Rollerna
Rollerna med eventuella felstavningar (har inte orkat kolla igenom). Det enda riktiga felet, förutom stavning, grammatik är att jag är så usel på att beskriva vilket ledde till en del missförstånd. Sen det där geväret, som egentligen är ett hagelgevär.. FFS..
Kan nämna att alla vapen finns. Om inte ni kan hitta ett eller annat vapen beror det på att google inte är tillräckligt bra på att leta i faktaböcker som man kan tro. Jag ville inte att ni skulle kunna hitta ulvarna enbart genom vapen, därför blev det en nästan helt vanilla-setting, med lite smak av Pax.
Ulv 1
Mukwa
Du har jobbat hårt för att komma hit. Regler har brutits, din fru har lämnat dig och du har fått magsår. Men allt kommer att ta slut här. Nu har du chansen att ta ut hela familjen. du är självklart en undercover-agent.
Ditt uppdrag är att, tillsammans med dom andra agenterna, arrestera medlemmar i familjen. När du har arresterat så många skurkar så att ni undercover-agenter är hälften (50%) av dom kvarvarande spelarna så har ni vunnit. För att kunna arrestera en bov så ska alla undercover-agenterna komma överens vem som ska arresteras. Sedan ska PM skickas till mig om vem ni vill arrestera. Ni får skicka hur många PM som helst om vem ni vill rösta ut, det sista PM-et gäller. Skicka två alternativ, utifall att en deltagare skulle bli utröstad.
Dina kollegor är Vimes och Lu-Kaazh. Ta kontakt med dina kollegor så fort som möjligt genom antingen PM eller e-post. Kontakt med mig tas alltid via PM.
Vapen: Du har din trogna SIG Sauer P226.
Färdighet: Du har polisträning och kan därför, med hjälp av dina kollegor, arrestera en deltagare.
Ulv 2
Vimes
Du blev kontaktad av ett par agenter som hade kollat upp ditt förflutna. Visst visste du att det skulle bli svårt att bli en medlem av polisen med din bakgrund, men du hade hoppats att det skulle ses genom fingrarna, men dom hittade dig. Och kom med ett förslag. Du fick hoppa av utbildningen, din plats i polisskolan raderades och du fick ett straffregistret. Sedan sattes du ner som infiltratör, där endast dina varulvskollegor vet om vem du är egentligen.
Ditt uppdrag är att, tillsammans med dom andra agenterna, arrestera medlemmar i familjen. När du har arresterat så många skurkar så att ni undercover-agenter är hälften (50%) av dom kvarvarande spelarna så har ni vunnit. För att kunna arrestera en bov så ska alla undercover-agenterna komma överens vem som ska arresteras. Sedan ska PM skickas till mig om vem ni vill arrestera. Ni får skicka hur många PM som helst om vem ni vill rösta ut, det sista PM-et gäller. Skicka två alternativ, utifall att en deltagare skulle bli utröstad.
Dina kollegor är Mukwa och Lu-Kaazh. Ta kontakt med dina kollegor så fort som möjligt genom antingen PM eller e-post. Kontakt med mig tas alltid via PM.
Vapen: Du har en BDA 380.
Färdighet: Du är en infiltratör och med ditt straffregister så kan man inte sia dig som polis.
Ulv 3
Lu-Kaazh
Alla dina dar i polisskolan kan inte hjälpa dig i detta nu. Nu krävs det att vara smart och taktiskt, att med hjälp av dina kollegor fånga alla medlemmar av familjen. Ert sista uppdrag är nu. När allt detta är slut så kommer du belönas med en medalj, oavsett hur det kommer att gå. Dock finns ju risken att om ni inte fångar alla, så kommer allt tystas ned.
Dina kollegor är Mukwa och Vimes. Ta kontakt med dina kollegor så fort som möjligt genom antingen PM eller e-post. Kontakt med mig tas alltid via PM.
Vapen: Du har en Beretta 92.
Bybor
1
Konrad Konvalj
Don Rosolini har kallat till möte för att rensa luften.. Från några grisar! Du har ingen aning om hur han har fått reda på det men ni har poliser i era led. Du är en av 12 medlemmar som har kommit till Donens residens. Ni blir inte utsläppta förrän ni har hittat poliserna.
Du är brottsling
Vapen: Winchester Model 370 Single Barrel Shotgun.
2
Xyas
Du har blivit inkallad till Don Rosolinis residens. Där möts du av 11 andra medlemmar. Bland er 12 så finns det poliser. Ditt uppdrag som bybo är att hjälpa till i sökningen efter dom.
Du är brottsling
Vapen: Colt Double Diamond 45 Automatic Pistol
Färdighet: Du har via rykten hört att polisen har trampat upp undercover-jobben. Kan man verkligen vara säker på att alla agenter inte har ett brottsregister?
3
Vicotnik
Du har aldrig tidigare varit i Don Rosolinis Residens. 1800-tal, blandat med 2000-tal i en ohelig balans. Du är en12 som har blivit hitkallade. Detta kan vara din chans att komma högre upp i heararkin. Så länge du överlever det vill säga...
Du är brottsling
Vapen: Colt Python Revolver
4
Tyr
Du har blivit kallad till residenset för att röka ut undercover-agenter bland familjen. Om ni inte finner dom så kommer familjen gå under.
Du är brottsling
Vapen: Remington 870 Wingmaster Rifle Shotgun
Färdighet: Det är inte första gången du har varit i närheten av undercover-agenter. Du vet att dom väldigt sällan har gevär, utan nöjer sig med ett mindre vapen. Du är helt säker på att agenterna har pistoler eller revolvrar.
5
Recca
Fängslad i ett residens tills poliserna har hittats och utrotats så finns det inte så mycket att göra. Förutom att hoppas på att du överlever.
Du är brottsling
Vapen: Rutger GP-100 Revolver
Färdighet: Du har stor erfarenhet av vapen, så stor att du kan se vilket sorts vapen folk bär bara genom att kolla deras kläder. Du kan varje runda skicka ett PM till mig där du har valt ett försthandsval och ett andrahandsval. Om ditt förstaval blir utröstat så kommer du få informationen om ditt andraval. Informationen du kommer få är om vapnet är om storleken på vapnet, dvs om det är ett rifle/shotgun eller revolver/pistol. Du kan skicka hur många PM du vill till mig, det senaste gäller.
6
Spider Jerusalem
I residentet råder det en märklig tystnad. Du är en av 12 som har kallats hit för att ta reda på vilka av er som är snutar. Tänk vilken belöning du kan få om du är en av dom som överlever.
Du är brottsling
Vapen: Winchester Model 1901 Shotgun
Färdighet: Du har genom åren fått kontakt med ett flertal poliser som kan se igenom fingrarna.. Om du är villig att betala för det. Nu är det dags att använda dom igen. Du kan varje runda välja att kolla av en deltagare i brottsregistret. Du gör detta genom att skicka ett PM till mig där du anger ett förstaval och ett andraval. Om ditt andraval blir utröstat så kommer ditt andra val att gälla. Ditt senaste PM gäller som val.
7
LJSLarsson/Ond Bråd Död
Nu ska grisarna tas! Och visst ska dom tas! Dom har ingen chans, du kommer inte att låta dig arresteras, hellre dör du. Vilket i och för sig kan hända då Donen säger att ni måste döda dom som ni misstänker är poliser.... Och en av dom misstänkta kan ju vara du.
Du är brottsling
Vapen: P8 Pistol
Färdighet: Du har en katts reflexer! Du har fötts medirländsk tur!! Du har en skyddsängel!!! Vad det än är så kan du klara dig undan en arrestering. Ja, till och med två! Du kan även välja att hjälpa en annan medlem i familjen från en arrestering. Du får varje runda välja en medlem som du kan hjälpa undan från att arresteras. Du gör ditt val genom att skicka ut ett PM till mig, vilket du får göra hur många gånger du vill, ditt sista val är det som gäller. Skicka ett förstaval och ett andra val, utifall att ditt förstaval skulle bli utröstat i sista sekund. När du, eller den du har valt att skydda blir utsatt för ett gripningsförsök så kan du endast avvärja ett gripningsförsök till. Du kan i det fallet välja att skydda någon annan, men om du blir utsatt för ett gripningsförsök när du skyddar någon så kommer du att bli arresterad. När du har undvikit två (2) arresteringsförsök så kan du inte använda din färdighet mer.
8
Brynolf
Bland dom 12 medlemmarna i familjen som har samlats i vestibulen så finns det bara en person som du är säker på att han inte är en polis. Det vill säga, du.
Du är brottsling
Vapen: Glock 17 Pistol
9
Korpa
Vafan har du trasslat dig in i nu? Du är en av dom som Donen misstänker vara undercover-agent... Eller är det så att Donen är övertygad om din oskul.. eh, brottslighet så att han vet att du kommer hjälpa till med att få ut poliserna? Betyder det att du kan överleva i residentet?
Du är brottsling
Vapen: M40 Sniper Rifle