Jag har ju inte ens kunna prestera i närheten av vad jag kunde förra liret, och det får jag leva med. Så, med mindre tid så har jag inte kunnat hänga på forumet och läsa om allt om och om igen och följa varenda tanketråd utan måste försöka jobba snabbare med den tid jag har.
Sedan, nu har jag gjort den
här rundan hittils också i röster, säg till om något slarvats med.
Sådär, siffror avklarade, the meat of my thoughts kommer nu.
Först och främst, snart har det gått en dag sedan Nässe skrev något sist, och hen är den ende som inte skrivit något alls denna runda. Nu är ju jag och Hastfer de enda som inte röstar på Nässe, och oavsett vad jag gör nu så inser ju jag att jag kommer bedömas rätt rejält för att jag är en av de sista som svara på Nässeinitiativet.
Och jag kommer inte att rösta på Nässe nu, inte förrän Nässe antingen har skrivit något i tråden och därmed visat någon typ av intresse av att skydda sin bybogrönhet eller att släcka branden i ulvmössan. Jag tror inte tillskottet av min röst skulle påverka hen så, speciellt inte när det ändå är hela helgen framför oss också. Jag skall flytta min röst till den som numera toppar min misstänktlista efter Nässe och be att få fram en bra upplistning över vad den personen tror om alla:
Röst: Hastfer
(Nu när jag läser igenom om jag missat något innan jag postar ser jag att Nässe kommit in med en röst på Mukwa, och ett löfte om att inte vara så närvarande. Skall hen inte vara här så får min röst hänga på Hastfer ändå.)
Här är mina nuvarande omdömen om samtliga:
Gröna ligan, klappar hundvalpar och tvingar gamla tanter över gator:
Basenanji- Claimat siare och inte blivit motsagt. Kan inte tänka mig att Basenanji inte är grön.
Empiricus- Well, yeah
Recca - Jag gillar hur Recca har spelat, jag känner lite att känslorna ligger på utsidan i hennes spel och snabbt skrivna inlägg tillsammans med stavfel osv. Dessutom så gräver Recca hårt på det hon verkar se misstänkt, och syns mer än vad jag tror att en Ulv skulle vilja göra.
Mukwa - Det här med att hänga fast med tänderna och verkligen ligga på just en person känns rätt grönande för mig också, det verkar lite att dra uppmärksamhet till sig för mycket för att vara speciellt genomtänkt. Och som jag fattat det så har Mukwa spelat några Ulvspel och arrangerade ju förra, så rutin lär ju hen ha nog att inte göra sånt... Om inte Mukwa är en Ulv som lattjar på slak lina för någon underlig anlednings skull.
Mukwa vs Recca känns helt enkelt som Vimes vs Tripp förra spelet.
Den demilitariserade zonen mellan Sydkorea och Ulvarike:
Konrad Konvalj - Jag tror minst på KK som Ulv, men han ligger inte lika grönt till i mina ögon som Recca och Mukwa just nu. Jag kan egentligen inte riktigt tänka mig en Ulv som spelar som KK, men skulle KK vara Ulv så skulle jag inte tappa hakan lika mycket som om de ovan skulle vara det.
Fyra Ulva-kandidater då, listade från minst päls till mest päls just nu:
Vimes - Känns inte riktigt som förra spelet, mer trevande och slår mot mindre saker. Det har hållits låda och varit relativt hög ton. Men hen gör en hel del mer nyttigt för byn än vad Brynolf, Hastfer och Nässe gör just nu.
Brynolf - Fortfarande röd i mina ögon, men nu börjar det klarna en del efter vad jag läst nu, och jag flyttar ner hen två pinnhål. Men att Brynolf har börjat ifrågasätta mer och sticker ut mer och mer, hens dispyt med Recca över vad slutet av förra rundan betyder och det allmänt lite mindre lugna beteendet har lugnat magen lite över hur Brynolfs spel känns. Jag är ju också Brynolfs Bond-villain number one. Och därför släpper jag hen litegrann ett tag för att försöka titta på andra håll tills tiden för utröstning närmar sig.
Hastfer - Alltså, jag kom ju in tillsammans med två andra nybörjare med förra spelet som det första, och jag kände inte att varken Liliana eller Ruga hade den här typen av spel. Bägge två var mycket mer tydliga och utåt även när de gjorde misstag. Hastfer känns som att hen håller korten lite väl nära västen och verkar mest veva runt sig mot de som röstar på hen.
Nässe - Det där med aktiviteten. Och att inte ha gjort någonting. Enda rösterna som Nässe har lagt har varit på BDG och på LJSLarsson och nu är hen försvunnen. Hade Nässe varit igång tidigare under rundan så hade jag kanske tänkt annorlunda.
Nässe - Jag vill se en misstänktlista från dig också, topp till botten
Hastfer - Från dig med, kom fram nu och delta