Re: Vimes
Björn den gode said:
Alltså, jag tycker väl att det inte känns så kul att basera det här spelet på analysera av PM
innan själva spelet har börjat.
Och att då gå på Emp för hans lite kulöra idé om att fånga ulvar gör mig tveksam. Dessutom höll han på så där i förra spelet också, med teorier som rörde sig lite i periferin.
Å andra sidan är BDG alltid...BDG. Och jag har dåligt samvete för att jag tog ut honom i det där partiet vi inte får nämna vid namn. Så när BDG börjar spetsa in sig på någon tycker jag att det är läsvärt.
Och möjligen att jag dras med i nån sorts paranoia här, men det här tycker jag är lite läbbans:
Empiricus said:
Det kan också vara att min spekulation om ifall några speciella roll-PM skickats ut var lite av en fälla för att se vilka som starkt skulle opponera sig mot det eller helhjärtat stödja tanken, oavsett hur jag själv står till i rollväg.
I min paranoida värld är det en scumtell att ens öppna för att man faktiskt kan vara något annat än bybo.
Kanske inte tillräckligt för att rösta på Emp, men definitivt tillräckligt för att fortsätta hålla koll på'n.
I nuläget ser min rödlista ut som följer:
Mukwa, Emp, LJS och Brynolf.
Mycket av skälen till att de står där är att ulvar gärna vill se hur byn hänger "bra" spelare. Kan man få med sig nån på ett drev mot t ex BDG så är man som ulv mer än nöjd. Anledningen till att jag postar en sån där lista är knapast att mitt skarpa analytsika sinne har gett frukt, utan bara ett möjligen taffligt men ändå, försök att visa byn hur jag resonerar.
För övrigt har jag inget för KK-Recca grejen. KK ter sig grön ut för mig (han spelar väl som vanligt?) och Recca är, jag får hålla med BDG här, den bästa spelaren hittills.