Nekromanti [Varulvsspel]När ulven kom till byn - Runda 2

Basenanji

Postd20modernist
Recca said:
Visst men hur mycket tid ska vi lägga på att ligga med våra röster på en person den här rundan om denne inte vill va med o spela?
Nä, förstås kan det vara segt att behöva invänta nån. Och det är inte så roligt. Men det kan ju finnas fullt förklarliga skäl till att Nässe inte svarar just nu, som att han jobbar eller pluggar eller nåt.

Det bästa vi kan göra i den här situationen är att peta varandra i sidorna och så snabbt som möjligt få ihop ett ordentligt drev. Om då Nässe är ulv kommer hans ulvpolare bli nervösa och bete sig.

Vi kan ju för all del diskutera annat under tiden, men låt för guds skull rösterna ligga på Nässe/Hastfer eller någon annan.

---

Jag roar mig med att göra listor just nu:

Basenanji
Vimes
KK
Mukwa
Hastfer
Empiricus
Nässe
Brynolf
Recca

Av de vill jag stryka fyra personer utifrån den info jag har och de slutsatser jag drar av hur röstningen har sett ut. Återstår då fem och av de fem borde tre vara ulvar.

Fan 3/5, det är väl riktigt bra odds va?

Men som sagt jag håller lite på min info och ser gärna hur ni andra gör era listor! Recca föregick med gott exempel.

Det kan vara en vettig pryl att syssla med under tiden som Nässe dyker upp.

Basenanji

Postd20modernist
Brynolf-> Nässe

Nässe (5) (Vimes, Basenanji, K.K, Recca, Brynolf)
Brynolf (1) (Empiricus)
Hastfer har (1) (Mukwa)
Mukwa har (1) (Hastfer)

Härligt!

Okej, nästa läxa är att vi alla totar ihop en lista på säg fem-sex personer där man misstänker att ulvarna befinner sig. Inte nån UP-lista alltså, utan en "de här tror jag är ulvar".

Mukwa

Swashbuckler
Recca said:
Öhh, så det handlade inte om att jag byggde ett dåligt drev mot Larsson och inte motiverade det. Det handlade om att jag inte motiverade varför jag hade byggt ett drev mot Larsson när jag blev pressad om det. Alltså, jag avstod från att förklara mina motiv med mitt feta inlägg för att se om jag skulle få fler röster på mig.

Nu har jag fått förklara mig två tusen gånger och typ citerat mig själv eftersom du om o om igen har fått fel kronologisk ordning och hängt upp dig på konstigheter som du i princip uppfunnit, Mukwa.
Check. Jag är helt med på banan och har fått veta det jag behöver. Du har ljugit i ett par av dina inlägg när du skrivit att LJSL är primo ulvo. Det är inte så bra. Din anledning till varför är lite såsig och kan lika gärna vara en efterhandskonstruktion. Jag kommer varken kunna röda dig mer eller gröna dig för det här så du förblir en av mina kandidater. Här kommer jag inte längre av att dreva dig, så jag ska försöka koncentrera mig på annat istället.

Konklusion
Recca: 4 UP

Basenanji

Postd20modernist
Fan hela den här grejen Mukwa, får mig att vilja gröna dig. Du är så otroligt terriersmittad vad gäller Recca, det är liksom bara Recca Recca Recca.

Och jag har väldigt svårt att se att en ulv beter sig så, envetet går in för att tjata på en person.

Men jag kanske har fel?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Basse said:
Jag roar mig med att göra listor just nu:

Basenanji
Vimes
KK
Mukwa
Hastfer
Empiricus
Nässe
Brynolf
Recca

Av de vill jag stryka fyra personer utifrån den info jag har och de slutsatser jag drar av hur röstningen har sett ut. Återstår då fem och av de fem borde tre vara ulvar.

Fan 3/5, det är väl riktigt bra odds va?

Men som sagt jag håller lite på min info och ser gärna hur ni andra gör era listor! Recca föregick med gott exempel.
Bra Basse, styr skutan framåt och håll din lilla hemlighet för dig själv så blir det här bra skall du se.

KK
Basenanji

Recca
Brynolf
Hastfer
Mukwa

Empiricus
Vimes
Nässe

Mukwa

Swashbuckler
Mukwa.
Jag kan hålla med om att de ser logiskt ut.
Eller så dubbeltänker ulvarna och tror jag blir hängd. Jag vet inte.
Ulvar tenderar att inte behöva dubbeltänka, det räcker liksom att tänka en gång för de med information om vilka som är gröna :gremsmile:

Ulvarna kommer givetvis inte dreva ut en powerroll om det inte finns massivt stöd från byn (slentrianröster i slutet mot power kan jag dock köpa, som Brynolf har varit inne på). Om du har en powerroll är hängning det sista du behöver bekymra dig om när du har outat (bokstavligt talat det sista alltså).

Jag får inte dina inlägg att gå ihop riktigt.

Mukwa

Swashbuckler
Hastfer said:
Snabbt nu från jobbet. Vi är 9 kvar? Om vi röstar ut en bybo och en blir nattmördad är vi 7 kvar varav troligtvis 3 ulvar.
O-bra.

Mukwa, recca och vimes (?) Har satt mig som jävligt röd. Någon av dem måste vara ulvar ur min synvinkel. Knappast alla då någon ulv borde hålla sig neural eller rent av försöka gröna mig.

Det vore jävligt olyckligt om en bybo blev hängd. Är de någon som har andra misstankar mot de tre jag nämnde?

Röst: Mukwa
Den här rösten får du underbygga. Var är caset, varför är jag din toppkandidat? för att jag röstar på dig? Det räcker inte.

Mukwa

Swashbuckler
Varpå det borde se ut så här just nu:

Nässe (3) (Vimes, Basenanji, K.K)
Brynolf (2) (Empiricus och Recca)
Empiricus (1) (Brynolf)
Hastfer har (1) (Mukwa)
Mukwa har (1) (Hastfer)

Så: Brynolf, Mukwa och Hastfer har ni lust att tajta ihop det hela till åtminstone två (helst ett) drev?
Då blir det Nässe för mig. Lågflygare som inte har börjat spela upp sig. Brynolf spelar som han alltid gör än så länge, dvs håller sig i bakgrunden r1 och börjar analysera och vara vettig i r2. Jag vill fortfarande se mer av Brynolfs analyser av hängningen och av att BDG är grön, så honom sparar jag för närvarande.

Röst: Nässe

Recca

Femme Fatale
Mukwa said:
Recca said:
Öhh, så det handlade inte om att jag byggde ett dåligt drev mot Larsson och inte motiverade det. Det handlade om att jag inte motiverade varför jag hade byggt ett drev mot Larsson när jag blev pressad om det. Alltså, jag avstod från att förklara mina motiv med mitt feta inlägg för att se om jag skulle få fler röster på mig.

Nu har jag fått förklara mig två tusen gånger och typ citerat mig själv eftersom du om o om igen har fått fel kronologisk ordning och hängt upp dig på konstigheter som du i princip uppfunnit, Mukwa.
Check. Jag är helt med på banan och har fått veta det jag behöver. Du har ljugit i ett par av dina inlägg när du skrivit att LJSL är primo ulvo. Det är inte så bra. Din anledning till varför är lite såsig och kan lika gärna vara en efterhandskonstruktion. Jag kommer varken kunna röda dig mer eller gröna dig för det här så du förblir en av mina kandidater. Här kommer jag inte längre av att dreva dig, så jag ska försöka koncentrera mig på annat istället.

Konklusion
What???

Jag har inte ljugit en enda gång!!

Recca

Femme Fatale
Recca said:
Mukwa said:
Recca said:

Konklusion
What???

Jag har inte ljugit en enda gång!!
Asso seriously.

Jag skulle döda dig av princip-skäl om jag vore ulv bara för att jag faktiskt inte har ljugit utan du bara är dålig på riktigt.

Frustration! I wish I could people...

Det sista du gör är att liksom häva ur dig att jag ljugit om grejer fast utan att citera något som pekar på det.

När jag sa att Larsson var min primo ulv så var han det. Fast fine, okay, vi låtsas att jag hittade på det. Det är inte ens ulvigt att jag skulle hitta på det. Jag skulle kunna säga: "Du är min favvo kandidat till hängning", till nån bara för att få dem att svara upp till anklagelser jag gjort. För att få svar på frågor.

Så du ger mig 4 UP med nån sorts slentrian-motivering.

BUU på dig.

Mukwa

Swashbuckler
Recca said:
Basenanji said:
...sedan är det förstås så här att om vi pressar Nässe ashårt och han låter bli att dyka upp, tja då har vi ju en ulv där.

Men det fattar väl alla va?
Visst men hur mycket tid ska vi lägga på att ligga med våra röster på en person den här rundan om denne inte vill va med o spela?
This.

Recca

Femme Fatale
Basenanji said:
Fan hela den här grejen Mukwa, får mig att vilja gröna dig. Du är så otroligt terriersmittad vad gäller Recca, det är liksom bara Recca Recca Recca.

Och jag har väldigt svårt att se att en ulv beter sig så, envetet går in för att tjata på en person.

Men jag kanske har fel?
Det finns många skäl att göra det på. Han gräver på mig. Det finns inget där egentligen men han har uppfunnit det och i och med att han gräver så länge och så envetet så slipper han ta ställning till någonting annat. Kolla på mig i Mos Varulv, t.ex. när jag var ulv och fokuserade helt på Paxen.

Granted, jag var nybörjarulv och Mukwa borde vara bättre än så, vilket är varför jag fortfarande inte sätter Mukwa bland mina topp-misstänkta. Trots att han alltså falsifierar argument mot mig - han gör det inte med flit, han förstår ju faktiskt inte, och det är ju inte hans fel att han inte förstår. :gremsmile:

Vimes

Sillkung
Vet ni att alla arkivinstitutioner i Eskilstuna har en gemensam forskarsal som ligger i stadsbiblioteket? Mycket föredömlig lösning.

Hur som helst. Att KK ska försöka dreva de som röstade på Larsson måste fan vara ett försenat aprilskämt. Okej, Larsa var bybo, well vet du KK, det är (med 99,9% säkerhet) Bosse som du röstade på också. Skillnaden var bara att vi fick någon utröstad medan du var nöjd med det här röstläget:
Jeppe (2) Boppe och Pelle
Janne (1) Klarre
Björn-Judas (1,5) Sverre m. Familj
Petter-Niklas (1) Qvintus-Kalle
Roffe (0)

Så vad menar du är grejen här? Att vi röstade på en bybo? Att vi såg till så det inte blev oavgjort? Vad är det du tror att du du kan bygga för case på det här?

Så, tillbaka till dokumenten.

Mukwa

Swashbuckler
Basenanji said:

Men jag kanske har fel?
Var du ironisk nu? :gremsmile:

Konrad Konvalj

Myrmidon
Vimes said:
Vet ni att alla arkivinstitutioner i Eskilstuna har en gemensam forskarsal som ligger i stadsbiblioteket? Mycket föredömlig lösning.

Hur som helst. Att KK ska försöka dreva de som röstade på Larsson måste fan vara ett försenat aprilskämt. Okej, Larsa var bybo, well vet du KK, det är (med 99,9% säkerhet) Bosse som du röstade på också. Skillnaden var bara att vi fick någon utröstad medan du var nöjd med det här röstläget:
Jeppe (2) Boppe och Pelle
Janne (1) Klarre
Björn-Judas (1,5) Sverre m. Familj
Petter-Niklas (1) Qvintus-Kalle
Roffe (0)

Så vad menar du är grejen här? Att vi röstade på en bybo? Att vi såg till så det inte blev oavgjort? Vad är det du tror att du du kan bygga för case på det här?

Så, tillbaka till dokumenten.
Vad jag tror att jag kan bygga för case?

Jag har som tidigare nämnt både dig och Nässe på min ulvlista. Om inte du vill plocka fram några tidiga misstankar gentemot Larsson och visa varför du röstade på honom så får det väl vara så. Det bästa är ju om du spelar medgörligt och hjälper mig att fundera i andra banor eller? Det här inlägget är ju inte så värst hjälpande för min del om man säger så.

Du röstar på Larsson med en kass motivering. Har du bakomliggande motiveringar tidigare i spel där du har ett case mot Larsson så vill jag så klart se dessa.

Att Nässe röstar på Larsson är också intressant. Vad är hans motivering till det? Nässes spel i R1 var ju inte super-byboigt direkt och han fäller ett avgörande helt klart. Han hänger en bybo, det vet vi nu.

Vimes har härmed grönat Empis till 99% säkerhet. Jag är inte i närheten av dessa siffror på Empis grönhet. Det fanns goda möjligheter att vända drevet mot Empis, men tydligen var Larsson en hetare ulvkandidat om vi kikar på:

Nässe, goda möjligheter att rösta på någon annan än bybo-Larsson. Hans röst är helt avgörande som det blev nu.
Vimes, var med ända in i slutet och hade goda möjligheter att rösta på någon annan än bybo-Larsson.
Mukwa, var med i slutet och röstade på allt och alla utom Larsson. Hade alltså rätt goda möjligheter att vara med och ändra utfallet, men valde K.K/Hastfer istället om jag inte minns fel.

BDG/Basse, ja absolut oturligt att Basse följer på BDG trots att han vädrar misstankar mot Empis.

Därav vill jag se vart hans ulveri sticker ut kontra Empis ulveri. Är det konstigt tycker du?

Vimes

Sillkung
Röstade du på Empi? Jag trodde du röstade på Basse (=Bosse), men det kanske var Recca? Nå, isf kommersaken i annat sken. Kag tycker fortfarande att du agerade skumt som inte riktigt ansträngde dig för en ordentlig utröstning på slutet (vilket även BDG påpekade) men det är ju klart vettigare av dig att rösta på Emp. Jag ska kollain lite hur du agerade på slutet där, för mitt intryck är att su inteallsfokuserad mot deadline utan lajjade runt.

Nå, jag kan plocka fram de inlägg jag menar är relevanta för minröst på Larsson. Nu ska jag dock ät lunch och sedan fortsätta jobba. Får tag i det härikväll.

Fuck ipad

Vimes

Sillkung
Grejen är liksom lite att ja, vi röstade ut en bybo. Men vad gjorde ni andra (som inte misstänkte Larsson) åt det? Ni som inte hade honom som röd, varför var ni så slappa mad att skapa vettiga alternativ? Att det är vi som röstade ut bybon som är ulvigast i sammanhanget tyckerjag intepå något vis är självklart. Tvärt om tycker jag att erfarnhetvisar att ulvar helst inte blandar sig i utröstningen alls om de inte måste.

Basenanji

Postd20modernist
Mukwa-> Nässe

Nässe (6) (Vimes, Basenanji, K.K, Recca, Brynolf, Mukwa)
Brynolf (1) (Empiricus)
Mukwa har (1) (Hastfer)

Ingen (1) Nässe

---

Okej. Jag tycker såhär. Idag fredag låter vi röstningen ligga så här. Så får vi se om det finns någon naturlig förklaring till att Nässe inte reagerar på drevet.

Om han inte har återkomit alls under fredagen byter vi drev till någon annan. Sedan på söndag morgon berättar jag vad mitt siande gav. Så släpper vi lös lite angst där.

Vad tror ni om den handlings- och tidsplanen?

Recca

Femme Fatale
Vimes said:
Röstade du på Empi? Jag trodde du röstade på Basse (=Bosse), men det kanske var Recca? Nå, isf kommersaken i annat sken. Kag tycker fortfarande att du agerade skumt som inte riktigt ansträngde dig för en ordentlig utröstning på slutet (vilket även BDG påpekade) men det är ju klart vettigare av dig att rösta på Emp. Jag ska kollain lite hur du agerade på slutet där, för mitt intryck är att su inteallsfokuserad mot deadline utan lajjade runt.

Nå, jag kan plocka fram de inlägg jag menar är relevanta för minröst på Larsson. Nu ska jag dock ät lunch och sedan fortsätta jobba. Får tag i det härikväll.

Fuck ipad
Men gör nåt vettigt istället Vimes och fokusera på någon av de vi misstänker istället för att gå på K.K.