Konrad Konvalj
Myrmidon
Re: [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 1
Grejen med hela metabeefen var den att jag redan från början var sugen att droppa det hela och gå vidare.
Jag tror ju byn i längden tjänar på det hela och vi kan ha det hela i åtanke när det närmar sig slutet.
Recca vet ju att både du och jag är grön så varför inte stödja den ena (K.K, i det här fallet eftersom det finns mer signaler som pekar mot grönt ljus) och visa sitt goda bybospel genom att attackera den andra.
Alltså, du ser ju nått som inte jag såg från början här. Det funkar väl lite så att man lätt kan styras av andra spelares tankar om det hjälper ens egna tankar. Lixom, Recca fattade ju min grej och tyckte din grej inte var så värst bra. På så vis blir ju Recca min kompis och det är ju hur bra som helst att vara kompis med K.K om man är ulv.
Hänger vi Vimes och han är grön måste ju K.K hängas för att då måste ju han bara vara ulv! Tjopp, tjopp och två bybor har fått lämna spel pågrund av att de båda metaspelat varandra till förbannelse.
Jag tycker så klart att du har helt rätt i att det är dumt att vi skapar en sådan stämning som tar bort fokus från annat som händer i tråden. Lex Vimes vs. Tripp..Vimes said:TL;DR: Alltså, jag tycker inte att det finns någon "beef", jag har släppt en misstanke som kanske inte visade sig vara helt vattentät efter att Recca satt tänderna i den, men som fortfarande kan ha vissa meriter som spekulation. Det är visserligen bra att allt som skrivs särskådas, men det är dumt om vi skapar en stämning där allt blir megaallvarligt. Jag kan förstås ta att de misstankar jag vädrar vänds mot mig, men byn som helhet tjänar inte på ett klimat där detta är kutym, i synnerhet inte i början*.
* Lite varulvsspelstankar: det är väl iof just i början det gärna blir såhär. Misstankarna är dåligt underbyggda, rövdragna, och misstankar riktade mot rövdragna misstankar blir förstås ett sätt att agera i tråden och producera information när det inte finns så mycket annat att gå på. Det blir ett självmatande system.
Grejen med hela metabeefen var den att jag redan från början var sugen att droppa det hela och gå vidare.
Det var min inställning. Men nu hände det ju saker och det tycker jag är toppen.K.K said:Jag tänker inte anstränga mig och snacka om mitt metaspelande eftersom du själv metaspelade precis lika hårt genom att dra iväg ett pm och just påpeka att jag spelade hårt på metan.
Du hade ju redan där planen klar för dig på vilket sätt du skulle sätta press på mig. Så snart jag pm:at Vico för att gardera mig om att det inte skulle starta upp med ett trasigt spel där alla utom någon fått ett pm så drar ju du iväg ditt pm för att vid en spelstart ha en god möjlighet att sätta press på mig.
Vad mer vill du få ut av rösten?
Jag tror ju byn i längden tjänar på det hela och vi kan ha det hela i åtanke när det närmar sig slutet.
Jag tycker du lyfter en intressant pryls här ovan. Recca är ju knivskarp och min första reaktion var ju just att "aha, Recca spelar sitt A-game". Det kan vändas på och flyttas över till ett bra ulv-spelande också.Vimes said:Men att det skulle vara sådär tvärsäkert som Recca verkar tycka att KK verkligen inte fått något separat PM när han skrev tycker jag inte det är. KK har förstås reagerat i stort sett korrekt på min misstanke, Basse har stoppat fingerarna i öronen och vill vara boyscout, Recca är vass och noggrann och Larsson och Empi är "å ena å andra sidan" angående historien, BDG lurar i vassen. Allt är i sin ordning.
Recca vet ju att både du och jag är grön så varför inte stödja den ena (K.K, i det här fallet eftersom det finns mer signaler som pekar mot grönt ljus) och visa sitt goda bybospel genom att attackera den andra.
Alltså, du ser ju nått som inte jag såg från början här. Det funkar väl lite så att man lätt kan styras av andra spelares tankar om det hjälper ens egna tankar. Lixom, Recca fattade ju min grej och tyckte din grej inte var så värst bra. På så vis blir ju Recca min kompis och det är ju hur bra som helst att vara kompis med K.K om man är ulv.
Hänger vi Vimes och han är grön måste ju K.K hängas för att då måste ju han bara vara ulv! Tjopp, tjopp och två bybor har fått lämna spel pågrund av att de båda metaspelat varandra till förbannelse.