Snowstorm
Snow
Dag 1:
- Måttligt aktiv
- Svor inte ederna dag 1 med motiveringen att “det fanns andra eder jag svurit sedan tidigare”.
- Tillbakavisar att hans röst mot Björn (tillsammans med Dice) skulle vara en följd av att han hoppat på ett drev utan hävdar att den grundar sig på ” helt på mina egna slutsatser”.
- Slutsatserna är att ”denna grytomrörare stör mer än han hjälper.” Det ska påpekas att både jag och Andersson redan anklagat Björn för att spela onödigt provokativt.
- Röstade alltså på Björn tillsammans med Dice, Feliath och Purgatory.
Dag 2:
- Har redan under dag 1 beklagat att han som nybörjare inte förstår så mycket. Fortsätter med det dag 2. Personligen anser jag (vilket jag tidigare redogjort för) att nybörjarargumentet är något bara zorakier bör pyssla med (med Andy som beklagligt undantag).
- Svär ederna efter påtryckning från Pilzeman
- Ifrågasätter att han finns med på min lista över möjliga zorakier och undrar varför inte Björn är med. Hävdar återigen att han som nybörjare inte har full koll. Fortsätter med att misstänkliggöra Björn.
- Går med på att mitt resonemang (som låg till grund för den lista jag hade då) var vettigt. Fokus läggs dock på att återigen misstänkliggöra Björn enligt samma argument som flera andra redan använt (däribland jag själv).
Det kan vara intessant att kika på min lista, eftersom Snow inte hade några invändningar utöver att Björn inte var med:
Andersson
Andy
Arvidos
Feliath
Gurgeh
Halvtand
Pilzeman
Snow
Om Snow är zorakier vet han att Andy, Pilzeman och säkert några till (Arvidos?) inte är zorakier. Jag gissar att det max är 3 zorkakier av 8. Inte en så farlig lista m.a.o.
- Snow beklagar att han inte har tid att vara mer aktiv och berättar att han kan vara inloggad utan att sitta vid datorn.
- Ytterligare ett inlägg i samma stil. ” Tycker ni att jag inte tillför något, fine. Rösta ut mig. Men jag tror inte heller att ni tjänar på att jag slänger ur mig grundlösa korkade anklagelse åt höger och vänster som en viss annan spelare.
Sen har jag haft grymt stressiga dagar på jobbet denna veckan. Det tar tid att analysera den här tråden i detalj.” Nu återstår mindre än 24 timmar och Snow har ännu inte röstat.
- Röstar på Lexx.
- Ändrar sin röst till Björn med samma argument som han kört på tidigare. Änringen är enbart av akademiskt intresse. Det är redan klart att Lexx kommer att åka. Varför byter Snow?
Dag 3:
- Rising postar följande om Snow. ”Lade den sista rösten på Björn runda 2, och hoppade sent på drevet mot Björn runda 1. Har varit avvaktande, passiv, inväntande och hela tiden legat i bakgrunden och låtit bli att avslöja något om sina egna åsikter och tankar. Oerhört skum person.
Mycket lämplig kandidat att leda följet inför nästa etapp”
- Snow kontrar med att hävda att Björn ändå bara är kaotisk och som dessutom kritiserar Rising. Vill få fler att hoppa på Björntåget. Lyser på Feliath och Gurgeh och säger att de minsann är lika summa som han själv. Avslutar med en teori om att Björn och Rising spelar good cop, bad cop.
- Berättar att han tänker kolla allas aktivitet och dra slutsater av det. Hakar på Arvidos men säger egentligen inget.
- Listan kommer. ” Misstänkta (strikt efter mitt poängsystem) är:
Embergen, Feliath, Gurgeh, Halvtand, Andy och allra värst Dice.” Dock, det här är underligt och det har kommenterats tidigare. Snow säger sedan ” Dice tror jag inte mycket ont om.” och sedan plockar han bort Gurgeh från listan.
- Röstar på Embergem
- Har ett PM-bråk med Arvidos. Arvidos har sett Snow läsa PM. Snow svarar ” Själv har jag ingen aning om vad jag läste för privat meddelande, men det var inget som hade med varulvsspelet att göra, det är jag säker på. Vad läste du?” Jag har så klart ingen aning om hur många PM Snow får, men för egen del har jag inga som helst problem att redogöra för vilka PM jag last när. Så kanske kan vi få svar på vilket PM Snow läste nu? Vilka PM fick du den dagen? Får du alltid så många PM att du inte kan hålla isär dem?
- Babblar lite löst om McDonaldstrojkan (Dice, Embergem och Halvtand) men tycker inte så mycket.
- Är den enda som röstar på Embergem och byter därför till Andy som redan har ett gäng röster på sig. Men hoppade inte på Halvtandståget trots att han flera gånger sagt att Halvtand är lika misstänkt som Embergem (och Dice). Hade alltså makten att avgöra om Andy eller Halvtand skulle åka ut. Båda stod på hans lista.
Röstresultat dag 3:
Andy (6) : Måns, Rising, Snow, Björn den gode, Andersson, Halvtand
Halvtand (5) : Embergem, Pilzeman, krank, Wilmer, Dice
Rising (2) : Andy, Gurgeh
Björn den gode (1) : Feliath
Dag 4:
- ” Min åsikt från förra rundan står fast tills jag har hunnit analysera mera” och därför röstar han på Embergem, igen.
- Rising ifrågasätter rösten enligt den logik jag anger ovan.
- Snow byter därför röst till Halvtand
- Rising ifrågasätter även den rösten och Snow svarar att båda kan vara zorakier. Intressantare är kanske det här: ” De andra som röstade på halvtand ser jag inte som extra misstänksamma. Krank verkade tycka att Halvtand avslöjade sig (jag har ärligt talat lite svårt att se det). Wilmer hängde mest med. (Notera att jag inte har tid just nu att läsa allt igen, jag får gå på vad jag kommer ihåg).” Här skyddar Snow Krank och Wilmer, utan någon egentlig anledning. För att det inte ska se ut som att de är i cahoots?
Det här är allt som Snow har sagt och gjort under spelet än så länge. Snow har inte sagt så mycket alls. Han gik ut hårt mot Björn, men övergav det spåret. Han har lovordat Rising. Han har sagt att någon av McDonaldstrojkan nog är zorakier, vilket andra sa före honom. Han har visat stor respekt för Rising och bytt röst när han ifrågasatts. Utan att själv kontra med egna åsikter eller analyser. Utöver detta har han presenterat en lista med bla Feliath, Gurgeh och Andy. Slutligen har han skyddat Krank och Wilmer. Jag kan inte se några indicier på att Snow äe kardier, men flera på att han är zorakier. Det bäste vore nog om Snow själv kunde kommentera inlägget.
Shit, den här typen av analyser tar tid att göra! Det blir nog lunch framför datorn idag.