Det känns dumt att hålla på det här längre. Jag är väktare. Min tanke var från början och ganska länge att hålla mig i bakgrunden och försöka inte få så mycket fokus. Det har ju gått sådär.... Jag förvånades av Basenanjis tidiga outning (även om jag inte var inloggad när det skedde) och ville få honom att prata lite eftersom jag funderade på hur jag skulle göra med min roll. Sen var det kanske korkat att låtsas som om jag inte vet att en klassiker innehåller power-roller, och man ska inte ljuga som bybo, men det fanns inget annat sätt att förklara mitt intresse för det hela utan att dra till mig misstankar från ulvarna.
Därav mina tankar kring KKs erfarenheter av att gå ut med power-roller, men "instruktioner" att vi inte skulle göra det. jag har faktiskt aldrig tidigare haft en sådan roll, och tänker generellt att man ska vänta så länge som möjligt. Tyckte det var skumt att be folk prata om power-roller i första inlägget...
Hur jag har väktat tänker jag inte berätta förrän på onsdag om röstläget ser likadant ut.
Jag har inte direkt slösat med brödsmulorna men det finns en endaste här i denna rundan:
För övrigt tänker jag att läget just nu handlar om att skydda di gröne, så vi inte överilat ploackar ut någon. Tycker det känns bra att det i början av tråden pratas om nya tag, och att ta det lite lugnt och analysera. All for that!
Min ulv numero uno är fortfarande Vimes.
I övrigt blev jag j-vligt frustrerad först att Basenanji inte siat mig, men jag kan också förstå tanken utifrån att jag inte bidragit ett skit till byn so far, och att det var viktigare att gröna en person som är viktig som bybo och hal som ulv.