Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 3

Basenanji

Postd20modernist
Vimes said:
Om jag minns rätt var gårdagens Emp-röst min första i hela spelet (det borde jag angripas för tycker jag).
Helt riktigt, my bad.

Du låg med en röst på Brynolf och bytte till LJS.
Sorry!

Sedan är jag helt övertygad av att vi hade två ulvar att välja mellan igår, så jag kan inte tycka att ditt byte var speciellt rödande.

Mukwa

Swashbuckler
Nej... vi får bara ha fel en gång till... Om inte Nässe är ulv så måste vi ta en ulv i nästa runda, och i rundan efter det för annars är det kört. Det kanske är bättre att låta väktaren vara i en runda till, men det är samtidigt väldigt risky ifall det namnet ryker den här natten. Att nässe är ulv tror jag, men om han inte är det så sitter vi i klistret skulle jag vilja påstå.

Mukwa

Swashbuckler
Om inte jag tar fel (och nu räknar jag Brynolfs röst även om den inte är fetad) så...
Men inte min ofetade :gremsmile:

Röst: Nässe

Vet inte var i drevet jag borde ligga, men jag tror inte att det är särskilt viktigt. Alla kommer vilja ha ut nässe den här rundan.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
Nej... vi får bara ha fel en gång till... Om inte Nässe är ulv så måste vi ta en ulv i nästa runda, och i rundan efter det för annars är det kört. Det kanske är bättre att låta väktaren vara i en runda till, men det är samtidigt väldigt risky ifall det namnet ryker den här natten. Att nässe är ulv tror jag, men om han inte är det så sitter vi i klistret skulle jag vilja påstå.
Så om Nässe är ulv, vem är din sista ulv? Jag tolkade dig som att Hastfer i det läget är din sista ulv.

Det ger oss (med mina alternativ inräknat) Hastfer+ Vimes-Mukwa som möjliga ulvar efter Nässes rödhet.

Mukwa

Swashbuckler
Basse said:
Jag kan gilla idén att outa Väktaren, men jag inser att det nog är dumt.
Säg så här då: Om väktaren har möjlighet att skydda siaren den här nattrundan så borde väktaren komma ut. Vi kommer inte kunna lita på väktaren i nästa runda om nässe är bybo och då har byn fuckat upp det lilla överläge som vi i byn har tillgång till.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Hastfer
Nässe
Kan du fylla i mina luckor och ge mig en uppdatering på Hastfers rödhet? Nyfiken i en strut.
Jag kopierade in mitt case i den här rundan.
Åhhh!! Tack kompis. Då får jag gå och leta lite då.
Ah, jag hittade ditt case.

Det är i mina ögon inte särledes bra, men Hastfer får väl försöka sig slingra sig ur det hela.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
Basse said:
Säg så här då: Om väktaren har möjlighet att skydda siaren den här nattrundan så borde väktaren komma ut. Vi kommer inte kunna lita på väktaren i nästa runda om nässe är bybo och då har byn fuckat upp det lilla överläge som vi i byn har tillgång till.
Väktaren må ju håll sitt bulltugg stängt.

Mukwa

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Basse said:
Varför?

Mukwa

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Ah, jag hittade ditt case.

Det är i mina ögon inte särledes bra, men Hastfer får väl försöka sig slingra sig ur det hela.
Nä, jag håller med, men det är det enda caset förutom att Nässe har lågflugit.

Basenanji

Postd20modernist
Jag tycker nog att vi kan kolla på vem som skrev och vad från fredag 13.00---->

Just då ligger Nässe illa till. Sen börjar det hända grejer.

Som jag ser det vill då Empiricus och Hastfer slänga lite mörkande blickar runtomkring sig. Bland annat försöker Empiricus få folk att nappa på att Mukwa/Recca-tjafset kanke är rödande för någonb av dem.

Det räcker IMHO för att se hur Nässe/EMP och Hastfer sitter ihop.

Brynolf

Dum fan
Mukwa said:
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
Basse said:
Varför?
Ja, varför? Det blir alltmer sannolikt att väktaren redan har kolavippat för varje runda som går, så ju förr desto bättre IMO.

Mukwa

Swashbuckler
Basenanji said:
Jag tycker nog att vi kan kolla på vem som skrev och vad från fredag 13.00---->

Just då ligger Nässe illa till. Sen börjar det hända grejer.

Som jag ser det vill då Empiricus och Hastfer slänga lite mörkande blickar runtomkring sig. Bland annat försöker Empiricus få folk att nappa på att Mukwa/Recca-tjafset kanke är rödande för någonb av dem.

Det räcker IMHO för att se hur Nässe/EMP och Hastfer sitter ihop.
Gött. Då är det väl bara att vinna det här då :gremsmile:

Brynolf

Dum fan
Vimes, kan man få en spydig kommentar på min "nässe och vimes satt i ett hårigt träd"-teori?

Brynolf

Dum fan
Mukwa said:
Basse said:
Fast sådär kan du ju inte säga, fattar du väl...

Basenanji

Postd20modernist
KAN MAN FÅ SPYDIGA KOMMENTARER PÅ MIN RÖSTSAMMANSTÄLLNING?

Det var fan det värsta jag nånsin skrivit i all varulvsspelshistoria. Och jag har ju åstadkommit en hel del hittills.... :gremsuck:

Nässe (4) Vimes, Mukwa, Basenanji, KK
Vimes (1) Nässe
Ingen röst: Brynolf, Hastfer

Såhär ska det vara:

Vimes-> Nässe

Nässe (1) Vimes

Mukwa-> Nässe

Nässe (2) Vimes, Mukwa

Nässe-> Vimes

Nässe (2) Vimes, Mukwa
Vimes (1) Nässe

Basenanji-> Nässe

Nässe (3) Vimes, Mukwa, Basenanji
Vimes (1) Nässe

Konrad-> Nässe

Nässe (4) Vimes, Mukwa, Basenanji, KK
Vimes (1) Nässe
Ingen röst: Brynolf, Hastfer

Basenanji

Postd20modernist
Nej faktiskt Mukwa, sådär kan du väl inte säga?

Utveckla snälla!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Ja, varför? Det blir alltmer sannolikt att väktaren redan har kolavippat för varje runda som går, så ju förr desto bättre IMO.
Säg så här. Det är bara väktaren som har koll på om han är kvar i spel eller ej så att lägga upp det lite snyggt åt ulvarna att väktaren kanske kolavippat är inget jag är särledes sugen på. Så länge ulvarna inte vet om väktaren är kvar i spel eller ej så blir ju sitsen svårare i och med nattmorden.

Basse måste ju väck för ulvarnas del. Annars kommer vi ju segra (förutsatt att Basse gör sin grej på ett bra vis).

Men jag kanske är knäpp.

Tanken har slagit dig att väktaren redan kolat Brynte. Jag tänker inte ta ställning till det och säga bu eller bä, men jag vet ju att du är grön. Dyker det upp en ulv här och plockar väktarmanteln så är det ju kung om väktaren är kvar i spel och inte går ut med det. Således har vi ett ännu bättre läge. Det går att fälla en ulv som claimar väktarroll och det går att skydda Basse en runda till.

Vimes

Sillkung
Brynolf said:
Vimes, kan man få en spydig kommentar på min "nässe och vimes satt i ett hårigt träd"-teori?
Helt säkert, men jag förstår det tyvärr inte riktigt. Varför borde jag och Nässe vara ulvar tillsammans?