Empiricus said:
Björn den gode said:
Empiricus said:
En sak slog mig också (yes, jag och skumma teorier, bear with me):Tänk om Vicotnik inte skickat ut några av de speciella rollerna ännu, utan håller på dem. Hur skulle spelet då påverkas, om det dimper ner PM som säger "Du är Ulv" eller "Du är Väktare/Siare" först när alla har kommit igång.
QFST (= Quoted For Scum Tell)
Eller nej förresten, det här kan också betyda att du är grön, men det är det absolut mest intressanta som skrivits idag så det förtjänar att citeras. Innan någon som känner dig bättre protesterar så är du dock numera med på min ulvigare än snittet lista.
Varför var min fråga om huruvida spelet hade påverkats om inga specialroller är utskickade ännu det mest intressanta som skrivits hittills?
Synd att ingen plockat upp det här. Men då försöker jag vara tydligare. Recca har redan visat varför KKs agerande inte är en tell åt något håll (då rollerna nog inte var utskickade). Vimes hade en bra kommentar när han pekade på att Vico knappast kunde ha sagt att rollerna var utskickade oavsett. Med det i åtanke så tycker jag att det inte finns så mycket att gå på i det spåret längre (även om jag inte glömmer bort det).
Men din kommentar: "Tänk om Vicotnik inte skickat ut några av de speciella rollerna ännu, utan håller på dem." Här skriver du alltså att du inte har fått någon speciell roll. Om du är bybo så är det bara dåligt, eftersom du antingen ljuger (Ljug inte!), eller inte har någon speciell roll. (Nu ska du förstås inte svara på vilket av dessa som är sant och hjälpa ulvarna ännu mer). Eller så är du ulv. Min erfarenhet säger mig att det är troligare att du är ulv än att du har gjort bort dig. Särskilt med tanke på den diskussionen som har varit tidigare så borde du inte kunna ha undgått att en sån här spekulation skulle "gröna" dig, och just därför känns det väldigt planterat.
Jag antar att din spekulation inte är rimlig om du samtidigt hävdar att du själv har fått en specialroll. (Återigen säg inte att du inte har det, vi behöver inte ha mer skada än som redan skett om du skulle vara bybo).
Jag röstade på Basenanji för att det var den spelare som jag helst ville ha ut. Och som han mycket riktigt påpekade så var det personligt. Jag vet att jag aldrig kommer kunna övertyga byn om min åsikt ifall jag och han inte har samma, och då jag vet att jag är bybo, och inte vet att Basenanji är det (och dessutom tror att jag är bättre på att hitta ulvar även om båda skulle vara det) så såg jag honom som den farligaste spelaren, därav min röst.
Men oroa dig inte, beroende på hur du svarar på det här så är det nog rätt troligt att jag byter min röst till dig.