Planen var: OBD skyddar mig
Redan där är du ju off
Jag var ganska säker på att OBD inte alls skulle välja dig. Jag hade inte valt dig. Jag snappade upp att OBD ville väkta sig själv (lite väl obvious så honom tänkte jag ju definitivt inte nattdöda), och om han inte hade gjort det så var Tyr ett mycket bättre val.
jag grönar eller rödar Korpa. Eftersom jag per all logik var grön tillsammans med Tyr enligt våra outningar som stämde ihop. Dvs. om jag var ulv så skulle han ha varit det och vice versa. K.K ansåg jag var grön eftersom jag borde ha siat honom den runda då jag failade episkt och om K.K varit ulv hade han inte undgått att märka att vapensiaren var jävligt misstänksam om honom.
Fair enough. Korpa hade varit "grön" inte >grön<. Det här ville jag dock undvika, så jag plockade dig efter ovanstående resonemang. Jag tror visserligen inte att det hade varit kört för mig om du börjat "gröna" folk heller, för många trodde att det var på tok för OP och att informationen och vapensiandet inte riktigt kunde vara så bra som det såg ut. Tyrs info-outning lämnade det dessutom för tolkning om huruvida någon polis kunde använda tvåhandsvapen eller inte. Det hade blivit jobbigare, men långt ifrån omöjligt att knäcka tror jag (men jag har hybris nu också).
Då är det Mukwa och OBD kvar. Min förhoppning var förstås att Mukwa skulle dödat OBD i det läget för då hade ju byn haft sin varulv. Sen så vågade jag inte säga rakt ut till OBD: Skydda mig, för det här är planen. För tanken var att OBD borde som en hyvens bybo fatta själv att han ska skydda mig, och gör han inte det så är han inte bybo -> han är ulven.
Nä, alltså... Det här är ju väldigt ologiskt, tycker jag. Eftersom OBD bad om att få bli nattdödad så skulle ju självfallet inte ulven (eftersom det är en smart och snygg ulv
) försöka ta ut OBD. Din plan var alltså inte särskilt bra. Dessutom, som jag redan skrivit, så fanns det betydligt mycket bättre personer att skydda den rundan, och därför kunde jag obekymrat plocka ut dig.
När jag läste nästa runda efter mitt nattmord så fattade jag ju att det inte var en enda jävel av byborna som hängde med i mina planer; Tyr tyckte iaf inte att jag var helt stollig eftersom infon matchade varandras men det var allt.
Haha, nä. Det är klart. Det var ju din plan, och ingen annans. På samma sätt som du hade svårt att förstå varför alla andra tyckte att "enhandsvapen" var en för bred outning. När du vet någonting utifrån din roll innebär ju det liksom inte att andra gör det
.
Det ska dock sägas att jag funderade på om du ljög om siandet för att inte bli nattmördad, och sedan tänkte släppa alla sianden i runda 4 istället. Lite sådär friskt vågat hälften vunnet. Det här tog jag nog t o m upp i tråden har jag för mig.
Det jag ångrar från spelet är att jag ägnade så mycket tid åt att försvara Mukwa från ifrågasättanden från bland annat K.K
Huh, när gjorde du det? Jag minns bara att jag var på tok för lost i era planer om att vapnen inte hade betydelse, och att det måste vara en grönsiad ulv bland gevären, som inte hade samma fluff som level 1 i Diablo som hade en granne som extraknäckte på Konsum men som bytte namn till Coop förattdetvarsmidigaremedstålkamochmorotspuré
Jag gick hela spelet utan att förstå om det var safe att outa fluff eller om jag inte borde ha något fluff eftersom jag outat förmåga och ja... jisses. Det där var rörigt alltså
samt att jag hade taggarna utåt alldeles för mycket...
Det är å andra sidan en del av din spelstil, men den här gången stötte du på patrull