jag bryr mig bara om att hitta Zorakier och det går inget vidare!
- Din mamma är ing... det var inget.
Vi tackar Andy och Pilzeman för spel.
Följande loot hittas i en hög (och fråga inte vad en varelse utan tummar samlar på sånt här för).
1 Run-prydd kroksabel
1 Run-prydd stridsklubba
Deltagarlistan med utslumpade föremål ser nu ut som följer:
Andersson : Topas-prydd stav, Run-prydd kroksabel
Arvidos : Slipad stridsgaffel
Björn den gode : Smaragd-prydd sköld
Dice : Rubin-prydd sköld
Embergem : Safir-prydd sköld
Feliath : Diamant-prydd stav
Gurgeh : Topas-prydd sköld
Halvtand : Diamant-prydd sköld
krank : Smaragd-prydd stav, Run-prydd stridsklubba
Måns : Vass pinne
Rising : Rubin-prydd stav
Snow : Läderbälte
Wilmer : Rostig dolk
Sen lite regelförtydligande.
Jag har sagt att det är frivilligt att skicka dummy-pm till mig just för att jag inte kan dela ut straff till folk som låter bli (eller tja, jag kan ju ge dem röster, men den taktiken har jag redan dissat vad gäller inaktivitet. Så nej.) Skicka jättegärna dummy-pm allt vad ni orkar, men det är inget krav. Skicka jättegärna mail istället för pm med era förmågor. Min mail står i min profil.
Inaktiv-regeln består:
Om en spelare inte skriver ett endaste inlägg under en hel runda så kommer den riddaren att utgöra ett extra dödsoffer i strid.