Re: Dicie Brasco?
Måns said:
Dice och Embergem har tillsammans gjort allt för att misstänkliggöra Halvtand. Ok, även om det är långsökt kan jag köpa att Dice och Halvtand kört den bluffen, men Embergem måste ju isf vara kardiens motsvarighet till Lefty Ruggiero, ni vet han i Donnie Brasco som sa "If you're a rat, then I'm the biggest mutt in the history of the Mafia."
Så vi kan ju fråga Embergem. Är du the biggest mutt in the history of the Mafia?
Det tror jag definitivt inte att jag är, däremot så tror jag att Halvtands röstande på krank är ett desperat försök från zorakierna att få all uppmärksamhet på just mig själv och Dice.
Dice blev uppmärksammad redan när han inte blev mördad, vilket i sin tur också var ett försök att göra honom misstänkt som zorakier.
Jag tror fortfarande hårt på min utläggning i förra rundan, att krank och Halvtand är zorakier. Dice friade i sitt siande flera personer som jag hela tiden misstänkt vara kardier, men också några som jag haft mina misstankar om, t.ex. Måns. Detta har gett mig få anledningar att misstro, så jag tror på det.
Men låt oss säga att jag har fel. Låt oss säga att jag är the biggest mutt in the history of the Mafia. Då är garanterat Dice zorakier, antingen tillsammans med Halvtand eller Måns. Den enda som blivit 100% frikänd från alla misstankar är ju Gurgeh, och eftersom jag vet att jag är kardier, och eftersom det är krank ni försöker få mig att rösta ut så är det ni tre som återstår, med Dice som centerfigur.
Detta scenariot är dock inget jag tror på.
Jag är fullständigt övertygad om att krank är zorakier, och att vi kan lita på Dice siande.
Måhända att det var tydligt innan, men värt att poängteras. Och eftersom jag litar på Dice siande är jag även övertygad om att Halvtand antingen är zorakier, eller så är krank vår sista zorakier, även om det skulle tyda på antingen väldigt få zorakier, eller på att någon/några av zorakierna haft förmågan att inte avslöjas som zorakier när dom dog.
Jag vet inte hur trovärdig en sådan kraft låter, då jag inte spelat med fler krafter än siande och helning förr, men jag tror att det är möjligt.
Det var väl det mesta jag ville ha sagt just nu, återkommer när jag tänkt lite mer på läget och om ni vill att jag visar upp min föremåls eventuella förmågor.
Och innan jag glömmer bort det:
Röst: Krank