Nekromanti Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21:00)

Lindenius

Swashbuckler
Re: Ja, jösses [röst]

Jag tänker "peka med hela handen" åt detta håll:

Röst: VildKatt

Detta baserar jag i princinp på två inlägg

det flåshurtiga (som jag inser till viss del är rollspelande, men som sagt jag bryr mig inte så hårt om vilka roller man säger/spelar att man har) och "ögontjänande" i det här inlägget
Nu blev det väl rätt?

Organisation är a och o i sådana här spel.

Samt, min första käpphäst. Överdriven paranoia i det här gamla inlägget. Jag inser att de enda indicier jag har för detta är hur Coffe_kanon spelade i första varulvsspelet, men nu har vi det i allmänhet ganska fattigt på handfasta saker att gå på.

Sodivra

Champion
Ny röst [Röst]

Jag har inte haft tid att sätta mig med forumspelet riktigt, men vill iallafall flytta min röst. Jag är inte helt bekväm med VildKatt heller, men...

Röst: thark

Pilzefrau

hon/henne
Inofficiell rösträkning

I den mån jag hängt med ser det ut så här:
VildKatt 5 (Dnalor, Thark, Dr. Markehed, Vicotnik, Lindenius)
Thark 4 (Genesis, Pilzeman, Foggmock, Arvidos)
Dnalor 1 (Vildkatt)
Ingen röst: (Johoohno, magoo, Nightowl, omgitburns, Orfeus, walium)

En tredjedel av oss har inte röstat. Det är ganska dåligt egentligen. Eller?
/Pilze

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag har röstat på Vildkatt

Jag kan göra det en gång till om det krävs, men annars har jag haft min röst liggande på henne ett bra tag nu.

Jag röstar på VildKatt

magoo

Hero
magoo-röst

Det känns inte bra detta... jag har försökt kolla upp folks röstande men finner inga grupperingar efter min egen röd-gröna lista som kan vara mig till hjälp.

Jag röstar på Röst: thark

fastän det skär i hjärtat att rösta ut min favoritfuling TROBERG. tharks förklaring att TROBERG sias som baddie men är en god forumit känns trovärdig och Risingsk men det kan också vara en fräck och därmed bra lögn. Jag gissar att thark ljuger och att TROBERG är ett riktigt troll.

VildKatt - nej, jag tror inte att hon är troll. Det känns inte så i magen. Bevis har jag dock inga.

Ingen info kommer fram - var är alla siare? Har de strukit med?

Vad har Rising satt RISING på för roll? Troll eller forumit?

Markehed

Warrior
Re: Ja, jösses [Röst]

När vi nu pratar om maffian, hur många tror ni att de är? Jag skulle inte gissa på att de är mer än fyra. Min gissning är att de endast är tre. Detta beror väl mest på speltekniska faktorer. Lindköpingsmaffian vinner väl om de är de ända kvarvarande moderatorerna. För att hålla uppe balansen så behöver moderatorerna enligt mig vara minst lika många som Lindköpingarna och förmodligen ett par fler. Vad jag vill få ut är att vi förmodligen inte behöver plocka mer än en, möjligtvis två till.

Jag känner mig inte så säker på Vildkatts skuld, därför väljer jag att gå på mitt och Genesis argument om att Thark måste ut.
Röst: Thark

Sodivra

Champion

Det finns/har funnits fem stycken moderatorer/redaktörer från Linköping: Ackerfors, Dimfrost, walium, Snigel och Gurgeh. Eftersom Ackerfors var moderator i spelet så är det bara en eller två kvar. Jag är nästan säker på att Dimfrost är med, men väldigt osäker på om Snigel är med eller inte. Jag får nog gissa på att Dimfrost är den ända ändå.

Rising

Vila i frid
Rösträkning i slutskedet:

Den kommer visserligen alldeles för sent (det har varit en jobbig helg och dag för mig) men här kommer den:

thark (6) : Genesis, Pilzeman, Foggmock, Arvidos, magoo, Dr.Markehed
VildKatt (5) : Dnalor, thark, Walium, Vicotnik, Lindenius
Dnalor (1) : VildKatt

boing, boing...

Pilzefrau

hon/henne

Om det bara finns en maffia kvar, och de måste vara fler än moderatorerna för att vinna...
Måste de bli av med alla moderatorerna. Dessa bör ha börjat med ett antal minst ett, men kanske två, större än maffians. Vi har alltså minst tre moderatorer kvar och en maffia.
Därmed inte sagt att vi inte borde röka ut dem snarast!
/Pilze

Sodivra

Champion
Ah, det misstaget gjorde jag också...

Men Linköpingsmaffian måste inte vara fler än moderatorerna, de måste få bort alla moderatorer. Vilket gör det betydligt svårare att räkna ut hur många deltagare det är i varje grupp...

Pilzefrau

hon/henne
Yosh! Jag är med i klubben!

Stämmer...
Men det borde väl ändå finnas lika många moderatorer som maffia va? Iaf om maffian är i storleksordningen 3-4 pers... Annars kan de ju vinna av att de hittar en och maffian råkar ta en...
/Pilze

Nightowl

Champion
Re: KÖR, dag 5 börjar här (slutar 21:00 på Måndag)

Jag har inte haft tid idag att läsa forumet, och kommer in för sent för att göra något vettigt. Jag vill egentligen inte hoppa på någon av bandvagnarna... det känns inte som om det uträttar eller bevisar så mycket i slutskedet.

röst: thark

Men jag har inget bättre för mig. Jag tror dock ärligt inte att thark är ett troll, och jag hoppas att jag inte blir lynchad om jag har fel...
:gremtongue:

Erik

Rising

Vila i frid
STOPP, slut på dag 5.

Där stoppar vi spelet.

Min recap kommer dröja längre än vanligt den här gången, eftersom jag ska försöka vara lite rolig. Så om ni inte kan vara uppe hur länge som helst i natt kan ni lika gärna lägga er och läsa hur det har gått imorgon bitti.

Vi ses.

Rising

Vila i frid
Äh, det blev inget kul. Dag 6 slutar Onsdag 21:00

Jag somnade framför datorn, och när jag vaknade så märkte jag att den serie jag höll på med, med Dimfrost som The Godfather, inte var så himla rolig som jag hade tyckt kvällen innan.

Jag kommer således att skona er från mitt usla sinne för humor och helt enkelt bara låta spelet dra igång, eftersom det är det ni alla otåligt väntar på.

Jag suger.

Nå, den som fick mest röster till slut var thark. Thark bannades, och i hans frånvaro märkte forumet en märklig frånvaro av buskishumor, microsofthat, paranoia och palestinasympatier. Den de bannat var givetvis den oefterhärmlige forumiten TROBERG.

Ah, TROBERG... Varför misstänkte de honom, han var en av få rakryggade personer som haft tillräcklig skarpsynthet att genomskåda Lindthköpingsmaffian som de maktberusade skurkar de är! Som ett talande sammanträffande så lyckades också denna studenticosa nostra pricka in en moderator under kvällen; personen som hade fått aliaset Johoohno utmanövrerades från forumsledningen i en snillrik korrumptionskomplott, och när han var borta så upplevde hela forumet hur något kritiskt hade skakat om moderatorkårens kärna.

Maffian hade lyckats undanröja självaste GARDENER.

Som om inte detta hade varit nog, så kunde också trollen fortsätta med sina personangrepp ostört. Användaren som kallades Arvidos skrev ett sista inlägg på forumet som dröp av nymfomaniska neuroser, nikotinabstinens och korsettfetischism, innan hon meddelade att hon skulle lämna forumet. "Vill jag bli pissad på så går jag till mina pojkvänner!" avslutade hon.

Det var förstås ingen annan än VAVVA. (Okej, SÅ freakig är hon inte, jag driver med henne (eller projicerar mig själv på henne; döm själva))

Sämre kunde dagen knappast ha varit för forumet.

I vrållådan sades det:

pahnnzgcmfbimxglivtdmeoyothqfvggbeachcfqjdffwzktbsgfplqxtvwqzodbcpsgfonigzaccavwkloiysacgwknuchwrjbrlesmeopp
/Magoo

---

Därmed börjar dag 6. Den slutar på Onsdag, 21:00.

Vi tackar Johoohno, thark och Arvidos för deras respektive medverkan. Ni lämnar spelet under en mycket kritisk fas, och därför är det (som alltid) viktigt att ni inte utelämnar någon spelinformation om ni vill tacka adjö till era lagkamrater.

Om du som läser det här inte deltar i spelet men väldigt gärna vill vara med (nu är det färre spelare med, så det är betydligt enklare att hänga med i svängarna) - kontakta mig då, så kan du få ta över Orfeus (Tell)s roll.

thark

Hero
Re: Äh, det blev inget kul. Dag 6 slutar Onsdag 21

Jag tackar för att ha fått medverka och ber om ursäkt till mina medspelare för att jag inte varit fullt så aktiv som jag borde. Lycka till och ha kul. :)

Sodivra

Champion
Go team!

Ni fixar det om ni bara håller uppe takten! Go go go!

Vavva är freaky, jag har hört historierna!

Markehed

Warrior
Re: Äh, det blev inget kul. Dag 6 slutar Onsdag 21

Asså det här gick ju inte så bra. Jag hoppades på att vi skulle kunna få ut en hel del av röststatistiken från den här rundan. Var nästan övertygad om att Thark faktiskt var skyldig mot slutet av dagen. Nu blev det mer eller mindre katastrof. Tre forumiter på en runda.

Genesis

Ni dés ni maître
Satan!

Jaha, där rök min sista info. Nu har jag inga fler hemligheter, folk.

Och nu ser det tufft ut. Thark var oskyldig, som man kunde misstänka, men vi var ändå tvugna, rent logiskt, att rösta ut honom. VildKatt verkade ju vara på tur, men det vete faen om jag är övertygad om att hon är elak. Jag tänker börja med att peka på Lindenius, faktiskt. För en så framstående spelare att hålla sig med så låg profil, det skriker misstänkt hos mig. Jag antar att han kan skylla på verkligheten-orsaker, men det är ingen ursäkt. Lindenius, I'm on to you!

Andra misstänkta: Fan vet. VildKatt, kanske. Walium är också en kandidat. Nu gäller det att hoppa upp i aktivitet, folk! Vi har varit alldeles för slöa på sistone. Posta era teorier eller smaka på mina anklagelser!

Nu behöver vi verkligen en ersättare för Orfeus.