Re: Röstningsläget [RÖST]
Jag lutar mest åt alternativ 1, d v s att en av kultisterna pingar fel. Är det så, blir ju misstänkta-listan betydligt längre. I princip frias ju endast byborna (Zeb och Måns). Det är ju den mest logiska förklaringen. Om Banarok som enda kvarvarande osiad antingen dör eller blir siad som medborgare är väl det i princip det enda alternativet.
Vad lär vi oss om vi röstar ut respektive person som Eksem diskuterade:
- Craygh (som visar sig vara kultist) - han pingade fel, alternativt har vi två naiva siare (mindre troligt)
- Craygh (som visar sig vara medborgare) - bekräftar fortfarande inte kvaliteten eller tillförlitligheten på Hellzons och Banaroks siande
- Banarok (som visar sig vara kultist) -gör att Johoohno, Eksem och Craygh inte frikänns via siande
- Banarok (som visar sig vara medborgare) - bekräftar fortfarande inte tillförlitligheten på Eksems eller Banaroks siande
- Eksem (som visar sig vara kultist) - gör att jag och Johoohno inte frias via siande
- Eksem (som visar sig vara medborgare) - bekräftar fortfarande inte tillförlitligheten på Eksems siande
Sedan är det något mycket underligt i att vi har tre siare som samtliga prickar medborgare. Hellzon måste ju ha varit en, naiv eller inte, men är verkligen både Eksem och Banarok det?
Utifrån en analys av Banaroks inlägg tycker jag att han är grön. Eksems inlägg har jag inte hunnit läsa av (och kommer inte hinna innan deadline heller) Därför röstar jag med viss tvekan
Röst :Craygh
Basenanji 1 (Banarok)
Banarok 3 (Måns, Basenanji, Johoohno)
Craygh 2 (Eksem, Andersson)
Inte röstat: Craygh, Yrreburre, Zebulon