Nekromanti Varulvsspel-Tema WRNU: Dag 4 (slutar fredag 21:00)

Lindenius

Swashbuckler
Ny lista

Två grupper. Kvar och borta.

Dnalor
Dr.Markehed
Foggmock
Genesis
Lindenius
magoo
Nightowl
omgitburns
Orfeus
Pilzeman
Vicotnik
Vildkatt
Walium

Så vi är 13 kvar, varav 3-4(?) är troll och 1-2(?) är Lindhköpingsmaffiosos. Utslagna är:

Anders Åstrand = ACKERFORS - bortmaffiad av Lindhköpingsmaffian
Andersson = MR G - borttrollad
Arvidos = VAVVA = borttrollad
Björn den Gode = WALIUM - Borttrollad och Lindköpingsmaffioso
Hellzon = CALIGULA - Bannad
Herr Nils = FEUFLUX - Borttrollad
Johan K = GURGEH - Bannad
Johoohno = GARDENER - bortmaffiad av Lindhköpingsmaffian
krank = EKSEM - Regelbrott
Marco Behrmann = NIGHTOWL - Attackerad av Piff och Puff
thark = TROBERG - Bannad
Traffaut = Piff och Puff - Borttrollad
w176 = NALLE MED AK4 - Bannad

Lindenius

Swashbuckler
Djävulen

Och nu ser det tufft ut. Thark var oskyldig, som man kunde misstänka, men vi var ändå tvugna, rent logiskt, att rösta ut honom. VildKatt verkade ju vara på tur, men det vete faen om jag är övertygad om att hon är elak. Jag tänker börja med att peka på Lindenius, faktiskt. För en så framstående spelare att hålla sig med så låg profil, det skriker misstänkt hos mig. Jag antar att han kan skylla på verkligheten-orsaker, men det är ingen ursäkt. Lindenius, I'm on to you!
Örf? Vänta nu, det var ju för sjutton jag som HELA tiden menat att Thark förmodligen var oskyldig och som hela tiden misstänkt VildKatt. Nåväl, jag ske ge er något att tänka på.

VildKatt spelar förmodligen VITULV (kolla in alla militärhänvisningar hon gör sina inlägg). Och som vi vet finns det ett ganska starkt band mellan VITULV och MALEFICIOR (äsch hittar inte länken, men Vitulv lade på sin blogg ut ett PM som Maleficior skrivit till honom). Jag tror att VildKatt vet om att Vitulv inte finns och hon har spelat honom i stället för att förefalla safe (ungefär som Batmanhjältarna hade ett ledigt namn som de kände till i förra spelet remember). Hon har till och med ett antal gånger påpekat att hon rollspelar – förmodligen för att lägga ut en rökridå.

Lägg detta till det trolliga beteende jag tidigare använt som argument för att rösta på henne.

Så mitt tips är: Börja leta bland de som INTE röstade på VildKatt eller rösta på VildKatt.

Sådärja, vad har ni som babblat mycket i tråden kommit fram till som varit mer konkret.

Pilzefrau

hon/henne
Kan inte mina forumspersoner...

Jag har själv blivit förbryllad av militära kommentarer eftersom jag någonstans bestämde mig för att hon spelade GENESIS. Det var en gång hon kallade mig ett "oskrivet blad" (liknelsen är för mig för långsökt för att komma spontant) och en gång pratade hon om att vara iväg och träna. I efterhand är det inte alls mycket.
/Pilze

Lindenius

Swashbuckler
Re: Ny lista

Liten räkneövning

13 kvar

Allt mellan 3-5 troll kvar
Förmodligen 1-2 Linköpingar kvar

Worst case scenario:
Fem troll och det försvinner 3 användare som denna gång

= Trollen vinner

Alla andra scenarion innebär att vi har åtminstone en omgång till att leva.

Alltså: nu är det dags för folk att börja ge lite output från sina specialförmågor för vi riskerar att åka på torsk inom 1-2 rundor.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Äh, det blev inget kul. Dag 6 slutar Onsdag 21:00

Aj... det var fan mig inte bra, jag får en obehaglig känsla av att vi är på väg att bli utrotade. Och som jag upplever det så har vi nästan inget att gå på längre för utom några ludiga misstankar. Om jag inte har missat någon så är vi 12 kvar, vilket innebär att om vi inte plockar ett troll den här rundand så ligger vi mycket illa till med tanke på att vi förlorar 2 till 3 stycken per runda. Vi har trots allt bara lyckats hitta ett troll, Hellzon så vi har minst två troll kvar, tre om vi har otur.

Det som gör mig lite förvånad är att ingen förutom Genesis har haft något konkret att gå på. Nu vet jag att jag kommer få många och kritiska blickar på mig i och med detta förslag men nu om något så behöver vi info från siarna för att veta vilka vi ska skriva av från misstankar och vilka vi ska ta under luppen. Om vi nu inte har lyckats banna alla. Fast... risken finns att att siaren är medlem i moderatorkåren och kommer troligtvis både får trollens och maffians blickar på sig. Så nu är frågan till er övriga är vårat behov av info så stort att det övervägen risken att förlora tyligare en från kåren?

Genesis = Grön
magoo = Grön
Dr.Markehed = Grön enligt Genesis
omgitburns = Grön enligt Genesis & magoo
Orfeus = Grön enligt Genesis

Foggmock = Kan vara maffia, då han litade på Johan K, medans han misstänker både mig och Pilzeman då vi har gått under radaren.

Dnalor = Tror inte Dnalor är en del av maffian, i och med att han röstade på Johan K under dag 2, säkert kort att inte åka eftersom hellzon fick en så stor bandvagn på sig. Samt var med och röstade ut Johan K dag 4. Troll? vet ej

Lindenius = För lite info.

Nightowl = För lite info.

Pilzeman = Ej maffia, först att rösta på Johan K för info.

Vicotnik = Var andra person att rösta på Johan K i syfte att tala, skulle vara kontra poduktivt om jag själv var maffia, eller?

Vildkatt = Litar inte på, har bara varit med och röstat ut då det har varit vanliga användare. Inte en enda maffia/troll, om jag inte har missat något (har inte kollat upp så noga). Vildkatt du får gärna motbevisa mig på den punkten.

Walium = Är inte del av maffian, i så fall skulle han se till att det blev 50/50 mellan Johan K (maffia) och Dnalor (som var med och röstade ut Johan K)

//Vicotnik som skulle vilja skiva mer men måste springa för att hinna med tåget.

Rising

Vila i frid
DeBracy tar över Orfeus(Tell)s roll:

DeBracy tar över den roll som Orfeus(Tell) har haft. Ni har säkert många frågor att ställa honom, så sätt igång.

Vi tackar Debbie för att han varit så snabb och hjälpsam. Det är verkligen ett rent nöje att lekleda åt er här på forumet. Ni är toppen.

Tusen pusspoäng och fyra kärleksfyrverkerier åt världens bästa DeBracy.

Pilzefrau

hon/henne
Re: Äh, det blev inget kul. Dag 6 slutar Onsdag 21

Damn! Galet synd för Thark med sån trist roll.

Nåväl.
Jag har en förmåga att glömma bort vem jag tycker har verkat pålitlig, eftersom det fanns så många från början. Därför började jag runt drag 4 skriva ner vad jag trodde om fok. Nu har jag i stället problemet att jag inte kommer ihåg varför vissa är pålitliga eller inte. Ibland kan jag ta reda på det igen utan att behöva läsa om hela tråden, (t ex litar jag ganska mycket på de som röstat på Hellzon innan han outade sig) men nu har jag några stycken som jag tyvärr inte kan ge argument för, men som jag litar på att jag faktiskt tycker är suspekta.

De märkta i min lista är nu Dnalor, Lindenius, VildKatt och walium.
Walium var tidigare grönare, men när jag tänkte efter kom jag inte ihåg något han gjort alls, förutom att rollspela i början. Genesis prat om att det inte alls är självklart att TAMAGOTCHI TIM skulle behöva vara med är iofs sant, men efter NALLE MED AK4 vet vi att inte alla roller är storpostare med 1000+ exp.
Walium kan säkert ha gjort något bra, och om ingen annan kommer på något så letar jag igenom tråden igen. Men om han själv vill försvara sig är det välkommet.
Återkommer när jag kommit på något mer, eller när jag bestämt mig för vem jag ska rösta på.
/Pilze

walium

Ganska töntig, faktiskt
Dåligt minne

"Walium var tidigare grönare, men när jag tänkte efter kom jag inte ihåg något han gjort alls, förutom att rollspela i början. Genesis prat om att det inte alls är självklart att TAMAGOTCHI TIM skulle behöva vara med är iofs sant, men efter NALLE MED AK4 vet vi att inte alla roller är storpostare med 1000+ exp."

Genom att läsa någon av Arvidos sammanfattningar så borde du snabbt kunna få översikt om vad jag har gjort. En sådan sak som att jag bidrog starkt till att fixa bort Hellzon borde ge feta pluspoäng. Jag tycker att jag har gjort minst lika mycket som de flesta andra, om inte mer.

Vi har inte råd att rösta bort ännu en oskyldig person denna runda, så fall inte för vilket struntprat somhelst. Samtidigt så borde vi ha goda chanser att rösta ut någon av de skyldiga. Detta är verkligen rätt omgång för att bekänna färg. Jag tycker att vi plockar bort den synnerligen suspekta VildKatt den här gången. Eller att vi åtminstone pressar henne riktigt ordentligt. Det borde gå att räkna ut vilka som är minst sannolika troll nu när vi är så få kvar.

Den goda sidan verkar inte ha särskilt många, eller i alla fall inte särskilt effektiva, krafter med tanke på hur lite de har gott oss under de senaste rundorna. Beror det på en obalans i omgången, otur eller passiva deltagare?

walium

Ganska töntig, faktiskt

Om det är 13 deltagare kvar och 4-7 av dem är fiender till oss vanliga forumiter så borde det gå att göra någon form av sammanställning över vilka som kan tänkas vara gröna. Jag är ruskigt nyfiken på vilken roll DeBracy kommer att ha. Det skulle suga om han bara var ännu ett troll.

Personer som jag tror är goda:

Jag
Genesis
magoo
omgitburns

Personer som jag är misstänksam mot:
VildKatt
Nightowl

Resten är jag fortfarande osäker på, men tillsammans borde vi väl kunna fixa en någorlunda trovärdig lista över den goda sidan?

Vicotnik

Den onde
Staff member
[Röst]

Glömde lägga min röst innan jag drog från jobbet och det känns som jag är lite tjatig med mitt röstande på Vildkatt.

Röst: Vildkatt

Pilzefrau

hon/henne
Re: Dåligt minne

Kan inte alls förklara varför jag inte hade noterat att du var på Hellzon.
VildKatt är i sanning mycket suspekt, och det bästa spåret jag kan se att vi har nu.
Nightowl klarade sig genom natten, trots en personlig fiende. Kan ARFERTS fiende redan vara död? Borde vi fått veta det när hen dog? Det skulle ju å andra sidan gjort det klart att ARFERT fanns i spel, och innan det ens hade kommit fram kanske det inte skulle varit så bra då det skulle finnas ett gratis-alias som inte utgjorde något hot mot någon att gömma sig bakom för ett trängt troll.
Eller blev han beskyddad?
Eller ska det tolkas som ett tecken på att han ljög?

Jag vet att jag blivit misstänkt för att jag inte gjort så mycket av substans utan bara "ställt kluriga frågor". Men jag har inga svar själv, så jag föredrar att skriva möjligheter man kommer på som frågor än "kanske kan det vara så att..."-satser.
/Pilze

Nightowl

Champion

Vad är jag misstänkt för - troll (jag röstade relativt tidigt mot hellzon) eller maffia?

I vilket fall...
kan röst: VildKatt återupprätta förtroendet?

Erik, om ingen har en bättre idé, dvs.

Nightowl

Champion
Re: Dåligt minne

Eller blev han beskyddad?
Jag har ingen jävla aning. :gremfrown:

Jag vet inte ens om det finns en Väktare i spelet...
...jag börjar tro att det inte finns en Siare, eller att Siaren är en moderator, och därför mycket vettigt nog håller käft.

Erik

Pilzefrau

hon/henne
DeBracy

Om DeBracy fått Orfeus gamla roll är han ju friad av Genesis sen ett tag tillbaka. Men det är väl inte säkert det heller, Rising kan säkert ha utnyttjat tillfället att jämna ut spelet lite, eller införa något nytt skruvat han hittat på.
/Pilze

Pilzefrau

hon/henne
Röst [Röst]

Upptäckt att jag skrivit en del inlägg nu utan att få till en röst. Om till och med jag själv tycker att jag ser ut att medvetet undvika att rösta, är det nog ganska illa.
Röst: VildKatt

Pilzefrau

hon/henne
Re: DeBracy

Nu känner inte jag Rising annars, men själv skulle jag inte ha något emot att slänga in något nytt istället för, säg, en helt vanlig tråkig bybo som inte avslöjat något om sig. Regler som ingen känner till behöver ju ingen veta att de ändras. Har du aldrig läst 1984?
Nej, skämt åsido, du har nig rätt. Känns udda. Dessutom finns det ju faktiskt någon som känner till något om honom: Genesis har friat honom efter information från Rising.
/Pilze

Nightowl

Champion
Re: DeBracy

Regler som ingen känner till behöver ju ingen veta att de ändras. Har du aldrig läst 1984?
Jo, men nu är det ju inte regler det rör sig om - även om Orfeus inte varit så aktiv så finns det ju grejer att gå efter, och gör man om honom till pseudo-troll, maffioso, frimurare eller bananlikörskontrollant så ändrar man ju värdet av allt som hänt.

Jag tror Rising skulle varit liiiiiite snabbare om Orfeus varit något stort eller dramatiskt... men jag kan ha fel.

Han kan t.ex. vara siare. Problemet är att det bör han inte säga i det här läget, för trollen kan nacka honom då. Siare verkar det vara jävligt ont om.

Erik

Markehed

Warrior
Röststatistik

Så MALEFICIOR ett troll med andra ord?
Om vi nu utgår från att Genesis information är sann och att även magoo är fri så har vi inte så många att välja bland.

Om vi utgår från Vicotnics lista om vilka som är safe och inte så får
vi uppdelningen 5/13. Någon av dessa fem skulle kanske kunna tillhöra Lindköping (Rätta mig om jag har fel här Genesis.) men de känns inte ett lika stort hot som trollen just nu. Då återstår åtta misstänkta. Därför går jag igenom dessa åtta och ser på hur de har röstat. Det är möjligt att jag har missat någonting. Feel free att påpeka detta i så fall. Extra vikt har lagts kring Hellzonspektaklet

Dag 1 -> 22/2 21:00
Dag 2 -> 25/2 21:00
Dag 3 -> 27/2 21:00
Dag 4 -> 29/2 21:00
Dag 5 -> 4/3 21:00

Dnalor:
1 Vicotnik, Thark
2 Hellzon 23/2 17:10
3 Thark, w176
4 Johan K
5 Vildkatt

Foggmock:
1 Dnalor, krank
2 magoo
3 Thark, w176
4 Pilzeman
5 Thark

Lindenius:
1 Foggmock, Vildkatt
2 Hellzon 24/2 22:46
3 Thark, Arvidos, w176
4 Dnalor
5 Vildkatt

Nightowl:
1 -
2 Hellzon 23/2 13:22
3 w176
4 Dnalor
5 -

Pilzeman:
1 Vicotnic, omgitburns, Thark
2 Hellzon 24/2 19:27
3 Orfeus/Tell/DeBacy, w176
4 Orfeus/Tell/DeBacy, Johan K
5 Thark

Vicotnik:
1 Marco Behrmann, omgitburns, Thark, w176
2 Hellzon 24/2 21:47
3 Vildkatt, Johan K, w176
4 Pilzeman, Johan K
5 Vildkatt

Vildkatt:
1 w176
2 Genesis
3 Arvidos, w176
4 Dnalor
5 Dnalor

Walium:
1 Herr Nils, krank
2 Hellzon 23/2 21:06
3 Nightowl
4 Orfeus/Tell/DeBacy, Nightowl, Johan K
5 Vildkatt

Som en liten notis lägger jag med Hellzons röstande då det kan vara av intresse.
Hellzon:
1 Vicotnik, Thark, w176
2 Arvidos, Genesis