Basenanji said:Jag skrev sist i mitt schema att jag inte tycker att vi ska outa powerroller.
Då har vi koll på hur du ställer dig till båda dessa saker Basse. Jag är något förvånad.Basse said:För-post-prylen mellan Vimes/KK. Jag orkar inte lägga ned energi på det. Jag tycker att det grönar Vimes lite att han så snabbt är känslig för det där (bra!) samtidigt som det känns lite plågsamt att plöja ned för mycket energi i en sak som ligger utanför spel.
Det här är min förhandsinfo:Vimes said:Att han skulle göra just så som han gjort här. Skicka ut ett "Du är bybo" till alla och separata mail till ulvar och powerroller.
Min reaktion övertolkades av Vimes? Njae. Jag köper inte riktigt det. Läser vi i tråden nu så ser det ju ut som att Vimes försöker slingra sig ur (mest Recca´s) grepp och få till det lite som att det inte är en biggie att han målat fan på väggen gällande K.K.Vico (anmälnings tråden said:En spelare kommer om den inte är ulv eller har en powerroll endast få ett pm med texten: "Du är bybo".
Scumtellar alla tre eller har du någon favorit för scumtelling via inaktivitet av dessa tre?Basse said:2. Var är alla? Mukwa, Liliana, Nässe?
Jag ser ju snarare en situation som inte är en mega-ulv-plan. K.K först ut skriver in sig i spel redan i pm-tråden. Varför han inte kan vara ulv och göra detta är ett logiskt hopp jag inte förstår mig på.LJSLarsson said:(Dock vill jag påpeka en sista sak... jag skrev i början att det är minst troligt att vi har två ulvar. Vi får inte glömma att Vimes och Konrad tillhör våra bästa spelare och som ulvar mycket väl skulle kunna tänka sig att testa att gömma sig in plain sight. Occam's razor (att det mest troliga ofta stämmer) säger att Konrad är grön, men vi får inte gröna honom till 100% än.)
Basse var ju reko nog att ta bort sig från bybo-pm'et. HahaKonrad Konvalj said:Scumtellar alla tre eller har du någon favorit för scumtelling via inaktivitet av dessa tre?Basse said:2. Var är alla? Mukwa, Liliana, Nässe?
Mukwa kan jag ju anta eftersom du röstar på honom, men det vore bra att veta lite mer Basse.
Du tycker inte att det som sker i tråden är av mer vikt än att jaga inaktiva? Mukwa, Liliana har inte läst Vicotnik´s pm vilket tyder på att de inte varit inloggad eller ens försökt komma in i spel. Det är ju sånt som kan vara bra att lägga in i motivationen.
Nässe däremot, han har läst pm:et men inte deltagit aktivt i tråden. Det måste ju anses som en större scumtell eller?
Det har du rätt i. Men vi har ju precis börjat och det ända jag vill uppnå är ökat deltagande för att sedan kunna ta ställning till allas spelande. I nuläget är alla som inte skriver ungefär lika viktiga att få in i matchen.KK said:Nässe däremot, han har läst pm:et men inte deltagit aktivt i tråden. Det måste ju anses som en större scumtell eller?
Ja, jag VET! Värsta ulvtabben eller hur? Jag bara upplevde det som en skitjobbig, distraherande grej som jag ville bort från så fort som möjligt.Recca said:Basse var ju reko nog att ta bort sig från bybo-pm'et. Haha
För mig såg det lite slappt ut. Bara massutskick till alla. Jag tänkte inte först på om det kunde vara användbart, men när folk droppar ur det och folk skriver i det så blir det ju det. Antagligen inte Vicotniks tanke. När jag såg att du lämnade pm'grejen så reagerade jag direkt, hade inte förväntat mig det. Tanken hade visserligen slagit mig, men jag förkastade den eftersom det alltid är dumt att göra sig av med en resurs i spelet. Det är lite som att måla om någons hus och så får man en verktygslåda och bara "que??". Man kan inte föreställa sig vad man ska ha den till just nu, men ger man direkt tillbaks den då? What? Det är ju skitkonstigt.Basenanji said:Ja, jag VET! Värsta ulvtabben eller hur? Jag bara upplevde det som en skitjobbig, distraherande grej som jag ville bort från så fort som möjligt.Recca said:Basse var ju reko nog att ta bort sig från bybo-pm'et. Haha
Jag förstår Vicos bybo-PM som ett sätt att påminna oss om att spelet snart börjar. Inget mer.
Nä, det är ju underbart. Leave it to the village to find something to analyse.Basenanji said:Det har du rätt i. Men vi har ju precis börjat och det ända jag vill uppnå är ökat deltagande för att sedan kunna ta ställning till allas spelande. I nuläget är alla som inte skriver ungefär lika viktiga att få in i matchen.KK said:Nässe däremot, han har läst pm:et men inte deltagit aktivt i tråden. Det måste ju anses som en större scumtell eller?
---
Sedan: det där försat PM:et från Vicotnik var lite olyckligt IMHO. Nu har vi fått något att snacka om som jag inte tycker riktigt förtjänar den uppmärksamheten.
Vicos grundtanke (om jag förstår rätt) var att "väcka" alla deltagare med ett sorts påminnelse-mail om att varulvsspelet snart startar. Nu har det blivit en meta-pryl som Vimes och KK (och andra) gärna analyserar.
Men är det verkligen värt det?
Jag kan ha sjukt fel här så jag är grymt osäker. Jag är däremot säker på att det är dödstrist att analysera en sådan grej.
Jo det har nog blivit en rätt oväntad grej för Vico´s del, men det är ju sånt man får ta som arrangör.Basenanji said:Det har du rätt i. Men vi har ju precis börjat och det ända jag vill uppnå är ökat deltagande för att sedan kunna ta ställning till allas spelande. I nuläget är alla som inte skriver ungefär lika viktiga att få in i matchen.KK said:Nässe däremot, han har läst pm:et men inte deltagit aktivt i tråden. Det måste ju anses som en större scumtell eller?
---
Sedan: det där försat PM:et från Vicotnik var lite olyckligt IMHO. Nu har vi fått något att snacka om som jag inte tycker riktigt förtjänar den uppmärksamheten.
Vicos grundtanke (om jag förstår rätt) var att "väcka" alla deltagare med ett sorts påminnelse-mail om att varulvsspelet snart startar. Nu har det blivit en meta-pryl som Vimes och KK (och andra) gärna analyserar.
Men är det verkligen värt det?
Jag kan ha sjukt fel här så jag är grymt osäker. Jag är däremot säker på att det är dödstrist att analysera en sådan grej.
Kan du förtydliga dig lite här Brynte. Vad menar du? Det är nått jag inte förstår här, eller snarare så förstår jag ingenting.Brynolf said:Wut, vad menar du basse? Vad ska outas när det inte finns nåt att outa? Eller har du nåt att outa? Eller wut va yo?
Jag tycker inte det är så konstigt, och att jag målar fan på väggen tycker jag är lite väl tilltaget. Såhär är det ju: i ett sådant här spel är det superduperviktigt att vi verkligen tar ställning och positionerar oss mot spelare, det är jätteviktigt att våga vädra misstankar. För det är verkligen allt vi har att gå på, ulvarna kommer inte bli fluffninjade den här gången. Jag tycker inte det är något konstigt med att jag högg på det här, jag tror vi tjänar på att vara trigger-happy i ett sådant här spel. Sen har jag säkert fel ändå, jag tänkte redan igårkväll skriva "Äh, Recca har rätt förstås." Men tänkte att det var bättre att vänta lite för att se hur folk resonerade kring hela historien. Nu har folk skrivit lite och det kan kanske vara dags att berätta lite hur jag tänkt.Konrad Konvalj said:Varför gör bybo-Vimes så här?
Good call. Så långt tänkte jag inte. Tänker lämna den här frågan därhän nu.Vimes said:Men det är förstås svårt att veta HUR det egentligen ligger till, om Vico skickat ut rollerna i förtid eller inte. Risken med att föra den här diskussionen (vilket slog mig imorse) är att ulvarna ju vet när de fick sina PM, och således kanske kan luska ut vilka som har powerroller utifrån hur de förhåller sig till teorier om när roll-PM:en skickades ut. Det kan alltså vara lite farligt att diskutera detta (när PM:en skickades ut).
Här vill jag protestera och säga att Vimes inte får med sig mig i något drevande baserat på sin metaspekulation, utan när jag började skriva så var KK den ende som varit aktiv. Jag kollade i tråden innan jag postade och såg att Vimes också röstat på KK, men valde att lägga mitt inlägg oförändrat ändå för jag ville se vad som då skulle ske.Konrad Konvalj said:Vimes fortsatte att använda sig av det hela emot mig och fick med sig Empi´s som i mina ögon är en rätt stabil bybospelare som inte faller för vad som och absolut inte röstar i onödan. Den här gången hoppade han på ett lökdrev utan att tänka efter allt för grovt och utan att ha allt för mycket kött på benen. Jag tycker så klart det sticker ut och det handlar ju inte om att det är jag som får en röst på mig.
Ett inlägg (#850129 00:15) där han kommenterar att Vimes uttryckt sig "ogooglebart passiv-aggresivt". och där han lyfter en fråga som Vimes tagit upp och säger att vi inte ens skulle fått svar på den om inte han (BDG) lagt sig i.Björn den gode said:QFST (= Quoted For Scum Tell)Empiricus said:En sak slog mig också (yes, jag och skumma teorier, bear with me):Tänk om Vicotnik inte skickat ut några av de speciella rollerna ännu, utan håller på dem. Hur skulle spelet då påverkas, om det dimper ner PM som säger "Du är Ulv" eller "Du är Väktare/Siare" först när alla har kommit igång.
Eller nej förresten, det här kan också betyda att du är grön, men det är det absolut mest intressanta som skrivits idag så det förtjänar att citeras. Innan någon som känner dig bättre protesterar så är du dock numera med på min ulvigare än snittet lista.
Jag tänker mig att första rundan inte ge så mycket som i andra flufftunga spel.KK said:Åter till saken. Varför tycker du inte att det är värt det Basse? Lixom, jag ser ju att du tycker att det är dötrist att analysera händelserna, men vad annars skall vi analysera? Vad annars skall vi jobba med? Kom med förslag, bygg ett case, gör något.
Förklara varför ulvar inte kan tänkas offra ulvar i andra rundan.Basenanji said:2. Positioneringar. I första rundan kan ulvar vara redo att offra någon, men knappast i andra. Det betyder att det lättaste sättet att fånga de på är att se vem man inte vill se utröstad. Och genom att ha koll på argumenten för vem som ska till snaran.