Re: Rösträkning 7/5-09
Rising (648922) höjer ett ögonbryn mot Basenanji
Rising (649178) röstar på Poseur
Rising (649249) röstar på Bearnie för att Eksem-Bearniedabtten kändes skum
Kommentarer:
Ja, det är inte mycket som har kommit ut ur Rising vad misstankar beträffar. Äh, han är grön i mina ögon och jag tror inte att det är speciellt skumt. Jag läser svaren som han har skrivit till Wilmer och mig i början av den här rundan och de andas för mycket "jag är medborgare och vill vinna" för att jag ska kunna misstänka honom.
---
Yreburre (648924) misstänksam mot Eksem/Bearnie
Yreburre (649053) menar att Eksem och Bearnie är skumma. Därtill misstänker han Poseur och röstar också på honom.
Kommentar: Jag blir inte riktigt klok på Yreburre. Jag vill ju att han ska försvara sig mer, men mycket lite händer. Jag börjar tvivla på hans kultiststatus.
---
Pilzeman (648934) misstänker Poseur och röstar sedan på honom
Pilzeman (649319) röstar Yreburre för att jaga på inaktiva
Kommentar: Inte mycket misstankar här heller. Däremot har Pilze skrivit en hel del den här rundan och åtminstone jag tycker att han spelar bra och nyktert. Sedan är det svårt, men det är en annan sak.
---
Craygh (648937) röstar på Bearnie för att få mer info.
Craygh (649011) fortsätter att tycka att Bearnie är suspekt
Craygh (649306) vill pressa: Embergem, Poseur, Måns och Wilmer
(Säger att han tänker lägga sin röst på Måns, men gör inte det i denna post)
Kommentar: Just nu tycker jag att det är skumt att även Craygh vill hoppa på Måns, men det kan vara en slump. Jag tror att om Johoohno och Purgatory är kultister så vill de åt Måns för att han är en skicklig spelare och dessutom lite allmänt ifrågasatt.
Men Craygh tog över Shale och hela den snurren ledde till att jag har fått för mig att Craygh är medborgare.
---
Hellzon (649015) menar att Puragtory och Johoohno ska kollas för att de hoppade på krankdrevet och av honom bedöms som "halvgrön". Senare föreslår Hellzon att vi ska titta lite närmare på Halvtand och Banarok
Hellzon (649022) vill utifrån en analys av gruppen infödda, undersöka Poseur och Halvtand.
Hellzon (649231) vill pressa de som är inaktiva (jmf "vita") och röstar således på Embergem
Kommentar: Ok, inlägg 649015 pekar ju i riktning mot de som jag just nu kollar extra noga: Purgatory och Johoohno. Kan det vara så att de därför börjar pressa mot Banarok. Hellzon är aktiv, gör snygga excelark mm Han är dessutom misstänksam mot halva gänget och det ser jag som något sunt.
---
Vicotnik (648955) röstar på Poseur av samma anledning som Pilzeman och Hellzon
Vicotnik (649246) misstänker Yreburre som inte gör mycket väsen av sig
Kommentar: Vicotnik tror jag är grön. Han vill driva drev för att få fram info.
---
Andersson (648963) röstar och misstänker Poseur
Kommentar: Jag älskar Anderssons språk i de här varulvsspelen. Han är rolig på ett underbart subtilt sätt. Han spelar med små rörelser och är förnuftig. Kanske lite torr? Äh, jag tror att han är grön.
---
Basenanji (648965) Fan, jag är ju så paranoid att jag misstänker halva gänget, men i huvudsak misstänker jag:
moller, Craygh, Halvtand, Måns. Sedan röstar jag på Poseur, med den lama motiveringen att andra vet bättre än jag.
Basenanji (649114) misstänker Poseur och är nyfiken på Bearnie-Eksem. Dessutom vill jag vet hur Risings tankar går
Basenanji (649252) misstänker och röstar på Yreburre, som jag tycker ligger lågt
Kommentar: Jag är alltså...törs knappt säga det längre; medborgare. Jag har också sargat självförtroende, men det verkar andra också ha (tex Pilze som är varulvsspelens Zlatan om jag är en luggsliten korpspelare)
---
Måns (648986) röstar Poseur som andra har gjort före honom.
Måns (649122) röstar Embergem för att dra igång ännu ett drev
Kommentar: Jag fattar inte varför folk blir så misstänksamma mot Måns? Vad har jag missat? Om han är kultist får ni rösta ut mig också som bonus.
Att han föreslog att man skulle outa yrke/när man blir avslöjad måste inte vara misstänksamt. Det kan också vara en medborgare i jakt på info. Dessutom- han vill hela tiden konstruktiva saker. Han vill veta saker om Embergem och drar igång ett drev av den anledningen. Då blir jag mer misstänksam mot folk som misstänker folk, men röstar på andra eller de som snabbt ändrar sina röster (Anders Åstrand...!) Jag tror att kultisterna vill bli av med Måns. Rising och Pilze är för bra, men Måns kanske man kan få utröstad? Eller så är jag paranoid i onödan.
---
Eksem (648996) Utifrån vilka som deltagit i drevet mot Dice ser E moller och Halvtand som misstänkta
Eksem (649062) undrar över Halvtand
Kommentar: Just nu tycker jag att Eksem verkar grön. Hans försvar mot de som tror på Eksem-Bearniediskussionerna som konstruktioner...är...väldigt...övertygande. Jag skäms.
---
Halvtand (649048) passar på att rösta på Embergem för att E inte har gjort något väsen av sig.
Halvtand (649285) Misstänker/presenterar: Bearnie, Embergem, Zebulon, Basenanji, Måns
Kommentar: Nej, här ringer någon sorts klocka. Känns inte bra att han misstänker så många som känns gröna. Och...här är Måns med igen. Hm.
---
Banarok (649094) tycker att Eksem är skum, röstar också på Eksem
Kommentar: Jag tror inte att han försa sig. Jag tror att nån försöker hitta nåt som inte finns. Att han ser Eksem som skum tror jag är, tja man kan ju vara misstänksam mot typ alla.
---
Poseur (649218) röstar på Embergem, för att E är under radarn och för att han har näst mest röster
Kommentar: Poseur kan visst vara kultist trots att han går ut med sin förmåga. Men jag tror inte det. Embergems försvar är i och för sig rätt bra, på något sätt.
---
Zebulon (648975) Troliga kultister: Wilmer, Purgatory, Halvtand, moller
Zebulon (649230) vill sätta press på Wilmer, Purgatory och Halvtand. Han säger också sig vara nyfiken på Eksem, men ändrar sig efter att ha förstått betydelsen av yrket kurator
Zebulon (649331) hoppar på Yreburre-tåget eftersom han tror att Y är kultist
Kommentar: Om mina paranoida tankar stämmer lyckas Zebulon pricka rätt, han misstänker Wilmer, Purgatory och Halvtand. Sedan byter han till Yreburre.
---
Anders Åstrand (649378) röstar Banarok pga felsägningen.
Sedan byter han snabbt till Embergem (?) Är det för att snabbt verka oskyldig?
Nej, Anders Å verkar just nu passa in bland mina misstnkta kultister.
Slutsatser:
Jag tror att Embergem är medborgare och att det finns kultister i det drevet!
Just nu tror jag att kultisterna är:
Purgatory
Johoohno
Halvtand
Anders Åstrand
Hur ska man se till att inte Måns blir utröstad?
Hur många kultister ljuger om sin födelseort?
Återkommer med mer slutsatser.
/Basenanji, medhbhorghareh