Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 3

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Brynolf said:
Vimes, kan man få en spydig kommentar på min "nässe och vimes satt i ett hårigt träd"-teori?
Helt säkert, men jag förstår det tyvärr inte riktigt. Varför borde jag och Nässe vara ulvar tillsammans?
För att du och Mukwa inte kan vara det :gremsmile:

Brynolf, gör din grej! Lägg upp det lite snyggt så kan jag vara med och lajja lite också.

Lixom, jag har inte så mycket att gå på gällande Nässe så det vore bra att få det uppstaplat lite prydligt.

Vimes

Sillkung
Vimes said:
Brynolf said:
Vimes, kan man få en spydig kommentar på min "nässe och vimes satt i ett hårigt träd"-teori?
Helt säkert, men jag förstår det tyvärr inte riktigt. Varför borde jag och Nässe vara ulvar tillsammans?
Eller, jag förstår att det bygger på att jag bytte röst från Nässe till Emp, men jag förstår det inte. Är Nässe grön så är det förstås grönande för mig (å andra sidan var jag ju rätt ovilliga att byta, tbh), men är Nässe röd så tycker jag inte det säger så värst mycket alls. I det scenariot spelar ju mitt röstbyte ingen engentlig roll.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
För att du och Mukwa inte kan vara det :gremsmile:
Det kan väl du också förklara pedagogiskt, KK?
Det går inte att förklara pedagogiskt. Jag har för starka case mot er båda för att det skall vara rimligt. Meta-beefen är en ulvs sattyg och inte en bybo-Vimes lixom. Du tog chansen i inlägg 1 att knäcka K.K, men det fanns saker och ting som inte lirade väl med hur det hela utvecklades. Utöver den där meta-beefs rövaren har du som tidigare nämnt valt att inte nacka Empis trots goda lägen.

Mukwa´s facepalm och grönande av Empis är ju sånt som jag fått för mig ligger dåligt i fatet för en ulv.

Ni båda har ju ogillat att prata om pm-tider och sånt också. Det har jag varit lite frågande till eftersom jag själv är av en annan inställning gällande vanilla outninar. Jag ser det som en bybos uppgift att skriva att de tillhör vanillas oavsett om de är powerroller eller inte. Jag ser det också som rätt solklart av en ulv att hävda sig som en vanilla. Det här med vanilla outningar överlag är ju nått som jag troligen har fått om bakfoten eller så har jag spelet mitt spel på ett skapligt rätt sätt, men att byta strategi nu känner jag inte riktigt för.

Visst kan ni båda vara ulvar, men då är ju Nässe inte ulv.

Hänger vi Nässe och han är ulv kommer jag sätta min keps på: Mukwa eller Vimes.

Hänger vi Nässe och han är grön kommer i alla fall jag ha större problem att handskas med. Då skall Hastfer in i kakan också.

Basses roll i det hela är ju numera rätt avgörande så jag kan inte göra så mycket mer än att farta ut mina misstankar.

Vimes

Sillkung
Aha. Så problemet är alltså att du har mig Nässe och Mukwa som lika troliga ulvar? Och minst en av oss ska bort? Det känns som ett rätt delikat problem.

Men du, Hastfer då? Du verkar likt mig tycka att han känns grön, men varför ska han in i kakan om Nässe är grön? Enligt ditt resonemang borde väl jag och Mukwa vara röda om Nässe är grön? Eller?

Vimes

Sillkung
Konrad Konvalj said:
Det går inte att förklara pedagogiskt. Jag har för starka case mot er båda för att det skall vara rimligt. Meta-beefen är en ulvs sattyg och inte en bybo-Vimes lixom. Du tog chansen i inlägg 1 att knäcka K.K, men det fanns saker och ting som inte lirade väl med hur det hela utvecklades. Utöver den där meta-beefs rövaren har du som tidigare nämnt valt att inte nacka Empis trots goda lägen.
Klurigt det där med välja att nacka Empi. Enligt Brynolf (om jag fattat honom rätt) är jag röd FÖR att jag flyttade röst till Empi förra rundan.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Vimes said:
Brynolf said:
Eller, jag förstår att det bygger på att jag bytte röst från Nässe till Emp, men jag förstår det inte. Är Nässe grön så är det förstås grönande för mig (å andra sidan var jag ju rätt ovilliga att byta, tbh), men är Nässe röd så tycker jag inte det säger så värst mycket alls. I det scenariot spelar ju mitt röstbyte ingen engentlig roll.
Asså, du var ju i alla fall lite svårövertalad att flytta din röst från möjlige-ulv-Nässe till ulv-Empis till skillnad från Mukwa som valde att dyka upp 22.01 och kolla läget.

Men du har rätt i att det inte säger så mycket om dig. Just nu är du ju varken grönare eller rödare av din röstflytt. Hur det ser ut om Nässe är grön respektive röd har jag dålig koll på så jag litar på Brynolf där.

Brynolf

Dum fan
Vimes said:
Vimes said:
Brynolf said:
Just ja, du bytte FRÅN nässe, det hade jag lyckats vimsa bort. Då hade du ju lika gärna kunnat ligga kvar och" rädda" Emp i stället, på samma premisser. Nå, vill man vara envis, så kan man säga att det ju är snyggare att vara den som välter över drevet på ulven, än att vara en som ligger och röstar där sedan tidigare.

Fan, jag tänkte nog lite för snabbt. Får gå tillbaka och filura. KK får gärna förklara sin grej dock. Det skulle vara intressant att se.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Klurigt det där med välja att nacka Empi. Enligt Brynolf (om jag fattat honom rätt) är jag röd FÖR att jag flyttade röst till Empi förra rundan.
Din flytt ger dig ju nått form av grönaktigt skimmer som sagt var, men det grönar ju inte med tanke på att jag tycker att du hör samman med Empis från tidigare rundor.

Hur som så är nog det bästa att Brynolf stakar ut läget här så att vi inte behöver chansa på hur vi skall tolka honom och tro att vi förstår rätt.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
Din flytt ger dig ju nått form av grönaktigt skimmer som sagt var, men det grönar ju inte med tanke på att jag tycker att du hör samman med Empis från tidigare rundor.

Hur som så är nog det bästa att Brynolf stakar ut läget här så att vi inte behöver chansa på hur vi skall tolka honom och tro att vi förstår rätt.
Nä, sorry, jag tror jag goofat. Det bxkfkr fkfbfbn dbd skitmobil. Jag återkommer

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
KK får gärna förklara sin grej dock. Det skulle vara intressant att se.
Jag har förklarat alla mina grejer. Hur det står till med rödningar/gröningar baserat på röstflytter har jag väldigt dålig koll på. Jag är ett nöt där om du hade väntat dig nått givande gällande sånt.

Det jag kan köpa är att Vimes flytt ger ett grönt skimmer, men är Nässe ulv så ger det ett semibrunt skimmer för att Vimes vill ge sig ett semigrönt skimmer genom att fälla avgörande rösten på en ulv.

Åh andra sidan ligger Mukwa kvar och så vidare. Det är lite dina jaktmarker det här Brynolf..

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Aha. Så problemet är alltså att du har mig Nässe och Mukwa som lika troliga ulvar? Och minst en av oss ska bort? Det känns som ett rätt delikat problem.

Men du, Hastfer då? Du verkar likt mig tycka att han känns grön, men varför ska han in i kakan om Nässe är grön? Enligt ditt resonemang borde väl jag och Mukwa vara röda om Nässe är grön? Eller?
Alltså, jag tror ju inte att ni båda är röda tillsammans men finns det någon som vill att jag skall tro det och lägger upp ett vättigt case för Empis-Mukwa-Vimes så är jag game on.

Annars så kan ju du, Vimes lägga upp ett fett case med dina ulvar som är kopplade till Empis. Det skulle nog göra saker och ting lättare med tanke på att jag tycker Mukwa´s case mot Hastfer/Nässe inte är det bästaste av case.

Att inte Mukwa vill ha in dig i ett case är lixom rätt klurigt för mig i alla fall. Jag vet inte vad det signalerar och känner nu att det bästa vore om alla tänkbara ulvar lade upp sina case´s till höger och vänster så det finns nått fast att ta på.

Nässe

Myrmidon
Det känns dumt att hålla på det här längre. Jag är väktare. Min tanke var från början och ganska länge att hålla mig i bakgrunden och försöka inte få så mycket fokus. Det har ju gått sådär.... Jag förvånades av Basenanjis tidiga outning (även om jag inte var inloggad när det skedde) och ville få honom att prata lite eftersom jag funderade på hur jag skulle göra med min roll. Sen var det kanske korkat att låtsas som om jag inte vet att en klassiker innehåller power-roller, och man ska inte ljuga som bybo, men det fanns inget annat sätt att förklara mitt intresse för det hela utan att dra till mig misstankar från ulvarna.

Därav mina tankar kring KKs erfarenheter av att gå ut med power-roller, men "instruktioner" att vi inte skulle göra det. jag har faktiskt aldrig tidigare haft en sådan roll, och tänker generellt att man ska vänta så länge som möjligt. Tyckte det var skumt att be folk prata om power-roller i första inlägget...

Hur jag har väktat tänker jag inte berätta förrän på onsdag om röstläget ser likadant ut.

Jag har inte direkt slösat med brödsmulorna men det finns en endaste här i denna rundan:

För övrigt tänker jag att läget just nu handlar om att skydda di gröne, så vi inte överilat ploackar ut någon. Tycker det känns bra att det i början av tråden pratas om nya tag, och att ta det lite lugnt och analysera. All for that!
Min ulv numero uno är fortfarande Vimes.

I övrigt blev jag j-vligt frustrerad först att Basenanji inte siat mig, men jag kan också förstå tanken utifrån att jag inte bidragit ett skit till byn so far, och att det var viktigare att gröna en person som är viktig som bybo och hal som ulv.

Brynolf

Dum fan
Jag kommer nog vara ganska frånvarande resten av dan fram till i morgon kväll. Men KKs ide är sund: fram med listor från samtliga! UP"listor eller vadgelst.

Mukwa

Swashbuckler
Jag har Vimes och KK som runner ups, så nog vill jag ha in Vimes i ett case, men jag ser inte vad det skulle vara mer än det jag skrivit (lågflygande mellanmjölk med sur lukt).

Mukwa

Swashbuckler
Haha! hahahaha! haha? :gremshocked:

Så jävla bra om det är du som är väktare! Då avskriver vi dig och får... tada:

KK
Vimes
Hastfer
Mukwa

Brynolf
Basse
Nässe

50% att vi tar en ulv alltså. och 33% att vi får ett rött namn levererat från Nässe nästa runda. Check.

Röst: Hastfer/Vimes/KK

Sad face för att du inte har några smulor annat än i den här rundan, den gör ju ingen som helst nytta. Vågar vi verkligen tro dig?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nässe said:
Hur jag har väktat tänker jag inte berätta förrän på onsdag om röstläget ser likadant ut.
Vifåse säger då jag.

Men. Okay vi har en väktare. Dags att börja jobba byn!

Vad är ditt case mot Vimes? Vem är Vimes siste ulvkompis?

Alla rätt på det här nu Nässe.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
50% att vi tar en ulv alltså. och 33% att vi får ett rött namn levererat från Nässe nästa runda. Check.
Check. Nej.

33% chans att vi får ett rött namn levererat av Basse det köper jag.

Sen har jag nog lite följd frågor till dig Mukwa.

Hur ser dina case ut mot K.K-Vimes-Hastfer??

Jag har sätt ditt case mot Hastfer och det är ju inte mycket att hänga i julgran.

Ditt case mot Vimes? Öh, mellanmjölks-spel är vad du har eller?

Mukwa

Swashbuckler
Så här nu då:

Mukwa - Alltid grön
KK - varulv by default.
Vimes - siad röd
Hastfer - hängd, grön

Eller så här
Mukwa - Alltid grön
KK - Siad grön
Vimes - varulv by default
Hastfer - hängd röd

Eller så här
Mukwa - Alltid grön
KK - Siad röd
Vimes - glad bybo
Hastfer - hängd röd

Det bästa för oss vore egentligen om vi hänger en bybo den här rundan och Basse siar en bybo. Då vinner vi med 100% säkerhet. Det tråkiga är att vi inte riktigt kan lita på att basse siar en bybo eftersom det är 50% (33% eller 66% beroende på vem vi hänger). Att hänga en ulv här kan innebära att vi har otur och tvingas hänga de kvarvarande två byborna innan vi har kommit på att vi hade fel, och då förlorar vi.

Så, vem ska dingla? Jag skiter i vilket. Jag kan dingla precis lika gärna som jag ser Vimes, KK eller Hastfer dingla. Byn kommer ändå vinna det här nu.

Nässe

Myrmidon
Jag ska återkomma innan onsdag med case och så, hinner inte mer ikväll.

Såhär:

Vimes spelar jävligt hoppigt, skäller och gapar för att nästa stund gosa och hålla på. Jag har läst om hans långa inlägg och jag tycker fortfarande att jag drar den enda rimliga slutsatsen: att blajar för att gosa in sig med folk. Sen har han ju varit på mig som fan, och det är kanske inte så rödande i och för sig.

Sen är det Mukwa/ KK- som jag är darrig i just nu. Mukwa har jag knappt tagit ställning till, känner jag nu, så det måste jag göra.

Återkomemr :gremsmile: