Vimes vädrar sina misstankar mot:
"Mukwa-Emps är två alternativ, men det finns redan lite pyrande drev mot Mukwa så det lär inte behövas. Håller med om att Nässes inaktivitet inte är bra men det är rätt osexigt att rösta på honom."
Röstar Brynolf och vill att han skall börja snacka lite.
Vimes tycker att BDG har bra poänger gentemot Emps, men med tanke på hans positionering som vanilla så är det ju dumt att rösta och dreva mot honom.
"Jag tänker mig visserligen att det inte spelar någon roll om Empi är ulv, men om han inte är det är det här en scum tell vi inte tjänar på att dreva."
Vimes tycker fortfarande inte att det riktigt är värt att dreva Empis när Mukwa är lite på hugget. För den delen så röstar ju fortfarande Vimes på Brynolf som singel man.
"Är Empi ulv är det förstås värt det. Men är han det inte så är det dåligt. Ska vi verkligen samla ett drev mot honom? Jag är helt på att rösta ut honom om inget bättre dykt upp vid deadline, men tycker det känns vanskligt att dreva honom på en scum tell som ger info till ulvarna. Förslagsvis kan ju du, som redan berättat att du är vanilla, grilla Empi, så får vi hoppas att andra inte råkar klata sig som du gjorde."
Larssons "sticka ut näsan" trix och röstande på Recca är det som väcker Vimes misstankar mot Larsson. Det och den där UP-listan som har felaktig skala? 1-5 skall det väl vara, eller hur skall den se ut? Vidare så är det misstankar gentemot Larssons inställning till K.K, lite snack om Larssons dubbelfail när han inte riktigt tolkar Vimes rätt gällande UP-listan, och ännu lite mer snack om UP-lists bedömningen.
Okay, grejerna Vimes har på Larsson här är ju inte direkt några super scumtells. Rätta mig om jag har fel?
Jag skall hala fram lite citat så får vi se vilket genomslag det får.
Vidare. Vimes återvänder till tråden. Aha! Det har hänt en del i tråden. Noterar snabbt att Larsson inte blivit ett dugg bättre.
Röstar Larsson.
Ingen tycks vara sugen på att rösta på lågflygar Brynolf så det är väl lika bra att släppa honom och gå vidare mot Larsson som inte haft ett rätt i spelet.
Larsson har fortfarande inte svarat på de frågor Vimes hade kring varför hans röst på KK var rödande. Bland annat.
Larssons sammanfattning på Vimes spel så långt said:
Så... tittar vi på min sammanfattning så tycker inte jag att du bidragit så mycket. Du har mest skrivit om dig själv, hållit med BDG om Emp (och på något knasigt sätt kommit fram till att det skulle avslöja folk som vanilla eller ej) och sedan försvarat dig mot mig och KK.
Larsson undrar även vilka Vimes ser som rödast. Undrar vilka det är?
"Det här är märkligt. Du sammanfattade ju mina inlägg? Nå, de jag noterat som röda är: Empi, Brynolf, Larsson, Mukwa och Nässe. De som noterats som gröna är Basse och Recca. (OBS att detta är mina tidigare ställningstaganden, jag har exvis inte kollat in Empis nya inlägg)"
Okay. Vi har den gode Brynolf kvar där och Empis hänger sig kvar på rödlinjen. Sen Larsson, Mukwa och Nässe då. Notera dock att Empis nya inlägg inte är lästa.
Efter det här dekar Vimes ner sig lite och gullar mest med Recca. Kastar fram en nalle och klagar lite på den anstormande 30-års krisen.
"Så, det är deadline imorrn. Just nu är mitt toppalternativ för hägning Larsson. Följd av Empi. Jag har läst Empis försvar, och visst, det kanske var så¨som han skriver, men det känns skevt och ljuget hela grejen, även om jag inte riktigt kan sätta fingret på det. Någon av dessas hastiga frånfälle kan jag stödja imorgonkväll.
Annars är det faktiskt ingen jag är superpepp på att döda. Brynolf kanske. Hastfer bör få möjlighet att komma in i spelet. "Nässe också", höll jag på att skriva, men sen kom jag på att han faktiskt har haft en massa möjlighet att komma in i spelet."
Så för en andra gång så är Empis tillbaka på heta listan och han är en tänkbar kandidat att rösta ut i morgon kväll.
Förutom Empis då så har ju Vimes fortfarande slacker-Brynte kvar på listan och Nässe+Hastfer. Mukwa tycks ha glidit undan från Vimes radar. Notera dock att Larsson har presterat väldigt många inlägg när Vimes skriver det här inlägget, men rösten ligger kvar på honom och Vimes tar ingen notis gällande Larssons inlägg.
Sen sitter Vimes på ICA Julittas trailerpark.
"Som jag sagt förut kan jag rösta ut Larsson eller Empi helst. Om inte det går vill jag döda Brynolf eller Nässe."
Ja som sagt. Larsson kan Vimes fortfarande tänka sig att rösta ut. Men, NOTERA! För en tredje gång i ordningen om jag har rätt i mitt inre? Måste kolla.. "Larsson eller Empi helst" Jag tolkar det som att Empis är ett rätt bra alternativ enligt Vimes. Och en brasklapp på en hängning gällande Brynte och Nässe.
Vimes klipper ju även in ett röstinlägg strax på detta och det finns ju rätt många alternativ att rösta på.
RÖSTNING said:
LJSLarsson har 4 röster (Vimes, BDG och Basenanji, Nässe)
Basenanju har 2 röster (LJSLarsson och Recca)
Björn Den Gode har 1 röster (Empiricus)
Empiricus har 2 röster (Brynolf och Konrad Konvalj)
Hastfer har 1 röst (Mukwa)
Mukwa har 1 röst (Hastfer)
"Jag fattar verkligen inte hur Basse och BDG (ok, BDG har bara en röst, men det har surrats en massa där) kan vara alternativen bakom Larsson. Och med tanke på hur splittrat röstläget är är det ju helt verklighetsfrånvänt att varken Nässe eller Brynolf lyckats samla några röster."
Notera att Vimes helt utelämnar Empis här med två fresha röster. Notera även att jag ifrågasatt diverse pöbel varför de tänker hänga Larsson. Vimes har inte noterat det i alla fall. Vimes skiftar inte heller röst till sin Brynolf som han har snackat om genom hela spelet, och sen kommer det ett rätt intressant inlägg.
Vimes said:
Det är skitbra att Basse röstar på Larsson. Men av dessa anledningar? För det första tycker jag inte ens att de stämmer, Larsson har tabbat sig och gjort en del kassa grejer, men legat under radarn har han väl inte gjort? Och även om vi menar att Larssons spel har varit mellanmjölkigt, och att vi borde rösta ut honom för det, varför inte rösta ut Mellanmjölkens Konung, Högvälborne Unge Herr Friherre Brynolf, Lågflygarpilot av sjunde graden?
Vafan? Varför hänger Vimes Larsson egentligen. Det ser då ut som att han inte ens tycker att Larsson gjort något?
Jag tycker att det är lite märkligt. Efter det här inlägget som jag tycker är anmärkningsvärt går Vimes in och dissar Larsson lite igen, och när jag uppmanar till ett nytt drev då är svaret att jag käkat svamp och han är nöjd med att hänga Larsson. Mot slutet passar Vimes på att klossa ihop humle och dumle också. (Larsson och Brynolf) när det snackas lite om vad som händer om det blir oavgjort.