Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 3

Konrad Konvalj

Myrmidon
Okay.

Nässe drar väktar-kortet.

1. Nässe är Väktare
2. Nässe är ulv

Det är lixom det vi måste ta ställning till.

Ulv kombos:

Empis+Mukwa/Vimes/K.K/Hastfer

Jag stryker mig själv från listan.

Empis+Mukwa/Vimes
Empis+Mukwa/Hastfer
Empis+Vimes/Hastfer

Jag har troligen redan deklarerat att jag inte riktigt fixar Mukwa/Vimes som en ulkombo så då återstår kombos med Empis+Vimes/Hastfer eller Empis+Mukwa/Hastfer.

Jag kan inte riktigt köpa någon av dessa så jag lutar åt att Nässe är en röd julegris som kollat av läget och fått det bekräftat att det inte finns en väktare kvar i spel. Kanske med hjälp av Brynolfs och mitt lajjande.

Att Nässe lägger trycket på Vimes. Vad betyder det?

Att hänga en Väktare är ju ett sånt där typiskt läge som inte byn vill ha. Det betyder alltså att vi måste släppa Nässe den här rundan, men plockar vi fel då och Nässe är en ulv då ligger vi väl rätt brunt till? Hjälp mig med det!

Plockar vi Vimes som Nässe så fint lägger upp och han är grön så måste vi ju ställa frågan nästa runda också. Fnuk.

Just nu på rak arm så måste jag nog dra gut shot kortet och rösta Mukwa för att det känns bäst i magen. Eller så tar alla bybor fram sitt superspel och visar att de verkligen är bybor lixom. Nässes outning bör ju betyda seger om det är av sanning, men lixom. Nässe låg brunt ut förra rundan och passade på att inte förtälja sin hemlighet då. Nu har Mukwa lagt upp det snyggt att väktaren skall fram och skydda Basse och det är ju så mycket bullshit.

Röst: Mukwa

Ulvar-->Nässe+Mukwa ge mig! Säg emot mig lägg upp era tankar, spela byboigt! Do it.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
Så, vem ska dingla? Jag skiter i vilket. Jag kan dingla precis lika gärna som jag ser Vimes, KK eller Hastfer dingla. Byn kommer ändå vinna det här nu.
Är jag trög eller?

Okay! Du har alla rätt Mukwa. Vi hänger dig och vinner ändå trots att du är bybo. Nice. Vad väntar vi på. Rösta på dig själv så slipper du bygga ihop case och pussla ihop spelare med Empis.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
50% att vi tar en ulv alltså. och 33% att vi får ett rött namn levererat från Nässe nästa runda. Check.
Så här nu då:

Mukwa - Alltid grön
KK - varulv by default.
Vimes - siad röd
Hastfer - hängd, grön

Eller så här
Mukwa - Alltid grön
KK - Siad grön
Vimes - varulv by default
Hastfer - hängd röd

Eller så här
Mukwa - Alltid grön
KK - Siad röd
Vimes - glad bybo
Hastfer - hängd röd

Det bästa för oss vore egentligen om vi hänger en bybo den här rundan och Basse siar en bybo. Då vinner vi med 100% säkerhet. Det tråkiga är att vi inte riktigt kan lita på att basse siar en bybo eftersom det är 50% (33% eller 66% beroende på vem vi hänger). Att hänga en ulv här kan innebära att vi har otur och tvingas hänga de kvarvarande två byborna innan vi har kommit på att vi hade fel, och då förlorar vi.

Så, vem ska dingla? Jag skiter i vilket. Jag kan dingla precis lika gärna som jag ser Vimes, KK eller Hastfer dingla. Byn kommer ändå vinna det här nu.
Åh just det!

Vaddå siad grön/röd.

Hur i satan kan du veta att Nässe lyckas skydda Basses arsle? Nä, Mukwa det är fan IG.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Jag kommer nog vara ganska frånvarande resten av dan fram till i morgon kväll. Men KKs ide är sund: fram med listor från samtliga! UP"listor eller vadgelst.
Brynolf! Du får verkligen inte dra nu.. Du måste pussla ihop den här outningen och få rätsida på kaos.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
Basse siar en bybo. Då vinner vi med 100% säkerhet. Det tråkiga är att vi inte riktigt kan lita på att basse siar en bybo eftersom det är 50% (33% eller 66% beroende på vem vi hänger). Att hänga en ulv här kan innebära att vi har otur och tvingas hänga de kvarvarande två byborna innan vi har kommit på att vi hade fel, och då förlorar vi.
Har Basse någon form av immunitet mot nattmord? Vad är det jag inte förstår här Mukwa.

Okay, du litar inte på att Basse prickar rätt, 33% eller 66% beroende på vem vi hänger, men det är garanti på att Basse kan sia överhuvudtaget. Det är ju världsfrånvänt att från ingenstans plötsligt sitta på en stol och säga att vår super-väktare som inte fixat biffen tidigare kan skydda Basse överhuvudtaget. Detta innan ens super-väktare-Nässe har förtäljt hur han har använt sin power tidigare.

Att hänga en ulv är vad vi skall göra.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Jag kommer nog vara ganska frånvarande resten av dan fram till i morgon kväll. Men KKs ide är sund: fram med listor från samtliga! UP"listor eller vadgelst.
Brynolf! Du får verkligen inte dra nu.. Du måste pussla ihop den här outningen och få rätsida på kaos.
Jag är här och försöker läsa en avhandling samtidigt som jag drar kablar och funderar på hur trovärdig väktar-grisen är. Fan, jag hade ställt in mig på att Vimes och Nässe passade bra ihop men nu brakar hela det bygget samman. Jag kanske kommer på nåt bra umder kvällen men ska tyvärr sova ovanligt tidigt.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Jag är här och försöker läsa en avhandling samtidigt som jag drar kablar och funderar på hur trovärdig väktar-grisen är. Fan, jag hade ställt in mig på att Vimes och Nässe passade bra ihop men nu brakar hela det bygget samman. Jag kanske kommer på nåt bra umder kvällen men ska tyvärr sova ovanligt tidigt.
Hade inte Basse siat dig grön så hade jag hängt dig Brynte :gremsmile: Gå och lägg dig du, det är ju långt innan hängning.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nässe said:
Sen är det Mukwa/ KK- som jag är darrig i just nu. Mukwa har jag knappt tagit ställning till, känner jag nu, så det måste jag göra.
Okay. Så efter Vimes är det Mukwa/K.K. Vart har du Hastfer? Vad har du för grönt på honom? Du grönade honom redan förra rundan om jag inte är ute och cyklar och då hade du K.K som great ulf.

Vimes var väl en kandidat då också om jag inte minns fel.

Ditt väktarskap må ifrågasättas Nässe. Varför höll du igen trynet då? Det är inte hållbart Nässe.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Nu har jag nöördrage på Mukwa..Jag som tänkte hålla på United ikväll, men nu skiter jag i det! Heja City!

Närå. Så här va.

Mukwa drar sitt snack om att väktaren visst skall kliva fram och rädda Basses skinn.

Han vet ju att han själv inte är Väktare och har ju med principen: outning av vanilla eller i närheten = bybo utan powerroll.

Mukwa har påpekat att Vimes troligen outat lite vanilla och Hastfer har ju uppenbarligen outat vanilla.

Kvar blir Brynolf och K.K.

Brynolfs svar att väktaren troligen tjillevippat är ju nått som jag inte alls gillar, men det kan jag ju inte skriva. Jag hoppades så klart fallet inte är så och hoppas att Brynolf är väktaren för jag är det ju inte.

Näha. Nu har vi inga spelare kvar som kan vara väktare så då passar Nässe på att kliva fram. Mukwa gör sin grej och den grejen ser ju inte bra ut för fem spänn. Det finns bra med luckor i Mukwas tankar här när han till och med är villig att hänga bybor före ulvar för annars är det kört?

Nä. Nu må jag koppla ur mig själv och heja på City istället.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Så här vinner vi:

Basse-Siare
Nässe-Väktare
Brynolf-Grön

K.K-Hastfer-Mukwa-Vimes

Vi hänger Mukwa så får jag sinnesfrid.

Överlever Basse natten och ingen dör så har Väktar-Nässe gjort sitt jobb. Avlider den gode Basse så är Väktar-Nässe scum.

Okay. Då har vi koll på Nässe. Det ända han kan göra för att överleva är att skydda Basse. Givet så kommer han inte göra det eftersom han inte kan det. Däremot kan Nässe påstå att han skyddade sig själv, men det kommer ju inte hjälpa. Han kan också säga att han inte fick skydda Basse men det kommer inte hjälpa. Är Basse död och Nässe kvar i spel så är han ulv.

Således kommer vi att tappa två spelar den här rundan.
-Basse
-Mukwa

Mukwa då? Nä, det spelar ingen roll vad Mukwa är. Hänger vi Mukwa och han är bybo så får vi ändå ett kvitto på Nässe så då hinner vi med åh hänga Nässe nästa runda.

Kvar i den rundan är:
Grön-Brynolf
"Väktar" Nässe
K.K-Hastfer-Vimes

Vi hänger då "Väktar" Nässe och har vunnit om Mukwa var röd. Om inte så hänger vi Nässe ändå och kvar i slutrundan har vi:

Öh, ponera att Grön-Brynolf nackas så har vi Hastfer-Vimes-K.K kvar. Klart och betalt. Vi hänger Vimes och saken är biff.

Okay. Det är en bra plan. Mukwa är scum så han skall dingla före väktar-Nässe.

Hastfer

Warrior
Nässe said:
Det känns dumt att hålla på det här längre. Jag är väktare.
"Men det smakar ju inte mango, vem sa att det skulle smaka mango? Det är ju en superbluff!"

Jag hoppas det är sant men jag har jävligt svårt att köpa det. Iaf såhär på en gång.

Iof, innan tänkte jag säga att det är jävligt märkligt att du satt tyst i slutröstningen för att "det är kört ändå då" medans du är aktiv nu i R3.

Sen tänkte jag mjo men det kanske försvarar varför du är mer aktiv nu.
Men det försvarar ju absolut INTE varför du sitter och är tyst i R2 slutskedet. Är du bybo och framförallt väktare borde du försökt med någonting för att inte bli utröstad.

Nåja, jag får helt enkelt gå på de du säger denna runda :gremsmile:

Nu hade jag tänkt försvara min byboroll så gott jag kan.
Om Nässe talar sanning är det alltså Hastfer,K.K,Vimes och Mukwa vi ska finna ulvarna bland.

Då vill jag börja med 2 frågor.

Har spelat dåligt som bybo (framstår röd)? Eller...
Har jag spelat dåligt som ulv?

Saker som kan ses som ulviga på mig:
Jag visste ju såklart inte Recca var grön, dåligt formulerad mening kanske, knappt det.

Mukwa said:
Det här:
Blir jag inte hängd och ulvarna tror att avhoppet skedde pga siar/väktar-roll blir jag nattmördad inom kort.
och det här:
Hur som är jag vanilla eller vad ni nu brukar säga. Hur jag ska kunna bevisa det den här rundan vet jag inte.
gör att du resonerar utifrån två olika roller just nu. Det är inte särskilt byboigt.
Jag är vanilla, nu är alla roller ute på bordet. Jag ville inte att byn skulle hänga en bybo och jag ville inte gärna bli nattmördad. Nu, en bit in i spelet förstår jag att man inte skriver så, är jag vanilla är det ju bättre ulvarna får nattmörda mig än att den riktige väktaren/siaren blir bragd om livet.
Vad var det, mitt 3dje inlägg i mitt första varulvspel? Det är ju mer orutin än ulvigt.
Alltså jag kankse har missat hela poängen ändå med vad som är ulvigt där men nu har det gått för många rundor för att lära den här hunden att sitta. Isåfall förblir jag oförstående.

Min första röst lade jag på Empi. Som var bevisat ulv. Är det ett standard drag bland ulvar?
Isåfall, kom jag på det själv? eller fick jag pm av en ulvfrände som tyckte det var en bra move?

Jag har säkert gjort några mer knasiga saker men borde jag inte då fått ett pm av mina allierade där de säger åt mig att för fan skärp dig, du verkar jävligt ulvig nu?

Fast det kanske är bra om jag framstår ulvigt? Så att de kan framstå som goda bybor när de "offrar" mig.

Vänta, Empis blev ju utröstad av sina egna. En iallafall om Mukwa skulle visa sig vara röd.

Det verkar ju finnas en hel del ulvigt över mig, iaf om du frågar Mukwa. Varför går de då inte på mig när Emp är på tapetern?

Varför blir inte jag nattmördad? För att dra en fotbollsterm så har jag blivit ulvarnas 12e spelare och de jäser nog på varje inlägg som kommer från Hastfer.

En sista sak.
Mitt tänk på att finna ulvar har mer ellre mindre gått ut på att försöka hitta de som hoppar på ersättarrollen.
Alltså kort och gott, de som hoppade på mig och fortsatte med det.
Jag va ju halvröd redan innan jag entrade spelet och det har ju hållit i sig so far.

Att Emp va med på min ulvlista i R2 va pga kopplingarna till Mukwa, som hade kört på mot mig.
Nässe för inaktivitet och en tokgröning av mig.
En skön kombo.

Men för att den ska va skön och vettig ska det ju va 100% korrekt. Nu är Nässe väktare.

Kvar är ändå Emp/Mukwa banden så därför lägger jag "hämndrösten" igen, tillsvidare.

Röst Mukwa

Konrad Konvalj

Myrmidon
Och Mukwa! Du har fan helt rätt. Byn vinner hur vi än gör. Om jag äter katt eller inte så vinner byn. Är Nässe vår väktare så kan vi med gott mod nacka dig och ändå vinna trots att du är bybo. Då har vi ju en väktare på riktigt och då kommer vi verkligen att få ett resultat från Basses sieri och då kan vi vi med lätthet vinna ohotat.

Nice!

Röst: Mukwa, Mukwa, Mukwa

Konrad Konvalj

Myrmidon
Hastfer said:
Dåligt som bybo, men du framstår ju inte som röd. Du framstår som lite fumlig, tafatt och har ingen aning om vad du egentligen skall göra som en bybo.

Hastfer

Warrior
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:
Dåligt som bybo, men du framstår ju inte som röd. Du framstår som lite fumlig, tafatt och har ingen aning om vad du egentligen skall göra som en bybo.
Nailed it!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Hastfer said:
Min första röst lade jag på Empi. Som var bevisat ulv. Är det ett standard drag bland ulvar?
Isåfall, kom jag på det själv? eller fick jag pm av en ulvfrände som tyckte det var en bra move?

Jag har säkert gjort några mer knasiga saker men borde jag inte då fått ett pm av mina allierade där de säger åt mig att för fan skärp dig, du verkar jävligt ulvig nu?

Fast det kanske är bra om jag framstår ulvigt? Så att de kan framstå som goda bybor när de "offrar" mig.

Vänta, Empis blev ju utröstad av sina egna. En iallafall om Mukwa skulle visa sig vara röd.
Vad menar du här? Mukwa har mig veterligen inte röstat på Empis.

Hastfer

Warrior
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:

Nej, Mukwa, Recca och Emp rösta på Nässe om jag tolkade röstresultaten rätt.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:

Läs med andra ögat så fattar du nog :gremwink:

Angående Nässe... Visst, vi kan inte hänga honom idag. Men det är på jefligt lösa boliner han hänger. Han var den överlägset mest misstänkte och skulle definitivt hängas idag. Så varför inte dra en tokchans? I värsta fall får ulvarna fram vem väktaren är, och om ingen sådan kommer fram klarar Nässe sig kvar längre.

Gruffgruff... Tja, vad gör man nu då?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Hastfer said:
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:
Nej, Mukwa, Recca och Emp rösta på Nässe om jag tolkade röstresultaten rätt.
Empis blev hängd av: K.K-Brynolf-Vimes-Hastfer-Basse-Nässe

Läs igen vad du skriver så får vi se vad du får ut av det hela och om du kan tolka min undran på annat sätt.

Pling
1-0 City

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:

Angående Nässe... Visst, vi kan inte hänga honom idag. Men det är på jefligt lösa boliner han hänger. Han var den överlägset mest misstänkte och skulle definitivt hängas idag. Så varför inte dra en tokchans? I värsta fall får ulvarna fram vem väktaren är, och om ingen sådan kommer fram klarar Nässe sig kvar längre.

Mitt andra öga kolla på Mukwa så jag fattar inte ändå uppenbarligen.

Hur vi skall göra? Läs min manual Brynolf så vinner vi.

Brynolf

Dum fan
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:

Mitt andra öga kolla på Mukwa så jag fattar inte ändå uppenbarligen.

Hur vi skall göra? Läs min manual Brynolf så vinner vi.
Fast din manual hänger väl på att Nässe är grön om jag fattade rätt. Och att du är det. Och att Hasse är det. Mycket häng med andra ord.

Ok, just Nässe får vi nog klarhet i nästa runda.

Ööö, sorry att jag inte är till nån nytta just nu, jag har alldeles för mycket dynga mellan örona. Bööhöööhö. Kuk-Vimes som ska busta mina fina teorier. Jag ska allt sätta dit dig!