Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Varpå det borde se ut så här just nu:

Nässe (3) (Vimes, Basenanji, K.K)
Brynolf (2) (Empiricus och Recca)
Empiricus (1) (Brynolf)
Hastfer har (1) (Mukwa)
Mukwa har (1) (Hastfer)

Så: Brynolf, Mukwa och Hastfer har ni lust att tajta ihop det hela till åtminstone två (helst ett) drev?

Basenanji

Postd20modernist
Haha Emp! Jag är ju småfelens mästare, goddammit! Att jag gör sådana där listor säger mer om min omgivning än om mig. Men om vi hjälps åt :gremwink: så kommer det landa i nåt bra!

Det är därför man blir så himla nerös av att du gör små misstag. Men nu har du faktiskt redogjort noggrannt för felen på ett sätt som jag gillar.

Sedan, småfel eller inte, den där röstlistan är viktig just nu för den kommer tydligt visa vem som vill haka på ett drev och vem som vill bromsa ett. Därför är röstningar, röstlistor och drev EXTRA viktiga i den fas spelet befinner sig i just nu.

:gremsmile:

Konrad Konvalj

Myrmidon
Hastfer said:
Snabbt nu från jobbet. Vi är 9 kvar? Om vi röstar ut en bybo och en blir nattmördad är vi 7 kvar varav troligtvis 3 ulvar.
O-bra.

Mukwa, recca och vimes (?) Har satt mig som jävligt röd. Någon av dem måste vara ulvar ur min synvinkel. Knappast alla då någon ulv borde hålla sig neural eller rent av försöka gröna mig.

Det vore jävligt olyckligt om en bybo blev hängd. Är de någon som har andra misstankar mot de tre jag nämnde?

Röst: Mukwa
När du har skitit klart och gått ut med mursleven i hand som passar du på att du dig en funderare tills du kommer hem.

I lugn och ro sätter du dig sen ner och skriver ut dina misstankar så spontant det bara går. Du kan passa på och slänga in alla spelare och skriva hur du ser på dem och i vilken grad alla är dina misstänkta.

Du måste skapa dig en egen uppfattning om spelet och inte följa efter andra eller sprida dina misstankar mot de som misstänker dig.

Du skriver här att:

Hastfer said:
Mukwa, recca och vimes (?) Har satt mig som jävligt röd. Någon av dem måste vara ulvar ur min synvinkel. Knappast alla då någon ulv borde hålla sig neural eller rent av försöka gröna mig.
Okay. Knappast alla av dessa tre är ulvar. Bra! Då måste du ju utröna vem du anser är mest ulvig baserat på deras spel inte baserat på att du är misstänkt. Du har inte varit den skarpaste kniven i lådan så här långt.

Det jag kan ge dig är att Recca tolkade dig med väldigt hårt i ett av dina tidiga inlägg. Något som varken jag eller Mukwa gjorde i det läget och Mukwa har ju även han skrivit rakt ut att det finns hål i hans teori, men att du har inte hanterat det på bästaste av vis.

Du måste sluta spreta och sprattla kompis. Du är ju stirrig som meta-chris och måste sansa dig lite och ta det lungt.

Heja, heja!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Hm, SL tycks ha tagit bort KK från listan i stället för Larsson. Vad ska man tro om det? Brainfart, troligen men kan det ha berott på att ulvarna tidigare PMat om att mörda Konrad? Äh...
Kör igång Brynolf och fördjupa dig i det här. Du har troligen brainfartat du med eller?

Som extrajobb kan du gå tillbaka nått spel där Larsson hängdes i typ första rundan, men K.K plockades bort. Det kanske går att få ut nått av den incidenten? Vico tycks ha nån beef gällande Larsson/K.K

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Det har skrivits en del sedan senast jag kollade i tråden. Dock noterar jag efter snabb skumläsning att Larsson inte blivit ett dugg bättre, så jag gör såhär:

Röst: SJSLarsson

Brynolf är fortfarande lågflygarnas lågflygare, men visst, han kommer inte kunna lågflyga hur länge som helst. Och folk verkar inte tillräckligt pepp på att rösta på honom. Så, släpper där. Larsson har dock inte haft många rätt i det här spelet.

Nu ska jag faktiskt läsa tråden.
BDG said:
Av dessa så kan jag egentligen bara tänka mig att rösta på Nässe och LJS, eventuellt Vimes, ingen verkar vilja hänga med mig på Nässe. Och vi måste samla oss, så jag kör väl Röst: LJSLarsson då.

Jag skulle förstås helst valt någon som redan hade 2 röster, men jag tycker att jag själv är en väldigt dålig röst, jag tyckte Empi i sitt andra försvar lät vettig och vill därför inte döda honom, och Basenanji har lurat i mig att han är snäll så därför vill jag inte rösta på honom heller.
Basse said:
Aaargh! Jag blir sur över att behöva hänga på BDG på det här sättet men jag känner mig tvungen i den här situationen. Empiricus är fortfarande det bästa valet, men okejrå vi tar väl LJS då.

Just nu ser det mörkt ut för byn om vi ska hålla på att vela så här...
Basenanji said:
Röst: LJSLarsson
Nässe said:
Tycker det är klokt att dra ihop röstfältet och tänker lägga min röst på

Jag är mer intresserad av att höra mer av Basenanji som bybo än Larsson, och har egentligen ingen spelare som riktigt röd än.
Det är vad jag hittar i motivationsväg på varför Larsson skulle dingla.

Ser det bra ut tycker ni?

Basenanji

Postd20modernist
Insinuerar du något nu?

Jag tycker nog att vi måste ta med i beräkningen att det var ett helt sjukt spritt röstfält igår. Så, mot bakgrund av det kan man förstå både mig och BDG som vill rädda vårt eget skinn. BDG var bevisat grön och jag är siare. Återstår Vimes och Nässe. Är det de du vill rikta ljuset mot?

Jag har precis kollat Nässes poster och kan egentligen inte tycka att det är så himla misstänkt. men å andra sidan har han skrivit lite, han har misstänkt till höger och vänster utan att rösta och han har inte varit med i den här tråden ännu.

Antingen är han en solbadande ulv som garvar åt hur byn gör hans jobb enkelt eller så är han bara off.

Recca

Femme Fatale
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Det har skrivits en del sedan senast jag kollade i tråden. Dock noterar jag efter snabb skumläsning att Larsson inte blivit ett dugg bättre, så jag gör såhär:

Röst: SJSLarsson

Brynolf är fortfarande lågflygarnas lågflygare, men visst, han kommer inte kunna lågflyga hur länge som helst. Och folk verkar inte tillräckligt pepp på att rösta på honom. Så, släpper där. Larsson har dock inte haft många rätt i det här spelet.

Nu ska jag faktiskt läsa tråden.
BDG said:
Av dessa så kan jag egentligen bara tänka mig att rösta på Nässe och LJS, eventuellt Vimes, ingen verkar vilja hänga med mig på Nässe. Och vi måste samla oss, så jag kör väl Röst: LJSLarsson då.

Jag skulle förstås helst valt någon som redan hade 2 röster, men jag tycker att jag själv är en väldigt dålig röst, jag tyckte Empi i sitt andra försvar lät vettig och vill därför inte döda honom, och Basenanji har lurat i mig att han är snäll så därför vill jag inte rösta på honom heller.
Basse said:
Aaargh! Jag blir sur över att behöva hänga på BDG på det här sättet men jag känner mig tvungen i den här situationen. Empiricus är fortfarande det bästa valet, men okejrå vi tar väl LJS då.

Just nu ser det mörkt ut för byn om vi ska hålla på att vela så här...
Basenanji said:
Nässe said:
Tycker det är klokt att dra ihop röstfältet och tänker lägga min röst på

Jag är mer intresserad av att höra mer av Basenanji som bybo än Larsson, och har egentligen ingen spelare som riktigt röd än.
Det är vad jag hittar i motivationsväg på varför Larsson skulle dingla.

Ser det bra ut tycker ni?
Nä, men skyll på Recca vetja. Mukwa gör ju det.

Basenanji

Postd20modernist
Pappa Nanji pratar förstånd med byn

Nu måste jag jobba. Kan inte låta varulvsspelet sluka tid idag också.

---

Det som vore så otroligt cool vore om vi kunde pressa Nässe så att det såg ut så här exemplevis:

Nässe (7) Vimes, Basenanji, KK, Recca, Hastfer, Mukwa, Empiricus

Hastfer (1) Brynolf

Ingen (1) Nässe

...just bara för att det tvingar fram ulvar att göra något. OM nu Nässe är ulv och vi har ett sådant drev då kommer det hända grejer. Ulvarna kommer reagera. Och OM Nässe är bybo (vilket jag inte håller för troligt just nu) så kommer HAN reagera.

Alltså: samlade drev is the shit.

Okej, ni kan säkert inte lägga så mycket tid på det här som jag så jag ska vara lite mer tålmodig och försöka att låta bli att vara så ivrig. Men tiden går snabbt och på söndag smäller det igen. Helgerna brukar av förklarliga skäl innebära lite aktivitet, så jag vill nog att vi är medvetna om att det ändå råder tidspress.

Vi kan inte slappna av i det här läget.

Hastfer

Warrior
Svarar en snabbis nu iaf.

Min uppfattning av spelet såhär långt är att de passar ulvarna som handen i handsken att gå på mig för min ersättar-roll. Att som bybo få mig till ulv.

Det har recca gjort. Mukwa sa att recca va hård medan han senare tyckte jag uttryckt mig konstigt. Då har jag recca och mukwa emot mig. De säger att jag ska få chansen att försvara mig och sedan är jag ulvig i det. Att markera att vi inväntar Hastfer tycker jag är ett bra sätt för att få andra att gå tillbaka och skaffa en uppfattning. Att de sedan tar en jävla tid för mig mellan inläggen gör ju inte mig grönare. Men så har de vart hela spelet och de räknade dem kanske med även då.

Det handlar inte om hämndröst.

Vimes känns grönast

En till sak jag mycket väl kan ha fått om bakfoten och isåfall ber jag om ursäkt.
Hade/har recca och mukwa en liten beef? Brukar de ha de eller ör det ett bra spel för galleriet?

De kommer mer eftersom. Troligen ikväll.

Ev felstavningar beror på att mina feta tummar och mobilen inte trivs ihoo.

Så.

Recca

Femme Fatale
Hastfer said:
Svarar en snabbis nu iaf.

Min uppfattning av spelet såhär långt är att de passar ulvarna som handen i handsken att gå på mig för min ersättar-roll. Att som bybo få mig till ulv.

Det har recca gjort. Mukwa sa att recca va hård medan han senare tyckte jag uttryckt mig konstigt. Då har jag recca och mukwa emot mig. De säger att jag ska få chansen att försvara mig och sedan är jag ulvig i det. Att markera att vi inväntar Hastfer tycker jag är ett bra sätt för att få andra att gå tillbaka och skaffa en uppfattning. Att de sedan tar en jävla tid för mig mellan inläggen gör ju inte mig grönare. Men så har de vart hela spelet och de räknade dem kanske med även då.

Det handlar inte om hämndröst.

Vimes känns grönast

En till sak jag mycket väl kan ha fått om bakfoten och isåfall ber jag om ursäkt.
Hade/har recca och mukwa en liten beef? Brukar de ha de eller ör det ett bra spel för galleriet?

De kommer mer eftersom. Troligen ikväll.

Ev felstavningar beror på att mina feta tummar och mobilen inte trivs ihoo.

Så.
Så jag och Mukwa är ulvar?

Då tycker jag att du går igenom lite vad vi gjort i R1 och hittar fler scumtells på oss. Sälj in att vi är ulvar för det vi gjort i spel, inte bara för att vi tycker att du är en ulvkandidat.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Recca said:
Nä, men skyll på Recca vetja. Mukwa gör ju det.
Asså, näeva.

Jag har ju läst tråden och det framkommer ju rätt tydligt hur du ställer dig gällande Larsson. Det fanns väldigt gott om tid att läsa in vad du skrev i R1 så att skylla Larssons hängning på dig är ju fel.

Vi kan skylla på Basse som hakar på BDG trots att han hellre ser att Empis dinglar. Det finns röster på Empis (Brynolf/K.K). Nu har jag fortfarande ingen aning om Empis är ulv, men bevisligen var ju Larsson bybo.

Vi kan även konstatera att Nässe fäller en avgörande röst där och vart Nässe står i det hela är ju rätt svårt att tyda ur hans spel.

Sen har vi Vimes. Det vore intressant om du plockade upp ditt case mot Larsson igen så att det går att studera lite närmre.

Basenanji

Postd20modernist
Röstläget

Recca-> Nässe

Nässe (4) (Vimes, Basenanji, K.K, Recca)
Brynolf (1) (Empiricus)
Empiricus (1) (Brynolf)
Hastfer har (1) (Mukwa)
Mukwa har (1) (Hastfer)

Hm, ni andra, ska man tolka era röster som att ni INTE vill haka på drevet mot Nässe?

Basenanji

Postd20modernist
...sedan är det förstås så här att om vi pressar Nässe ashårt och han låter bli att dyka upp, tja då har vi ju en ulv där.

Men det fattar väl alla va?

Recca

Femme Fatale
Basenanji said:
...sedan är det förstås så här att om vi pressar Nässe ashårt och han låter bli att dyka upp, tja då har vi ju en ulv där.

Men det fattar väl alla va?
Visst men hur mycket tid ska vi lägga på att ligga med våra röster på en person den här rundan om denne inte vill va med o spela?

Recca

Femme Fatale
Hastfer said:
Grönast av de tre.

Lite otydligt. Ursäkta
Eftersom du svarar på detta men inte på mina frågor till dig så undrar jag vad du sysslar med? Läser du R1 och letar scumtells på Mukwa och mig? Det vore väl spenderad tid, tycker jag. Jag vill att du sätter samman ett case mot mig och Mukwa. Det vore väldigt bra för byn att se hur du resonerar kring andra. Just nu har du släppt teorier som bygger på att vi har dig som en misstänkt.

Jag kan tänka mig att det är ganska skönt att se ett bråk framför dig i R2 mellan mig och Mukwa och då bara välja oss som dina misstänkta rakt av och vem av oss som byn än anser mest röd, har du redan pekat ut. Slappt.

Kom igen nu, om dina misstankar ligger på oss två, välj en av oss och leta skit på den personen.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basenanji said:
Insinuerar du något nu?

Jag tycker nog att vi måste ta med i beräkningen att det var ett helt sjukt spritt röstfält igår. Så, mot bakgrund av det kan man förstå både mig och BDG som vill rädda vårt eget skinn. BDG var bevisat grön och jag är siare. Återstår Vimes och Nässe. Är det de du vill rikta ljuset mot?

Jag har precis kollat Nässes poster och kan egentligen inte tycka att det är så himla misstänkt. men å andra sidan har han skrivit lite, han har misstänkt till höger och vänster utan att rösta och han har inte varit med i den här tråden ännu.

Antingen är han en solbadande ulv som garvar åt hur byn gör hans jobb enkelt eller så är han bara off.
Jo Vimes och Nässe ligger på min varulvstopp så givet vill jag ha svar därifrån.

Din ställning i byn vill jag inte ifrågasätta. Du är drivande som fan nu och det sköter du bra. Du är dessutom Siare och grön.

Att BDG var grön i det skedet hade jag ingen aning om. Jag tyckte att hans röst på Larsson var skit och jag tycker den fortfarande är skit.

Brynolf

Dum fan
Jag hakar väl på Nässedrevet då. Xörhoppningsvis blir det fart på griseknoen om vi tänder julebrasan.

Röst: Nässe