Smart.!Paxen said:Skickade frågan till Vimes nu, utifall att han inte ser att vi frågar det här. Vi bör veta hur det ligger till med det främst för att taktiken kan ändras om dom inte utför nattmord.xyas said:De kanske ræknas som førmågor?!Paxen said:Vänta nu, är jag helt dum i huvudet eller får inte ulvarna döda någon?
Jag tror att om Vimsy lagt fram det så i början så kan det mycket väl tyda på att han velat ge oss den hinten, nattmord är en förmåga helt enkelt.
Om Vimsy gett oss infon att ulvarna har FÖRMÅGA: NATTMORD så betyder det någonting. Det är något vi kan använda. Annars är ju inte informationen värd något och då skulle inte Vimsy uttryckt sig så i start-texten.
Jag tror inte att han, likt Rickard, skulle göra såna misstag i spelet, helt enkelt. Det vore grovt tjänstefel. <.<
Jag tror att om nattmord = förmåga så har ulvarna ingen information. Så det kan vara värt att dreva för information. Om det stämmer så kan det nämligen betyda att ulvarna utan information kommer se torsk ut när det kommer fram.
Det är spekulationer men sådana jag har starka indicier för. Vimsy skulle inte bara planterat informationen utan att ha tänkt till om det (till skillnad från Rickard.)