K.K´s tankar.
Vico har ju i stort inte gjort någonting förutom att ha arrangerat en varulvsklassiker, men skall ju ha en massa cred för det. Utan Vico hade vi haft fluff tunga lir stup i kvarten, och det är ju så himla mysigt med dessa klassiker!
Bybor+Väktare+Siare mot Ulvar är ju det ultimata testet. Jag tycker ulvarna gjorde det bra och jag svettades igenom hela spelet. Jag var absolut inte 100:a på Empis i R1 och jag svettades fan järnet i väntan på R3 för att få ett kvitto på att jag var hyggligt med i matchen.
Ulv-Vimes gjorde ju det bra. Snyftinlägget var fint avvägt och hade det inte varit för att Vimsen försökt sig på meta-beefen i början hade jag kanske släppt garden helt där. Fyvale!
Ulv-Nässe hade det inte lätt, men bybor som K.K med flera gör det ju rätt tacksamt att sitta i den sits Nässe gjorde. Det skulle kunna gått lite hur som helst för hur mycket jag än var säker på att Emps-Vimes-Nässe var en fin ulvtrio så finns alltid det där osäkra så länge Super-ulv-Mukwa är kvar i spel.
Sista rundan var lite svettig den med trots att jag var rätt säker på att vi gjorde rätt med hängningen av Nässe. Hade jag inte gått tillbaka och byggt ett mini case hade kanske nojan tagit över och så hade flippen kommit. Hastfer räddade byn en aning genom att inte rösta Mukwa. Då vetifan. Eller jo, jag hade högst troligt röstat Mukwa till 21.59 för att sedan skifta tillbaka till Nässe.
På bybo sidan var Recca väldigt bra. Brynolf var lite för såsig för att klassas in som Super-Brynte, men det som kom ur Brynolf var klokt och bra. Att Basse grönade Brynolf tidigt i spelet var nog en avgörande faktor till segern.
Basse skall också plussas! Siar rollen skötte han ju perfekt och även han var en nyckel till seger.
Såpp. Härligt med en vinst! K.K ligger på 11 vinster av 13 som bybo så nog är jag snart förtjänt av epitetet silverback av någon annan än Ulv-Vimes som bara smörade för mig