KK, du har så många fel här att det känns som att du bara fått för dig att jag ska vara röd.
Att Mukwa i R1 varit en av de största försvararna av vanilla outningar och att hans egen outning är ett överlagt ulv-grepp alá "facepalm" är genomskinligt.
För sista gången nu KK: Att claima vaniljstatus blir man förstås inte ett skit grönare för. Jag har aldrig påstått det, du har påstått att jag har påstått det fyrtioelva gånger, men så är inte fallet. Att jag grönade Empi hade att göra med att jag tyckte att han diskuterade utifrån sin roll (tänk om ingen fått något pm än...) och en sådan idé kunde man bara ha om man inte fått något pm (dvs är vanilj), tyckte jag. Nu kunde man bevisligen det och jag hade fel. Det är alltså inte hans vanillaclaim jag grönade honom för, utan för hur jag trodde att han hade tänkt. Empi lurade mig helt enkelt. Sedan, angående vaniljclaim, har jag skrivit att ulvarna vet att de som verkligen har claimat vaniljstatus är vanilj och på så sätt kan de också avgöra powerroller.
Mukwa har varit rätt drivande mot bybor med facit i hand
Ja. Det blir så när man är på mer än en person i det här spelet. Inget jag kan bortförklara. Så är det tyvärr och det har förstås gjort att jag uppfattas mindre grön. That's life säger jag.
och inställningen till att Brynolf är R1´s nummer 1 är ju lite sådär konstigt med tanke på att jag och många andra upplevde Brynolf i ett lite annat sken hela R1.
Jag har inte tyckt att Brynolf varit annat än en lågflygare R1. Däremot har jag varit tydlig med att jag har velat ha kvar honom till R2, då jag vet att Brynolf har grejer att analysera. Brynolf gör aldrig några bra förstarundor, för hans spel går ut på att hitta samband och para ihop folk, precis som han började göra i R2. Det sättet att spela är i princip omöjligt i R1 och därför lågflyger Brynolf alltid. Sedan är Brynolf en riktigt vass ulv och han spelar ungefär likadant som ulv, men att han lågflyger R1 kan jag inte riktigt se som en scum tell. Jag har också varit väldigt tydlig med att jag vill nacka Brynolf om han inte levererar. Nu tycker jag bevisligen att Brynolf har levererat eftersom det är därför som vi har tagit ut Empi. Brynolf = bäst i spelet har jag sagt, men det handlar givetvis inte om hans lågflygning, utan om vad han presterade i R2.
Mukwa grönade Larsson supertidigt och lade av en mellanfils UP-lista utöver det. Det är ju lite att kasta sten i glashus för egen del i och med att jag såg Larssons spel som rätt grönt och bra i R1 och jag hade absolut inte för avsikt att hänga Larsson i R1 (alltså, samma inställning som Mukwa), men grejen är ju den att Mukwa kunde vara med och försöka påverka spelet i slutet av R1 genom att lägga en röst på Empis (som han till och med kan tänka sig att hänga baserat på Nr.1 Brynolfs tankar), men Mukwa gör inget åt saken. Varför inte? Han lajar runt och röstar K.K och Hastfer istället. Varför?
Åsikter förändras. Om du läser mina inlägg så ser du när jag släpper Empi. Att jag inte ville rösta på LJSL var för att han aldrig gjorde något knasigt. Är det något drev som luktar plast så är det det. Jag ville ju inte rösta på Empi eftersom jag trodde att han var grön. Jag trodde inte att basse var ulv heller, så nä... jag kunde liksom inte göra så mycket i slutet.
Allt det här har jag redan skrivit så du får helt enkelt gå tillbaks och läsa om alla mina inlägg om du tänker ha mig på din rödlista. Allt annat är oacceptabelt eftersom du har läst väldigt många av mina poster helt fel under hela spelet.
Vilka ulv-kombos har övriga?
Empi, Nässe och Hastfer har varit mest skumma, med Vimes på en tät tredjeplats. KK är en bubblare. De andra är gröna. Brynolf kan jag ändra uppfattning om, men än så länge känns han stabil.