Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 3

Hastfer

Warrior
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Hastfer said:
Min första röst lade jag på Empi. Som var bevisat ulv. Är det ett standard drag bland ulvar?
Isåfall, kom jag på det själv? eller fick jag pm av en ulvfrände som tyckte det var en bra move?

Jag har säkert gjort några mer knasiga saker men borde jag inte då fått ett pm av mina allierade där de säger åt mig att för fan skärp dig, du verkar jävligt ulvig nu?

Fast det kanske är bra om jag framstår ulvigt? Så att de kan framstå som goda bybor när de "offrar" mig.

Vänta, Empis blev ju utröstad av sina egna. En iallafall om Mukwa skulle visa sig vara röd.
Vad menar du här? Mukwa har mig veterligen inte röstat på Empis.
Läs med andra ögat så fattar du nog :gremwink:

Angående Nässe... Visst, vi kan inte hänga honom idag. Men det är på jefligt lösa boliner han hänger. Han var den överlägset mest misstänkte och skulle definitivt hängas idag. Så varför inte dra en tokchans? I värsta fall får ulvarna fram vem väktaren är, och om ingen sådan kommer fram klarar Nässe sig kvar längre.

Gruffgruff... Tja, vad gör man nu då?
Mitt andra öga kolla på Mukwa så jag fattar inte ändå uppenbarligen.

Hur vi skall göra? Läs min manual Brynolf så vinner vi.
Om mukwa är röd är det en, den andre ulven. Är mukwa grön är det två.

Nu är jag så trött att jag tror jag gjort fel. Men det är nog rätt

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Fast din manual hänger väl på att Nässe är grön om jag fattade rätt. Och att du är det. Och att Hasse är det. Mycket häng med andra ord.

Ok, just Nässe får vi nog klarhet i nästa runda.

Ööö, sorry att jag inte är till nån nytta just nu, jag har alldeles för mycket dynga mellan örona. Bööhöööhö. Kuk-Vimes som ska busta mina fina teorier. Jag ska allt sätta dit dig!
I min manual är Nässe röd. Är han grön vinner vi med all säkerhet för då har vi Basse kvar en runda till.

Mukwa

Swashbuckler
Hur i satan kan du veta att Nässe lyckas skydda Basses arsle? Nä, Mukwa det är fan IG.
Därför att ulvarna inte kan göra annat än att ta ut nässe och nässe kan inte göra annat än att skydda basse. Enkelt. Ulvarna kan ju få försöka ta ut basse, men tror du på allvar att de vågar? Jag vet att en väktare ser till att skydda siaren. Och vad ger det oss att spekulera i det, KK? Du verkar lite väl intresserad av att reda ut hur nässe har skyddat folk. Det bryr vi oss inte om i byn. Det enda vi bryr oss om är att väktaren kommer skydda siaren.

Mukwa

Swashbuckler
Nässe said:
Hastfer said:
Jag tror Nässe drar i sista livlinan, hoppas att Basse siat någon annan och försöker gröna sig med detta uttalande.
Jag hoppas och tror att Basenanji siat mig. Tänker inte resonera mer kring sådant.
Det här är dock jävligt oroväckande, Nässe. Varför hoppas du på det? Du har ju haft en fribiljett hela spelet om du är väktare...

Mukwa

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Brynolf said:
Vimes, kan man få en spydig kommentar på min "nässe och vimes satt i ett hårigt träd"-teori?
Helt säkert, men jag förstår det tyvärr inte riktigt. Varför borde jag och Nässe vara ulvar tillsammans?
För att du och Mukwa inte kan vara det :gremsmile:

Brynolf, gör din grej! Lägg upp det lite snyggt så kan jag vara med och lajja lite också.

Lixom, jag har inte så mycket att gå på gällande Nässe så det vore bra att få det uppstaplat lite prydligt.
Det här Mukwa-Vimes kan inte vara ulvar ihop är det ulvigaste som någon kan säga i det här skedet egentligen. Det är auto-vinst för ulvarna om byn går på det och KK "hade fel". KK är inte byn längre. Basse, Brynolf och Nässe är byn nu. Det känns bättre för mig.
KK och Hastfer sitting in a tree... KK har inte gjort annat än att försvara Hastfer. KK som ulv skulle kanske inte lägga ned jättestort fokus på en sådan grej, men nu ska vi också tänka på att Hastfer aldrig har spelat förut och KK har känt att han har behövt stötta Hastfer... Brynolf, hur mycket wifom är det här?

Vimes har inte spelat sitt bybospel. Han har inte ens varit intresserad av att göra det. Är det för att Vimes har varit bybo lite för länge och känner att han har tröttnat, eller är det för att han inte är bybo? Varför tröttna nu liksom? Den som har flest spel innanför västen, den som har haft den mest vägledande rösten i byn av alla... Varför tröttna nu?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
Hur i satan kan du veta att Nässe lyckas skydda Basses arsle? Nä, Mukwa det är fan IG.
Därför att ulvarna inte kan göra annat än att ta ut nässe och nässe kan inte göra annat än att skydda basse. Enkelt. Ulvarna kan ju få försöka ta ut basse, men tror du på allvar att de vågar? Jag vet att en väktare ser till att skydda siaren. Och vad ger det oss att spekulera i det, KK? Du verkar lite väl intresserad av att reda ut hur nässe har skyddat folk. Det bryr vi oss inte om i byn. Det enda vi bryr oss om är att väktaren kommer skydda siaren.
Är det allt du har att komma med Mukwa? Det finns spaltmeter av text att svara upp till och du väljer det här?

Väktaren-Nässe ryker säger du. Ja då har vi en enorm fördel eftersom Basse är kvar i spel.

Ryker inte Väktare-Nässe så har vi en ulv där.

Att hänga Väktare-Nässe är inte ett alternativ hur mycket ulv han än är eftersom det visar sig nästa runda ändå.

Det grönar ju inte dig om Väktare-Nässe nattmördas direkt så det är väl lika bra att fimpa dig den här rundan och låta Basse sköta siandet till nästa runda, och få ett kvitto på ännu en bybo eller en ulv så vi har segern i hand.

Väktare-Nässe är ju ulv för den delen så det vore väl finurligt om han nackades av ulvarna för att skapa någon form av sista liten chans att Basse siar fel snubbe, men det kommer inte hjälpa dig Mukwa. Jag kanske inte tänker klart, men du får nog gräva lite djupare om du vill få mig hängd Mukwa.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
KK har inte gjort annat än att försvara Hastfer. KK som ulv skulle kanske inte lägga ned jättestort fokus på en sådan grej, men nu ska vi också tänka på att Hastfer aldrig har spelat förut och KK har känt att han har behövt stötta Hastfer...
Åh herre min ge.

Du tror inte jag skulle ha skött det med ett pm till en ulv vän?

Mukwa

Swashbuckler
Nu har Mukwa lagt upp det snyggt att väktaren skall fram och skydda Basse och det är ju så mycket bullshit.

Röst: Mukwa

Ulvar-->Nässe+Mukwa ge mig! Säg emot mig lägg upp era tankar, spela byboigt! Do it.
Ja, jag kan säga emot det här tankesättet. Jag ville ha ut Nässe framför Empi förra rundan. Om jag nu skulle ligga på en av mina ulvkompisar borde jag väl rimligtvis ha legat på den sidan som vann (så som Vimes lyckades göra)? Och även om du hänger mig så kommer det ju ändå inte säga något om Nässes väktarclaim. Han har ju inte gjort något ställningstagande till mig under hela spelet. Om Nässe är ulv så... ja, då säger det väl ändå att jag är grön? Så nä. Du får inte ha Nässe och mig som ulvar ihop för mig. Det funkar inte.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
Det här Mukwa-Vimes kan inte vara ulvar ihop är det ulvigaste som någon kan säga i det här skedet egentligen.
Varför är det ulvigt? Sen om du läser mina poster så vill jag gärna veta om jag är ute och cyklar när jag kommenterar det. Vimes har varit på mig några gånger, men du väntar tills nu Mukwa? Vad är grejen?

Nu finns det ju hur många möjligheter som helst att du och Vimes är ulvar i och med Väktar-Nässe, men det är bybovinst vilket som.

1. Du dinglar nu
2. Nässe visar om han är Väktare, om inte dinglar han nästa
3. Är Nässe väktare dinglar Vimes därpå och då har vi även lite kvitton från Basse i och med att Nässe var vår väktare

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
Nu har Mukwa lagt upp det snyggt att väktaren skall fram och skydda Basse och det är ju så mycket bullshit.

Ulvar-->Nässe+Mukwa ge mig! Säg emot mig lägg upp era tankar, spela byboigt! Do it.
Ja, jag kan säga emot det här tankesättet. Jag ville ha ut Nässe framför Empi förra rundan. Om jag nu skulle ligga på en av mina ulvkompisar borde jag väl rimligtvis ha legat på den sidan som vann (så som Vimes lyckades göra)? Och även om du hänger mig så kommer det ju ändå inte säga något om Nässes väktarclaim. Han har ju inte gjort något ställningstagande till mig under hela spelet. Om Nässe är ulv så... ja, då säger det väl ändå att jag är grön? Så nä. Du får inte ha Nässe och mig som ulvar ihop för mig. Det funkar inte.
Det spelar ingen roll om du är bybo, vi vinner ändå Mukwa. Det är nått du själv har räknat ut och jag föredrar att vinna med någon form av flagga i topp och inte hänga väktaren i skede 1 utan avvakta och se resultatet.

Alltså, jag kan tänka mig Vimes den här rundan och dig i nästa eller den därpå, men i och med ditt utspel efter Nässes outning så är det ju klappat och klart att du har en luden svans.

Mukwa

Swashbuckler
Kon-man Klavertramp said:
Detta innan ens super-väktare-Nässe har förtäljt hur han har använt sin power tidigare.
Nässe ska inte snacka om sin power tidigare överhuvudtaget. Vetskapen om att väktaren är kvar i byn räcker för att ulvarna kommer plocka väktaren i nattfasen. De har inget val. På samma sätt som Nässe inte har något annat val än att skydda Basse. Vi ska inte spekulera i några nattmord och vi ska inte spekulera i vem Nässe har skyddat när. Vi ska helt enkelt bara utgå från att Nässe kommer göra sitt jobb.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
Kon-man Klavertramp said:
Detta innan ens super-väktare-Nässe har förtäljt hur han har använt sin power tidigare.
Nässe ska inte snacka om sin power tidigare överhuvudtaget. Vetskapen om att väktaren är kvar i byn räcker för att ulvarna kommer plocka väktaren i nattfasen. De har inget val. På samma sätt som Nässe inte har något annat val än att skydda Basse. Vi ska inte spekulera i några nattmord och vi ska inte spekulera i vem Nässe har skyddat när. Vi ska helt enkelt bara utgå från att Nässe kommer göra sitt jobb.
Hell no!

Väktar-Nässe har ju fatalt misslyckats med sina tidigare manövrar och hela förra rundan satt han tyst som en mus och var centimeter från hängning. Hade det inte varit hårt övertalande och två röster varav (minst) en rättskaffens bybo i Basse som tiltat över så hade Nässe rykt förra rundan.

Hur förklarade han det movet? Inte som en väktare i alla fall.

Nässes kort skall ut på bordet. Vad spelar det för roll menar du?

Väktar-Nässes ända chans är att rädda livet på Basse så att vi får ett utslag nästa runda. Allt annat är rödande för Nässe så det är klart allt skall upp på bordet.

Mukwa

Swashbuckler
Det finns bra med luckor i Mukwas tankar här när han till och med är villig att hänga bybor före ulvar för annars är det kört?
Ja, luckan är som sagt att Basse måste sia ett grönt namn samtidigt som vi hänger en grön spelare vilket vi inte kan garantera. Därför måste vi förstås hänga en ulv. Det skrev jag ju :gremsmile: Att jag sedan skrev att jag inte bryr mig om jag blir hängd var övermod, inser jag, men det ser väldigt bra ut för byn nu, tycker jag.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Mukwa said:
Det finns bra med luckor i Mukwas tankar här när han till och med är villig att hänga bybor före ulvar för annars är det kört?
Ja, luckan är som sagt att Basse måste sia ett grönt namn samtidigt som vi hänger en grön spelare vilket vi inte kan garantera. Därför måste vi förstås hänga en ulv. Det skrev jag ju :gremsmile: Att jag sedan skrev att jag inte bryr mig om jag blir hängd var övermod, inser jag, men det ser väldigt bra ut för byn nu, tycker jag.
Det ända Basse måste göra är att sia någon. Det spelar ingen roll om det är rött eller grönt.

Basse har ryggen täckt av Nässe så han kommer ju överleva. Då har vi en till bybo att lita på nästa runda och ingen väktare.

Har vi ingen Basse kvar har vi en ulv i Väktar-Nässe och sedan har vi en kvar och i mitt fall så är det Vimes eftersom du redan dinglat i den här rundan.

Mukwa

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Fast din manual hänger väl på att Nässe är grön om jag fattade rätt. Och att du är det. Och att Hasse är det. Mycket häng med andra ord.

Ok, just Nässe får vi nog klarhet i nästa runda.

Ööö, sorry att jag inte är till nån nytta just nu, jag har alldeles för mycket dynga mellan örona. Bööhöööhö. Kuk-Vimes som ska busta mina fina teorier. Jag ska allt sätta dit dig!
I min manual är Nässe röd. Är han grön vinner vi med all säkerhet för då har vi Basse kvar en runda till.
Tanken är fan tom i det här inlägget. Motorhaveri KK. Om Nässe är röd så innebär det alltså att han inte var vår väktare. Check. Så långt räckte dieseln. Men vi kommer ju inte ha kvar Basse för det, för honom tar ju ulvarna givetvis. Varför? Därför att de med det här movet vet att det inte finns någon väktare i spel. Om det finns en väktare i spel så gör ju den väldigt rätt i att komma fram nu så att vi kan ta ställning mellan dem den här rundan. Så... att ha ut Nässe är väldigt tokigt, för att inte säga ulvigt, tänkt just nu.

Mukwa

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:
KK har inte gjort annat än att försvara Hastfer. KK som ulv skulle kanske inte lägga ned jättestort fokus på en sådan grej, men nu ska vi också tänka på att Hastfer aldrig har spelat förut och KK har känt att han har behövt stötta Hastfer...
Åh herre min ge.

Du tror inte jag skulle ha skött det med ett pm till en ulv vän?
Inte ifall du ville att byn skulle sluta dreva honom.

Mukwa

Swashbuckler
Varför är det ulvigt? Sen om du läser mina poster så vill jag gärna veta om jag är ute och cyklar när jag kommenterar det. Vimes har varit på mig några gånger, men du väntar tills nu Mukwa? Vad är grejen?
Du har velat ha ut Vimes först tills för en kvart sedan. Och sedan har jag inte sett det som särskilt misstänkt förrän nu när jag insåg att det är kört om du är ulv och vi lyssnar på dig. Jag vet ju liksom att det max kan finnas en ulv bland Vimes-Mukwa.

Mukwa

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Mukwa said:

Det spelar ingen roll om du är bybo, vi vinner ändå Mukwa. Det är nått du själv har räknat ut och jag föredrar att vinna med någon form av flagga i topp och inte hänga väktaren i skede 1 utan avvakta och se resultatet.

Alltså, jag kan tänka mig Vimes den här rundan och dig i nästa eller den därpå, men i och med ditt utspel efter Nässes outning så är det ju klappat och klart att du har en luden svans.
Riktigt höga växlar på det här nu KK. Haha, så jävla desperat alltså. Du biter verkligen i slutminuterna av det här partiet. Men mig ska vi icke hänga den här rundan. Visst, jag tror att byn vinner även om vi hänger mig den här rundan, men det är som sagt inte så smart.