Konrad Konvalj
Myrmidon
Jag har en bild av hur Empis spelar som bybo.Nässe said:Uttrycker mig otydligt här, tror jag. Menar alltså att det är kaxigt och väldigt initiativrikt att som ulv claima vanilla-roll i runda 1. Enda anledningen till att man gör något så "stort" skulle väl vara som en "plan", som man kokar ihop. Och då kanske man dels skulle vänta, och dels göra det kring något annat, tex power-roller.
Han har i sitt ända tidigare spel dykt upp med knasiga teorier och den teorin han själv lade fram kan mycket väl ha varit helt utan att tänka på att han råkade outa sig som vanilla.
Hans teori säger jag inget om. Det är nästa som ett tvång att komma med konstiga teorier om man är en sådan bybo. Jag vet ju själv hur det är att klassas som paranoid bybo. Ibland känner jag press att vara paranoid, men det skiter jag ju i. Jag faller in i det då och då ändå och det per automatik.
Empis vanilla outning kan i mina ögon vara:
Helt utan tanke på det eftersom Empis känner ett krav att skapa knasiga teorier. Han gör det alltså inte medvetet, men det blir ju jävligt bra att som ulv komma ut med en vanilla roll tidigt (om man tror på sånt, jag tror inte på det eftersom min inställning till det hela är och kommer att vara: vanilla = bybo utan powerroll, men kan lika gärna vara vanilla = ulv alternativt vanilla = powerroll. Det är alltså inte ett skit eftersom det är samma sak som att skriva: Jag är bybo)
Alternativt är det helt enligt planen och Empis hade räknat med åh få sig en skopa grönhet av det.
Att Empis sen går ut med att det var en fälla är ju scumtellen för mig. Att sedan BDG som är den som är med och väcker upp vanilla outningen släpper Empis tack vare nån hund-ögons-snyft historia är det som väcker K.K och börjar se Empis-BDG som ulvar och där vaknade nojan för en sväng.
Att Mukwa går in och facepalmar sin vanilla outning ligger därmed i fatet för att göra det väldigt överlagt och planerat. Därav har jag haft siktet inställt på Mukwa som hävdat att vanilla outningar är mer klantig bybo än slug ulv. Dock så slutar det vara så när Hastfer kör en vanilla outning ur det blå för Mukwas del. Då är det ulvigt? Därav lägger jag ännu en pinne på Mukwas ulvighet. För Emps var det klantig bybo som bevisligen var ulv, och för Hastfer som i mina ögon är sugig-bybo blir det ulv av det hela. Ungefär så. Lite plus plus blir inte minus och så vidare.
Hela allt det här skulle sett helt annorlunda ut om Empis stod på sig som bybo och körde sitt race med fler konstiga teorier. Nu spelade Empis istället ulvigt som fan och från det har jag haft rätt svårt att släppa sådana som är i tät kontakt med Empis. Därav har jag Mukwa som skäligen misstänkt och därav har jag Vimes som skäligen misstänkt. Dock så är Vimes mer misstänkt för meta-beefen och i allmänhet rätt vagt bybospelande, men visst har jag saker som tyder på att även han likt Mukwa "skyddat" Empis arsle och sysslat med andra saker så som att hänga Larsson.